Jump to content

Injen Cold Air Intake 1.0L Turbo EcoBoost review

FordDriver
 Share

Recommended Posts

h6o0fcv.jpg

Stage 1 Tuning, check. Milltek resonated cat-back, check. Aftermarket luchtfilter, ch-… geen check! Aha, dat is dus wat ik mis. Een aftermarket luchtfilter systeem om de recirculation valve lekker te kunnen horen afblazen… Daarvoor zou ik het hele luchtfiltersysteem moeten gaan vervangen.

Opzoek naar een geschikte Cold Air Intake systeem dan maar… Gevonden, Injen. Hier las ik zeer lovende beoordelingen over op het internet en een aantal mensen op het Fiesta forum hebben deze CAI reeds gemonteerd. Dit wordt hem, de Injen Cold Air Intake voor mijn Ford Fiesta 1.0 Turbo EcoBoost! 

Spoiler: na het lezen van deze review wil jij hem ook… ;-) Nieuwsgierig naar het heerlijke afblaasgeluid en de montage? Lees snel verder!

YlSdY2K.jpg

Montage neemt ruim één uur in beslag. Zelf had ik nog nooit een luchtfiltersysteem vervangen, maar het was zeer goed te doen. Zorg ervoor dat je een goede dopset hebt met een extra verlengstuk om zo overal gemakkelijk bij te kunnen. In de bijgeleverde handleiding staat een stappenplan waarin alles staat uitgelegd. 

Oh ja… Zorg ervoor dat je de MAF-senor op de juiste manier plaatst zoals op de foto’s… Ahum… ;-)

k5EkdP6.jpg

jnxMs2v.jpg

Dit heeft verder geen uitleg meer nodig denk ik, de video spreekt voor zichzelf. Videobeelden van zowel het standaard systeem en het Injen systeem ter vergelijking. Van het Injen systeem zijn interieur en exterieur beelden aanwezig.

OsTzMKY.jpg

Keer op keer blijft deze Cold Air Intake van Injen mij verbazen. Elke keer een lach bij elk schakelmoment, het doet zoveel met de Fiesta. Het aanzuig- en afblaasgeluid van de Fiesta Sport/ST-Line wordt omgetoverd in een monster. 

Twijfel je tussen een inlegfilter of een volledig systeem? Twijfel niet, spaar nog een beetje door en je krijgt meer waar voor je geld. Het is natuurlijk ook maar net waar je persoonlijke voorkeur ligt. 

Prachtige geluiden, hoogwaardige materialen en geweldige looks. Hierbij wil ik Torque Distribution bedanken voor het vertrouwen in mij en voor de zeer fijne samenwerking. Bedankt! 

Het enige minpunt aan het open luchtfilter is dat deze open en bloot staat aan water en viezigheid van buitenaf. Hier heeft Injen een oplossing voor bedacht, namelijk een ‘Hydroshield’. Deze heb ik er zelf los bijbesteld voor de veiligheid van de motor. Minpunt over het Hydroshield, het is een vrij dure accessoire. Namelijk €50,- incl. verzendkosten… 

I7mJ59X.jpg

Score: 5 sterren

mXB7XTB.png

Link naar product:  Contact Torque Distribution UK

Wederom een mooi en duidelijk verhaal.??????

Ik geniet al een hele tijd van de Injen en kan zeggen dat ik ook iedere dag met een smile van het geluid geniet.

• 2 weeks later...

IK ga even in Finland kijken voor een FIlter die lui daar zijn aardig in de tuning bezig.

Auto gaat mee aan boord dus weer een stukje toeren daar, kapitein heeft een Mini speciale uitvoering 240 pk dus met zijn tween even op pad

en leuke foto's maken liggen 2 dagen over in Kotka.

@FordDriver Ja, zo'n Hydroshield is wel vereist vind ik. Laatst bij het wassen van de auto zag ik dat er wat druppels op zaten. Zo'n risico wil je toch niet lopen lijkt mij dat ze je motor ingezogen worden...
De upgrade is inderdaad heerlijk. Nu nog maar eens kijken naar een andere uitlaat of iets dergelijks. 

On 9-7-2018 at 19:12, FordDriver said:

@Thieske Het Hydroshield dient ervoor dat opspattend water niet rechtstreeks op het luchtfilter komt met alle gevolgen van dien. Gemaakt van zeer duurzaam polyester en is waterafstotend, niet waterdicht. :) 

Bedankt voor deze toelichting. Theoretisch houd deze ook een (minimaal?) deel van gewoon vuil tegen waardoor je het luchtfilter minder vaak schoon hoeft te maken. Lijkt wel een beetje op een panty als je snel kijkt.

• 9 months later...
  • 1 month later...

Hallo ik heb vandaag ook een HydroShield over mijn filter getrokken

Maar vind dat het aanzuiggeluid en afblaasgeluid een stuk minder geworden

Kan het wezen dat hij eerst een beetje los moet komen omdat die waarschijnlijk een aardig tijdje in een zakje gezeten? 

• 2 years later...
  • 4 weeks later...
 Share

• Create New...