Jump to content

ATP Autoteile ervaringen

allesklusser
 Share

Recommended Posts

De vorige keer heb ik onder 'Meuk' mijn ervaringen gedeeld over autodoc.nl.

Deze keer gaat het over atp-autoteile.de die het predicaat TrustedShops draagt.

Nadat Rexbo en Autoteilemann in het Duitse onderdelenland de brui eraan hebben gegeven, lijkt nu ATP helemaal onderuit te gaan. Niet wat betreft assortiment zo lijkt op de website, maar op het gebied van beloofde leveringstijden, communicatie en telefonische bereikbaarheid. Via Trustpilot inmiddels begrepen dat ze zelfs een speciaal emailadres genaamd hilfe@atp-autoteile.de hebben om boze klanten te helpen. Nog gekker is dat telefonische bestellingen zelfs niet mogelijk zijn, geen aantal wachtenden voor u of x minuten wachttijd info, na enige tijd word de lijn wordt gewoon verbroken na notificatie van een charmante damesstem. (Laatste maakt voor een man weer veel goed?)

Op normale email  of webformulieren wordt niet op gereageerd en dat is leuk als als je iets wilt terugsturen bijvoorbeeld op basis van het retourrecht zonder opgave van reden wat iedere klant heeft.

Gelukkig is er zoiets als PayPal waarmee je het dus het beste mee kan betalen bij dergelijke webshops. TrustedShops lijkt dus erg op een wassen neus in dit geval en op de website is het melk en honing bij beide partijen. Heb ook TrustedShops om een reactie gevraagd over het hoe en wanneer  een webshop het predicaat TrustedShops krijgt en mag continueren.

Vroeger werkte hier alles vlot en supersnel. Woensdag iets besteld, vrijdag DHL aan de voordeur. Nu is op de website van TrustedShops te lezen dat er veel "Mangelhaft' ervaringen zijn wat overeenkomt met mijn ervaring. 'Finger weg hier' zoals de Duitsers zeggen dus. Grote baas Herr Peter Pöllath heeft nog iets uit te leggen

Voor een bestelling die ik deed ga ik het bedrag terugvorderen via PayPal wegens het niet nakomen van de levering.

Ik hou jullie op de hoogte.

Na niets gehoord te hebben of de onmogelijkheid heb ervaren met ATP te kunnen communiceren krijg is vanmorgen vanuit het niets linea recta van DPD een mailtje dat mijn pakket heden middag bezorgt gaat worden. Heb absoluut van ATP geen bevestiging ontvangen dat het pakket verzonden zou zijn.

Inmiddels is er een plausibele verklaring boven water gekomen van een Nederlandse medewerker van ATP, zie hier: https://nl.trustpilot.com/reviews/5b87fe328c83fd09c42a4b74?utm_campaign=review_replied_email&utm_medium=consumer&utm_source=reviewrepliedemail

Heb ook via TrustedShops begrepen dat de communicatie moeizaam verloopt en dat ze dat monitoren. Jammer dat ze daar niet zeggen dat het onmogelijk is om met ze communiceren i.p.v. dat het moeizaam verloopt.

31 minutes ago, allesklusser said:

Na niets gehoord te hebben of de onmogelijkheid heb ervaren met ATP te kunnen communiceren krijg is vanmorgen vanuit het niets linea recta van DPD een mailtje dat mijn pakket heden middag bezorgt gaat worden. Heb absoluut van ATP geen bevestiging ontvangen dat het pakket verzonden zou zijn.

Inmiddels is er een plausibele verklaring boven water gekomen van een Nederlandse medewerker van ATP, zie hier: https://nl.trustpilot.com/reviews/5b87fe328c83fd09c42a4b74?utm_campaign=review_replied_email&utm_medium=consumer&utm_source=reviewrepliedemail

Heb ook via TrustedShops begrepen dat de communicatie moeizaam verloopt en dat ze dat monitoren. Jammer dat ze daar niet zeggen dat het onmogelijk is om met ze communiceren i.p.v. dat het moeizaam verloopt.

Het is toch prachtig hoe zij nu aan de oplossing werken! Een nieuw bestel en boekhoud systeem kun je niet in een keer vlekkeloos instlaleren! Dat gebrekkig taal gebruik van de klantenservice ligt puur aan de Duitse werknemers die ook te duur zijn net als in the netterlands, dus we/zij huren Polen en Roemenen in. Omdat de klant wil (bijna) altijd het goedkoopste? Kilolarm! Und ein echter "metzger sneidet nicht im eigenes fleisch" kilolarm! Dus, daar moet de klant toch rekening mee kunnen houden, of niet soms! :jaknikker: het zijn maar kleine problemen?

Vriendelijke groeten namens Jens.

Antwoord van ATP Autoteile

Gepubliceerd 4 uur geleden

Hallo Dirk, voor de problemen met uw bestelling, bieden we onze excuses aan. We kunnen de woede van alle klanten begrijpen. Op dit moment worstelen we nog steeds met kleine problemen met onze systeemomschakeling, maar we werken er nu al hard aan. Met vriendelijke groet, Jens / ATP klantenservice

Het blijft toch wel bijzonder dit:

Screenshot_20180831_145339-vi.png

Het is besteld op 21-08, hier staat de bestelling op 20-08. De leverdatum kan niet steeds niet berekend worden, staat nog steeds op de status in behandeling en DPD is onderweg. Ze hebben daar dus echt dikke problemen met het computersysteem.

Dick, jij staat daar nog ingelogd bij bovenstaande atp plaatje. Hoe verwijder je je gegevens bv. als *rechnungs adresse* in de schermafdruk, om onzichtbaar te zijn voor buitenstaanders? :( 

Dan is atp ook in zee gegaan met een IT firma die systeem programma's niet op orde heeft of niks van klant gerichte aanpassingen verstand heeft! Maar ja dat kan goedkoper zijn? De klant betaald, als die niks afspreekt :sad:

Haha, er is inderdaad mijn pakket afgeleverd, maar, en nou niet lachen, we hadden het kunnen weten, incompleet %!(&%#?

De volgende ochtend kreeg ik zo waar een mailtje, lukt dus inderdaad wel via hilfe@atp-autoteile.de, dat de door mij gevraagde stornering niet meer mogelijk omdat het pakket reeds onderweg was. Wist het laatste trouwens alleen via DPD.

Ben direct na deze mededeling een paar galgen gaan kopen en heb via een antwoord medegedeeld dat de zending incompleet ontvangen is. Het antwoord kwam via info@atp-autoteile.de die dus niet werkt.

Zal dus weer een hilfe!!!!!!!!! email worden een dezer dagen.

10 hours ago, bickel said:

Dick, jij staat daar nog ingelogd bij bovenstaande atp plaatje. Hoe verwijder je je gegevens bv. als *rechnungs adresse* in de schermafdruk, om onzichtbaar te zijn voor buitenstaanders? :( 

Dan is atp ook in zee gegaan met een IT firma die systeem programma's niet op orde heeft of niks van klant gerichte aanpassingen verstand heeft! Maar ja dat kan goedkoper zijn? De klant betaald, als die niks afspreekt :sad:

Het hele account 'ist zu löschen' en dat gaat wel lukken na afloop van deze affaire.

Het blijft weer angstig stil aan de andere zijde. Zelfs zo stil dat ze ook TrustedShops niet binnen de gestelde termijn beantwoord blijken te hebben en dat is wel erg ruig.

Kreeg via TrustedShops te horen dat daarom het certificaat ingetrokken is en dat leveringen indien gewenst niet meer verzekerd kunnen worden. Geweldig.

