Jump to content

Koplamp unit verwijderen - Fiesta MK8

Larzer
 Share

Recommended Posts

Na een tijdje te hebben geklooid heb ik het opgegeven. Ik krijg de koplamp unit er maar niet uit. Na alle stappen uitgevoerd te hebben wat in het instructieboekje aangeduid staat heb ik ook nog geprobeerd om het zwarte paneel wat aan de voorbumper vast zit los te krijgen, maar helaas ook hetzelfde verhaal; deze kwam ook niet los.
Ik wou eigenlijk gewoon even rondneuzen of ik zelf de halogenen koplampen kon vervangen en welke hierin passen. Deze zag ik op AliExpress voorbijkomen, de socket H1 (volgens mij als deze passen?) 6500k.

Iemand hier ervaring mee?

Foto's van welke schroeven ik verwijderd had;
https://imgur.com/OJ8rZZU
https://imgur.com/fXFjZAI

Lars, ik heb de unit er nu een paar keer uit gehad ik wou LED plaatsen maar dat ging niet ik had daarvoor een adapter nodig.

Maar afijn de 3 op de 1ste foto is voldoende en dan  moet je zijwaards omhoog eruit scheppen ... er zit niet zoals de MK7.5 een klem maar meer een soort pin zijwaards ergens ingeschoven ... als ik me  nog goed herinner.

Maar waar je zelf al achter kwam het gaat met nogal wat kracht gepaard :(

De 2de keer ging me wat makkelijker af mede omdat ik wist wat ik kon verwachten ... heb n.l. later andere halogeen lampen geplaatst die een iets andere kleur licht geven en wat verder weg kon kijken zonder anderen te verblinden.

@KiC Bedankt voor je snelle reactie! 

Ik ga het nog maar eens proberen dan, wat een vreselijk systeem. ?
Weet je nog welke andere halogenen lampen je erin gedaan hebt en heb je hier een linkje van?

Lars, onderstaand heb ik er nu inzitten,

Philips Racing Vision 150% H7 heb er inclusief verzendkosten toen net geen €30 voor betaald.

Bij Xenonlamp.nl

@Larzer, dit had ik gelezen bij @richard b in zijn project pagina 23 ... als ik zo lees heeft hij het met een veertje van de adapter van de KUGA op kunnen lossen .... maar kijk eens op die pagina dan kun je mooie iedereen opdoen ...   {knipoog}

Ipv het veertje zou je er ook een rond teflon plaatje achter kunnen zetten, het puur om even de ruimte op te vullen de LED houderplaat is iets dunner vandaar dat je die even opsluiten of klemmen moet.

Gisteren de spiegelkappen los gehad man man  is gelukt maar pffffff eerste met een zuignap de spiegel eraf halen dan krijg je toegang tot de lipjes schroefdraaier er in en dan met gepast geweld er een tik tegen geven zodat de kap losspringt. Knappe jongen die het volgens het instructieboekje voor elkaar krijgt. heb de lampjes vervangen door LED in de spiegels.

@KiC@richard b Ik heb inmiddels deze besteld van meneer Ali. Zeer benieuwd of ze werken en hoe ik ze ga monteren. 

Koplampunit heb ik er nu ook uit en in gekregen (twee woorden voor; waardeloos systeem).
Ik ga zelf de uitdaging niet meer aan om de rest te vervangen met LED. Toen ik zag hoe (ook) de bochtverlichting verstopt was heb ik dat opgegeven. ?

Bochtenverlichting vond ik juist nu weer makkelijk 1 kan je bij als de koplamp er uit is de andere even via de wielkuip 2 schroeven oplossen hand erdoor en je kan er dan makkelijk bij.

Deze is met externe regelaar.   ik heb ze met de externe genomen had er anderen in maar had daar fluctuaties in en met deze dus niet.

On 7-6-2018 at 08:40, richard b said:

@Larzer Ik heb deze er in gezet bevallen mij goed.

LED H7 lampen

Aardig prijsje per led bulb ?ca. €70,-/2!  Als het zover is bij mij!? toch een CN led bulb! Ik hoor het van anderen wel hoe het met de CN ledbulb quality zal vergaan? ?

59 minutes ago, richard b said:

@Pieterke die prijs is per set   27 Euro per set dat valt nog wel mee vind ik.

O, Richard dat gaat dan nog incl. verzendkosten! ? ik had onderaan die Ebay pagina niet gelezen aantal =2 + handleiding! ? 

On 11-6-2018 at 06:28, richard b said:

Bochtenverlichting vond ik juist nu weer makkelijk 1 kan je bij als de koplamp er uit is de andere even via de wielkuip 2 schroeven oplossen hand erdoor en je kan er dan makkelijk bij.

Deze is met externe regelaar.   ik heb ze met de externe genomen had er anderen in maar had daar fluctuaties in en met deze dus niet.

Richard, net mailde de hlxg verkoper mij ,

hi friend
this lamp don't match Ford, so many thanks for your support! 

Niet besteld hoor, maar ik informeer mij bij zo iets bij de verkoper! Ford/VW/Opel hebben schijnbaar weer iets aparte canbus?. Dat schrijft hij ook op zijn Aliex site! ? 

Werken ze bij jou dan??

• 2 months later...

Ik wil er ook led verlichting in plaatsen, maar krijg de unit er niet uit. Zoals ik hierboven lees ben ik dus niet de enige met dat probleem. Volgens het boekje moet je de unit naar voren kantelen nadat je de schroeven hebt verwijderd. Is stap 3 dan een flinke ruk aan de unit geven? Het geheel zit muurvast! 

Het is mij overigens wel gelukt om gewoon de bestaande fitting (kunststof draaidop) te gebruiken. Echter krijg ik de verlichting er niet in zonder de unit te demonteren vanwege de erg krappe ruimte. 

• 2 years later...
 Share

• Create New...