Jump to content
Fiestaclub.nl
Tazzie

Kachelblower weerstand Fiesta MK6 2003-2005

Recommended Posts

2 minutes ago, Tazzie said:

Het is juist andersom @allesklusser 
Ik heb net als @Robertmk6 een kleine er uit gehaald en een grote er in gezet.

Bij mij was origineel een grote, deze is vervangen door een imitatie kleine en omdat deze wederom kapot ging heb ik een originele gehaald.
Dit was dus bij mij een grote.
Robertmk6 heeft ook een grote terug geplaatst

Mvg Roy

Hallo Roy,

Maar dat zeg ik ook, links de oude op de foto en rechts de grotere nieuwe en betere.

Nou, ik heb er bijna twee maanden van kunnen genieten, maar is helaas nu weer stuk.

Ik ga binnenkort maar eens even het interieurfilter controleren en waarschijnlijk gelijk vervangen incl een nieuwe weerstand.

Zou toch maar eens de motor vervangen/controleren

Schijnbaar draaid hij toch wat zwaar

Guest

Dat zou ik ook maar eens controleren of ergens wat zwaar draaid! De weerstanden springen niet voor niets kapot :oops::wacko:

23 hours ago, Robertmk6 said:

is het dan de interieurventilatiemotor? zoals deze?

https://www.auto-onderdelen24.nl/valeo/7304522

en te vervangen op deze manier?

https://www.youtube.com/watch?v=wkuU9mIVDjw

iemand ervaring? 🙈

Hier is ie wat voordeliger te krijgen en betaal je €8,95 verzendkosten: https://www.carondo.com/de/autoteile/heizung/lueftung/geblaese-einzelteile/innenraumgeblaese:::5787871.html

Dit is inderdaad de aanjager die je zoekt. Carondo is een prima adres trouwens om iets te bestellen en vaak voordelig met filters e.d. , dit in tegenstelling van het prijsgestunt van autodoc.

Helaas, gelukkig voor mij dan, geen ervaring met het uitbouwen. De film laat een wagen met een rechts stuur zien. Bij een links stuur is de zekeringkast in het handschoenenkastje geplaatst. Alles net spiegelbeeldig dus. Helaas laat het Haynes boek ook deze versie zien.

Carondo (car-on-do) ook spuitbussen gevonden waar hier (kl.nr.) niks van te vinden was of peper duur. En dat alles van uit Noord Duitsland. Daar kunnen die VOC grappenmakers van hier nog veel van leren. Top :). Je kunt ook zoeken via pitstraat.nl! 

Dick, hij de Valeo kachelblower is daar maar €17,- goedkoper dan hier, daar kun je mr. Auto en mr. Doc toch niks van betichten. Niet te negatief zijn, hier zijn veel zwerende oemers in op het forum! 😁 

54 minutes ago, bickel said:

Carondo (car-on-do) ook spuitbussen gevonden waar hier (kl.nr.) niks van te vinden was of peper duur. En dat alles van uit Noord Duitsland. Daar kunnen die VOC grappenmakers van hier nog veel van leren. Top :). Je kunt ook zoeken via pitstraat.nl! 

Dick, hij de Valeo kachelblower is daar maar €17,- goedkoper dan hier, daar kun je mr. Auto en mr. Doc toch niks van betichten. Niet te negatief zijn, hier zijn veel zwerende oemers in op het forum! 😁 

@bickel,en ook chinees,zwerende oemers,,,,,:byebye:

18 hours ago, Bnz said:

@bickel,en ook chinees,zwerende oemers,,,,,:byebye:

Willem, helemaal terecht, roemloos! En nog de beste wensen voor een doemloos 2019 :)

Binnenkort ga ik het interieurfilter, de weerstand en de (valeo) interieurventilator tegelijk vervangen!

Daarna moet het toch wel weer even een tijdje meegaan??!! :D

Vorige week eindelijk alles vervangen.... en alles werkt nu weer soepel! :D

De oude motor draaide heel zwaar, tevens luchtfilter was erg vuil. (zal een koolstoffilter zijn geweest. heb nu een bosch filter zonder koolstof erin geplaatst.)

voor hoge resolutie foto's: https://imgur.com/a/dMCicT4

Iemand geïnteresseerd in de oude motor? kan vast weer opgeknapt worden. Doe ik gratis weg, verzendkosten koper.

Ter lering en vermaak.
Dat kleine onderdeel wat dwars op de weerstand zit gemonteerd is geen diode maar een thermische zekering.
Dit is ook vaak de oorzaak waarom de kachel weerstand niet meer werkt.
Heb deze bij iemand vervangen met een MK6 en nu doet zijn kachel het weer in alle standen.
Heb ook direct zijn interieur filter maar vervangen daar deze erg smerig was.

Link is van het onderdeel---> https://www.gotron.be/thermische-zekeringen-216-15a-250vac.html

Mvg Roy 

Mooi resultaat Roy en het klopt dus dat als de motor veel te zwaar draait dus de thermozekering eruit kan komen. Leuke ontdekking, gaan we onthouden en ik wist eigenlijk niet dat het hier een thermozekering betreft. Weer wat geleerd.

Het zijn de zelfde soort thermo zekeringen die ook in koffiezet apparaten gebruikt worden.
Ze zijn er in allerlei verschillende waardes en klappen er uit als ze dus te warm worden.

Mvg Roy