Guest Posted September 10, 2018 Report Share Posted September 10, 2018 Ik kom net terug met een kennis die wat meldingen in het scherm heeft, bv. airco kan niet bediend worden! Auto is van 2011. Nu beweerd de garagehouder dat dat waarschijnlijk komt doordat de huidige startstop accu nie taangemeld is in het auto systeem! en dat de levensduur aanzienlijk verkort van de st.st. accu! Ook de koude startstroom gaat dan beduidend omlaag? Het moet een AGM accu zijn? Die kan tot 60% laadstroom nog start capaciteit leveren?! Is dat waar dat een startstop accu aangemeld moet zijn in het systeem! Ik heb hier eens gelezen dat dat niet hoefde dat aanmelden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackFocus Posted September 10, 2018 Report Share Posted September 10, 2018 Is geen fiesta zeker ? Want een van 2011 heeft geen start stop en het bedienen van de airco staat los van het start stop sijsteen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 10, 2018 Report Share Posted September 10, 2018 37 minutes ago, BlackFocus said: Is geen fiesta zeker ? Want een van 2011 heeft geen start stop en het bedienen van de airco staat los van het start stop sijsteen Klopt George, een Seat Altea! Ik dacht een 1.2ltr. . Ik vraag dit, heeft dat inleren ook betrekking op een Ford en hier dus de Fiesta! . Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackFocus Posted September 10, 2018 Report Share Posted September 10, 2018 40 minutes ago, bickel said: Klopt George, een Seat Altea! Ik dacht een 1.2ltr. . Ik vraag dit, heeft dat inleren ook betrekking op een Ford en hier dus de Fiesta! . Dat dacht ik al van een Seat weet ik niet veel mbt het start stop Bij een ford kan je het inleren ,echter kan het ook anders gewoon de accupool minstens 10 min los en dan rijden dan gaat hij naar een basis instelling en dan zou het moeten werken echter moet je dan wel een juiste en goede accu hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harry Posted September 10, 2018 Report Share Posted September 10, 2018 Bij Ford moet in de CCC de capaciteit van de accu ingesteld worden. Daarnaast moet bij het plaatsen van een nieuwe accu de battery monitoring gereset worden. Hoe VAG dit doet zou ik niet weten. Het zal ongetwijfeld via hetzelfde principe zijn. Dit zal trouwens vast wel ergens op een VW forum te vinden zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackFocus Posted September 11, 2018 Report Share Posted September 11, 2018 10 hours ago, Harry said: Bij Ford moet in de CCC de capaciteit van de accu ingesteld worden. Daarnaast moet bij het plaatsen van een nieuwe accu de battery monitoring gereset worden. Hoe VAG dit doet zou ik niet weten. Het zal ongetwijfeld via hetzelfde principe zijn. Dit zal trouwens vast wel ergens op een VW forum te vinden zijn. Als je een andere amperage accu monteert moet dat inderdaad aangepast worden echter zet ford over het algemeen een grote maat erin en bms kan ook zoals ik eerder beschreef dan hoef je niet naar een dealer ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 11, 2018 Report Share Posted September 11, 2018 13 hours ago, Harry said: Bij Ford moet in de CCC de capaciteit van de accu ingesteld worden. Daarnaast moet bij het plaatsen van een nieuwe accu de battery monitoring gereset worden. Hoe VAG dit doet zou ik niet weten. Het zal ongetwijfeld via hetzelfde principe zijn. Dit zal trouwens vast wel ergens op een VW forum te vinden zijn. Dit is voor ja de VAG (gerritspeek.nl ?) http://www.gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen.html https://www.accudienst.nl/h/649/accu-inleren.html https://www.varta-automotive.nl/nl-nl/varta-batterij-ondersteuning/opladen/een-auto-overstarten https://www.spaargids.be/forum/autoakku-zelf-vervangen-bij-start-stopsysteem-t24099.html Ford komen we misschien nog wel tegen??!! of niet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ReneKunst Posted September 11, 2018 Report Share Posted September 11, 2018 Accu voor start/stop resetten is erg simpel te doen: -Auto op contact, motor loopt niet. -5 x het knopje van je mistachterlicht indrukken. -2 of 3 keer het knopje van je alarmlichten indrukken. -even wachten en als het goed is gaat het acculampje op je dashboard even traag knipperen(dat is het teken dat het resetten succesvol gedaan is.) Btw: accuzorg systeem is behoorlijk intelligent. als de accu niet vol genoeg is of er staan foutcodes in de computer, zal start/stop mogelijk alsnog niet werken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts