Jump to content

EIndelijk K&N inleg filter MK8

Recommended Posts

• 2 weeks later...

Ik bestel hm rechtstreeks via de UK scheelt nog een beetje met de prijzen in Nederland geen verzendkosten via de UK prijs rond de 70 pond aangezien de pond laag ligt is het een mooie optie om daar te bestellen. 

15 hours ago, richard b said:

Ik bestel hm rechtstreeks via de UK scheelt nog een beetje met de prijzen in Nederland geen verzendkosten via de UK prijs rond de 70 pond aangezien de pond laag ligt is het een mooie optie om daar te bestellen. 

via de .com site betaal je ongeveer €72 inclusief verzending wat denk ik nog steeds iets goedkoper is dan 70 pond.

De UK is de com site prijzen fluctueren nog wel eens ivm met de pond.(Brexit verhaal)

On 25-7-2018 at 11:15, Nick75 said:

Wat is nou het effect van een dergelijke filter? 

Ik heb er 1 in mijn mk7,5 gelegd en moet zeggen dat ik het verschil niet écht merk. De auto loopt sowieso top na tuning bij Mebu. Het lijkt er met het filter wel op dat de gasrespons wat sneller is.

• 1 month later...
  • 2 weeks later...
11 hours ago, cremers said:

Wat is er nu eigenlijk merkbaar bij z'n inleg filter ? gasrespons,  geluid een paar pkaatjes extra?

Inderdaad... Gasrespons verbeterd, door de betere luchtdoorvoer kan de turbo iets beter opspoelen dus wat extra PK/Nm's (minimaal hoor!) daarnaast is er heel minimaal wat meer brom en afblaas te horen ('Tuff'-geluid) door dit luchtfilter. In diverse gevallen kan er met toepassing van een K&N filter ook nog wat brandstof bespaart worden, echter is dit nog wel afhankelijk van de rijstijl. 

Groot voordeel is tevens dat dit luchtfilter enkel onderhouden hoeft te worden. Bij het juiste onderhoud nooit meer vervangen zoals wel bij een papieren-filter moet. 

Wat ons betreft is een K&N fiilter echt een must-have voor iedere auto-bezitter die in een standaard of stage 1 getunede auto rijdt. 
Wil je in de toekomst meer behalen qua vermogen en verder tunen dan stage 2, dan zijn andere luchtfilters aan te raden. 

• 4 weeks later...
  • 2 months later...

Als ik een k&n filter zou aanschaffen, zou ik eerst uitzoeken wat voor maf sensor de MK8 heeft.

I.v.m de oliefilm in dit filter, een cold wire mafsensor vind dit niet zo fijn.

Waardoor er verkeerde waardes kunnen worden doorgeven.

1 hour ago, martin ST said:

Als ik een k&n filter zou aanschaffen, zou ik eerst uitzoeken wat voor maf sensor de MK8 heeft.

I.v.m de oliefilm in dit filter, een cold wire mafsensor vind dit niet zo fijn.

Waardoor er verkeerde waardes kunnen worden doorgeven.

De oliefilm is niet erg. Het gaat vaak fout bij het niet vakkundig schoonmaken en wederom invetten. 
Gebruik van te veel vet zorgt ervoor dat de MAF-sensor kapot gaat en dit probleem voorkomt. 

@Mebu: Bij het inleggen van een K&N luchtfilter hoeft er toch niet schoongemaakt en ingevet te worden? Alleen toch maar bij eventueel onderhoud aan de filter? Na hoeveel tijd/KM gebeurt dat dan? Staat dat dan niet in een eventuele meegeleverde onderhoudshandleiding?

@Jan S - Nee, het K&N filter is nieuw met de juiste hoeveelheid vet ingevet. Dus uit het folie halen en monteren is het enige wat gedaan hoeft te worden. Wij adviseren het luchtfilter om het jaar en/of bij elke grote onderhoudsbeurt (om de 30.000km)  te reiningen. Op de flyer die bijgeleverd wordt staat de benodigde info ook vermeld. 

Share

• Create New...