Jump to content

*Dubbele * laadvloer.

Tim.A
 Share

Recommended Posts

In de handleiding van de Fiesta lees ik dat er een mogelijkheid is tot een "dubbele" laadvloer, dus dat je nog een plank erin heb liggen, waarmee je dus een soort opbergruimte creëert van +/- 25cm hoogte.

Weet iemand of dat los te krijgen is (kon er zo snel geen topic over vinden).
Ik heb dat ook in mijn andere wagen (Renault Captur) en vind het wel handig.

http://www.fordservicecontent.com/Ford_Content/catalog/owner_guides/NLNLD_CG3582_FCN_og_201402.pdf

Pagina 140.

2 hours ago, Tim.A said:

In de handleiding van de Fiesta lees ik dat er een mogelijkheid is tot een "dubbele" laadvloer, dus dat je nog een plank erin heb liggen, waarmee je dus een soort opbergruimte creëert van +/- 25cm hoogte.

Weet iemand of dat los te krijgen is (kon er zo snel geen topic over vinden).
Ik heb dat ook in mijn andere wagen (Renault Captur) en vind het wel handig.

http://www.fordservicecontent.com/Ford_Content/catalog/owner_guides/NLNLD_CG3582_FCN_og_201402.pdf

Pagina 140.

ik heb dit een paar maanden geleden gevraagd bij de dealer en die vertelde mij dat dit achteraf niet los te koop is. de originele vloer was te bestellen maar de bevestigingsmaterialen niet.

Het lijkte me als je de onderdeel nummers opzoekt bij een behulpzame magazijn medewerker dat je er toch uit moet komen,tenslotte kan het ook kapot gaan en vervangen moeten worden.

ik heb dit een keer uitgezocht en gepost op het Engelse Ford Forum.
De totale kosten waren toen echt niet leuk, want je hebt beste veel andere onderdelen nodig.

https://www.fordownersclub.com/forums/topic/68742-fiesta-adjustable-load-floor-question/

Een sloopauto zoeken is wellicht een betere optie.

18 hours ago, Harry said:

ik heb dit een keer uitgezocht en gepost op het Engelse Ford Forum.
De totale kosten waren toen echt niet leuk, want je hebt beste veel andere onderdelen nodig.

https://www.fordownersclub.com/forums/topic/68742-fiesta-adjustable-load-floor-question/

Een sloopauto zoeken is wellicht een betere optie.

:) Maar wat is het nut van een verstelbare verhoogde laadvloer! Met iets groters in de achterbak gelegd moet iedere keer de laadvloer opgeklapt worden of verwijderd, heb geen idee er van?! De foto's, helaas op de engelse site werken niet, het bekende Fotobucket betaal maar verhaal! Is fotobucket (€299,-) voer voor Dick? :jaknikker:

Tja, het 'nut' van iets inzien is natuurlijk altijd een persoonlijk iets. 

Toen mijn vader voor het eerst een auto met stuurbekrachtiging kocht en dat tegen mijn opa vertelde, was zijn eerste reactie ook: "Wat is het nut daarvan, echte mannen hebben geen stuurbekrachtiging nodig".

In dit geval is het een stukje gemak. Je kan kleine zaken onderin leggen en dus meer ruimte overhouden. Wanneer je grote dingen wil vervoeren leg je het verhoogde deel op de bodem.
Ergens moet ik je ook wel gelijk geven. Want zonder dubbele laadvloer past er precies een bigshopper met boodschappen in de achterbak en kan je de handvatten aan het haakje vastzetten. Met de laadvloer kan dat niet. Dan zou je bij het boodschappen doen altijd de laadvloer op de bodem moeten leggen.

Als de auto wat groter is zou ik het zeker een fijne optie vinden.

Verder zou je bij de Fiesta alleen de nieuwe beugels, afdekkappen voor de beugels (met schroeven), de plaat zelf en het plastic deel op de dorpel erin kunnen zetten.
De vasthouders aan de zijkant en de andere zijkappen heb je niet perse nodig.

De 2009 Swift van mijn vriendin heeft dat ook. Deze is ook nog in de breedte over de helft opklapbaar.
Spullen welke je niet vaak gebruikt liggen onder dat vloertje en de spullen welke je mee neemt leg je er op.
Hierdoor hoef je ook niet over een drempel te tillen.

Door de vloer half op te klappen kun je een big shopper er tussen zetten en valt hij niet om (lijkt er wel voor gemaakt)

Ik vind het wel een chique, nuttige toevoeging aan de achterbak.

1 hour ago, Harry said:

Tja, het 'nut' van iets inzien is natuurlijk altijd een persoonlijk iets. 

Toen mijn vader voor het eerst een auto met stuurbekrachtiging kocht en dat tegen mijn opa vertelde, was zijn eerste reactie ook: "Wat is het nut daarvan, echte mannen hebben geen stuurbekrachtiging nodig".

In dit geval is het een stukje gemak. Je kan kleine zaken onderin leggen en dus meer ruimte overhouden. Wanneer je grote dingen wil vervoeren leg je het verhoogde deel op de bodem.
Ergens moet ik je ook wel gelijk geven. Want zonder dubbele laadvloer past er precies een bigshopper met boodschappen in de achterbak en kan je de handvatten aan het haakje vastzetten. Met de laadvloer kan dat niet. Dan zou je bij het boodschappen doen altijd de laadvloer op de bodem moeten leggen.

Als de auto wat groter is zou ik het zeker een fijne optie vinden.

Verder zou je bij de Fiesta alleen de nieuwe beugels, afdekkappen voor de beugels (met schroeven), de plaat zelf en het plastic deel op de dorpel erin kunnen zetten.
De vasthouders aan de zijkant en de andere zijkappen heb je niet perse nodig.

Nee, dan kies ik in mijn mk8 daar niet voor! Zag op de je gegeven Engelse weblink nogal flinke prijzen £170 - £256 die genoemd werden! Nee, als? dan construeer ik zelf wat, weet nu hoe het er ongeveer uitziet! Desnoods scharnierend aan de achterbank. Meten en passen is weten! ?ieder zijn persoonlijke voorkeur, dat klopt.

19 hours ago, henk68 said:

Zo zo.....,jij geeft snel op ..

Haha, ja als ik de prijzen zie wel, ik wil eerst wat leuke velgen er onder en dan zie ik wel.

Het monteren zelf van het geheel is het probleem niet, dat lukt wel, maar geen zin om alle onderdelen bij elkaar te moeten zoeken als ik het van een sloper haal en vervolgens hier of daar een schroefje te vergeten.

22 hours ago, bickel said:

:) Maar wat is het nut van een verstelbare verhoogde laadvloer! Met iets groters in de achterbak gelegd moet iedere keer de laadvloer opgeklapt worden of verwijderd, heb geen idee er van?! De foto's, helaas op de engelse site werken niet, het bekende Fotobucket betaal maar verhaal! Is fotobucket (€299,-) voer voor Dick? :jaknikker:

Nou ja, ik vind het in de andere auto vrij handig, maar die is wel wat groter en dieper, maar het is gewoon fijn om kleine losse spulletjes erin te leggen en dat je er boven gewoon nog tassen of andere zooi kunt neerleggen. En als ik iets groters moet verplaatsen leg ik de plank gewoon lager  ( of ik pak de andere auto :-p ) . Deze is meer voor mij om naar werk te rijden etc.

De Captur gaan we mee op vakantie en gaat ook de hond in mee etc.

Share

• Create New...