Eergisteren telefonisch te rade gegaan bij Paypal hoe de procedure is als een deel van het bestelde niet geleverd wordt want dat was me niet duidelijk. Via een rijk gevuld keuzemenu en wachttijd kreeg ik de mogelijkheid om me te laten terugbellen. Die a-culturele wachtrijmuziekjes a la winkelcentrum of AH-discotheek ben je gauw zat en liet me terugbellen, wat nog werkte ook. Zag een nummer verschijnen met +35 als landennummer en vreesde dat het een taai in het Engels gevoerd gesprek zou gaan worden. (Was vroeger heel wat gewend met India) Er kwam een man aan de lijn genaamd Kiril en het kon niet anders zijn of dat het een Bulgaar zou zijn en dat bleek te kloppen. Was dus daverend lachen, hij in het Bulgaars en ik in het Macedonisch om informeel even 'bij te praten'. Overgeschakeld op Nederlands wat ie perfect bleek te beheersen, maakte me keurig duidelijk dat als je er niet binnen 23 dagen met de verkoper uitkomt het hele bedrag teruggevorderd wordt en je achteraf het juiste bedrag van de levering gefactureerd krijgt. Omdat er niet gereageerd wordt, deze procedure reeds via de website van PayPal opgestart.

Kortom, betaal altijd met PayPal en of als een webshop het aanbiedt een verzekerde aankoop via TrustedShops.  Bieden ze het zelf niet direct aan dan kun je binnen 3 dagen na aankoop bij TrustedShops dit zelf regelen.

Maar,,, het kan echt helemaal anders. Gisteren contact gehad met carondo.com. Uiterst vriendelijk en supersnel antwoord, twee binnen een halfuurtje. De prijzen daar zijn prima te doen en de verzendkosten rondom €9,= i.p.v. bijna €13,= bij ATP.

Maar,,, het kan echt helemaal anders. Gisteren contact gehad met carondo.com. Uiterst vriendelijk en supersnel antwoord, twee binnen een halfuurtje. De prijzen daar zijn prima te doen en de verzendkosten rondom €9,= i.p.v. bijna €13,= bij ATP.

Dick, daar heb ik ook een spuitbus gekocht in mijn kleur, de automat.zaak had mijn keurnr. niet, de rest op internetweb in NL, duur! Carondo een stuk billiger dan hier incl. versandkosten! Ik kwam er terecht via Pitstraat.nl :)

Daar zal Jens niet blij mee zijn! :oneens:  Wir sind nicht froh? nur kleine probleme! und die versandkosten sind bei uns billig, wir konnen sie dahrauf rabbat geben :jaknikker: !

• 2 weeks later...

Gisteren was het dus zover. Nadat ik aangedrongen had op teruggave van €29,48 of het alsnog leveren van het onderdeel kreeg ik via twee kanten te horen dat storneren niet meer mogelijk was. Het pakket is onderweg en kunt u aan het eind van de week verwachten. ? Maar luister mensen, het is incompleet geleverd, heeft u dat wel begrepen? Gisterenochtend vanuit het niets een meeltje van DPD, vanmiddag groot feest (helaas niet die kale kerel met een bos bloemen en alweer een gewonnen auto), uw pakket.

De inhoud was inderdaad het langverwachte onderdeel. Over de status van de bestelling, de verwachte levertijd geen enkel bericht ontvangen. Een antwoord duurt ruim een week dus waarom zou je een berichtje ontvangen met het hoe en waarom. Het lijkt hier goed te gaan zolang ze alle onderdelen in een keer kunnen leveren, gaat er iets fout dan zijn ze daar echt verloren en laten ze de klant in het ongewisse.

Dit is ook wel humor en kreeg ik ongeveer een uur voordat de bezorger op de stoep stond:

Ihr Auftrag wird soeben bearbeitet.

Guten Tag Herr S,

Ihre Bestellung Nr. 130-1810266055 vom 14.09.2018 wurde erfolgreich erfasst und befindet sich derzeit in Bearbeitung.

Ze bedoelden waarschijnlijk vom 21.08.2018, want in de tussentijd gebeurde er helemaal niets in de status van de Auftrag volgens mijn account.

Vervolgens nog even de  melding afgewacht met: Kundenkonto erfolgreich gelöscht

Share

• Create New...