Jump to content

Bluetooth module.

Recommended Posts

Hoi, 

even een snelle vraag. Ik heb sinds kort een fiesta uit 2009. 

Deze heeft alleen een aux port. Betekent dat ik helaas geen audio via me telefoon over de speakers kan spelen. 

Na wat research te hebben gedaan(dat is ook hoe ik hier terecht ben gekomen) volgende aangeschaft: 

- andere module 

-  Ford  usb verlengkabel (besteld )

- Ford USB afdekplaatje en usb zelf. (Besteld komt as zaterdag binnen) 

Nu vertelde de verkoper waar ik de module heb gekocht dat er bluetooth functie op zat om over de speakers te laten. 

Alleen nu haal ik me oude module eraf. En verhipt er zit wel een usb aansluiting op(staat alleen heel groot alleen Bluetooth connectivity op). 

Nu kan ik van de nieuwe module helemaal geen enkele info eraf halen of deze nu wel of geen functie ondersteunt om via BT Audi af te spelen over de speakers? 

Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is met deze module? 

Serienummer is: CS7T-14D212-AA

alvast bedankt! 

DSCN1221_zpsb7968104.jpg

Ik heb ff mijn topic doorgelezen,en inderdaad usb en bleutooth audio met adp protocol voor streaming.telfoon naar  module.

Wel moet er wat omgezet worden,in de boord computer voor activering.

Je module wat nu in de fiesta zit,heeft wel usb maar is alleen voor updates,zit een nummer in met de cijfers19488.

1 hour ago, Bnz said:

DSCN1221_zpsb7968104.jpg

Ik heb ff mijn topic doorgelezen,en inderdaad usb en bleutooth audio met adp protocol voor streaming.telfoon naar  module.

Je module wat nu in de fiesta zit,heeft wel usb maar is alleen voor updates,zit een nummer in met de cijfers19488.

Ter aanvulling. Even de oude module bekijken. En idd Kheb het nummer: 

8m5t-19g488. 

2 hours ago, Bnz said:

DSCN1221_zpsb7968104.jpg

Hallo Willem @Bnz,

Kan dat via FORScan dat je weet of moet je hiervoor echt naar dealer?

55 minutes ago, allesklusser said:

Hallo Willem @Bnz,

Kan dat via FORScan dat je weet of moet je hiervoor echt naar dealer?

Dat weet ik niet zeker,daar mijne via dealer was gedaan.Anders ff een pm naar @BartM,

Deze is degelijk op de hoogte kwa FORScan.

Dat module met de nummer19d488,was engels,en bij aansluiten van het nieuwe module,was ff updaten,modul zelf, en taal was nederlands.

nog een pdf betreffendebleuttoth module:http://www.rolfie.eu/fiesta/Inbouwen USB in een Fiesta MK7.pdf

23 minutes ago, Bnz said:

Dat weet ik niet zeker,daar mijne via dealer was gedaan.Anders ff een pm naar @BartM,

Deze is degelijk op de hoogte kwa FORScan.

Dat module met de nummer19d488,was engels,en bij aansluiten van het nieuwe module,was ff updaten,modul zelf, en taal was nederlands.

nog een pdf betreffendebleuttoth module:http://www.rolfie.eu/fiesta/Inbouwen USB in een Fiesta MK7.pdf

Klopt dat Pdf bestand had ik al gevonden. 

Maar kunt u met zekerheid zeggen dat de module met: cs7t-14d212-aa 

idd audiostreaming ondersteunt? 

Net ff langs Ford dealer gereden die keken mij aan alsof ik Chinees sprak...

Dit module heb ik mijn vorige fiesta gemonteerd,en was audio streaming,na dealer bezoek.

Kan me de dealer enig sinds,?voorstellen,komt niet vaak voor dat men dit verzoek heeft.

On 31-5-2018 at 12:40, Bnz said:

Dit module heb ik mijn vorige fiesta gemonteerd,en was audio streaming,na dealer bezoek.

Kan me de dealer enig sinds,?voorstellen,komt niet vaak voor dat men dit verzoek heeft.

Klein vraagje, weet u toevallig een adresje om me module in te leren? Dealer heeft pas over 3 weken tijd...

• 2 weeks later...

Even een verlate update met het volgende verhaal/probleem: 

Ik heb een Mk7 uit 2009, deze zat vanaf de fabriek af. Geen usb of Bluetooth streaming audio op. 

Nu heb ik het volgende gedaan: 

- module gekocht met bluetooth functie 

- kabel vervangen zodat ik usb en aux heb

-Bluetooth in laten leren/functie aanzetten door dealer (orginele Ford). 

Nu werkt het niet, terug naar Ford gegaan die zegt dat ze de module hebben aangemeld. En verder niks kunnen doen. Ze adviseren om de hele kabel die ik heb besteld aan te sluiten 

Als ik nu 2x op aux druk, krijg ik geen verdere opties?? 

www.rolfie.eu/fiesta/Inbouwen%20USB%20in%20een%20Fiesta%20MK7.pdf

Deze handleiding heb ik gebruikt. Nu heb ik wels waar een gehele andere kabelboom gekregen van se dealer, en hier alleen de usb voor gebruikt, en due zegt nee je moet de gehele kabels vervangen...maar verder dan dat helpen ze niet. 

Iemand een idee?? 

Dit is de module die er nu in zit: 

CS7T-14D212-AA

36 minutes ago, Nielsicq said:

De dealer had je moeten adviseren het scherm te updaten. Zonder update geen USB en streaming.

Ik kom er idd ook net achter...dat ze: Bedieingspaneel + scherm hadden moeten update....kan ik morgen weer terug bellen...fijn....zullen ze me natuurlijk wederom weer 50 euro voor rekenen....

9 minutes ago, Nielsicq said:

mischien dat je iemand op het forum kan vinden die het voor minder kan doen?

ik kan het doen als je uit het noorden komt.

Ik woon zelf in het zuiden helaas. En had Bart al een berichtje gestuurd alleen die is helaas op vakantie. 

Tot zover ik weet ken ik ook niemand anders in het zuiden, helaas....en met forscan kan ik helaas nog niet overwegb

7 minutes ago, Nielsicq said:

Met forscan kan dat ook niet helaas.

Maar even voor de duidelijk. 

Ik heb de juiste module, neem ik aan(zie eerdere bericht) ik heb de kabel. 

Dus ik moet morgen alleen aan de dealer vragen of hij: 

- radio activeren voor bluetooth

- scherm laten update 

- bedieningspaneel update

- foutmeldingen laten verwijderen? 

nog meer ? 

Ik geef ze gwn de handleiding van rolfie?

23 hours ago, Nielsicq said:

Die is ook niet heilig ?

Het is gelukt met Forscan...vraag me niet hoe of wa...hele dag mee lopen kloten....geprobeerd de firmware up te date met usb...maar opeens uit het niets deed die het...! 

Share

• Create New...