Jump to content
Fiestaclub.nl
henk68

OEM blauwe voet verlichting MK 8 ST Line

Recommended Posts

On ‎17‎-‎9‎-‎2018 at 18:57, R.Combe said:

Heb je het middenconsole al eens open gehad? Wil wel eens weten wat voor een fitting in de bekerhouder ambient verlichting zit

Was ik ook al naar aan het zoeken, zal hem toch eens zelf moeten open trekken ben ik bang, volgens mij zit er een gesoldeerde LED in en geen los lampje o.i.d.

MK7,5 spreek ik dan wel over.

Lijkt mij ook wel wat, om de standaard rode ambient te veranderen voor blauw. Als je hem open hebt gehad @Tim.A dan hoor ik dat graag.

Ik heb een vraagje over de hoe je de stekker aan de bestuurders kant los kunt krijgen, hebben jullie die kap onder het stuur eerst los gemaakt of gewoon met de hand erachter de stekker los gemaakt?  Sorry ben nieuw hier en nog beetje een leek op dat gebied ☺️

1 hour ago, Dirke said:

Ik heb een vraagje over de hoe je de stekker aan de bestuurders kant los kunt krijgen, hebben jullie die kap onder het stuur eerst los gemaakt of gewoon met de hand erachter de stekker los gemaakt?  Sorry ben nieuw hier en nog beetje een leek op dat gebied ☺️

Als je via de pedalen omhoog gaat achter de kap in kun je het stekkertje los maken (misschien met een mini schroeventraaier) let wel even op met het weerhaakje zodat je deze niet kapot trekt.

x96tqCR71ZyW9g2cZ0kwqmhnnvY9XOemqJV738TK

Oké, bedankt! Ik zal het vandaag eens proberen om los te krijgen, wel apart dat die bij het dashbordkastje veel makkelijker los te halen is.

Ik heb ze gisteren ook geinstalleerd.

Besteld bij original car parts voor 14.95 per stuk.

Maar ik vond het een fluitje van een cent aan beide kanten. 10 min en ze waren geinstalleerd.

Kabels zo gelocaliseerd. natuurlijk hebben de foto's hier wel geholpen.

Maar de kabels kwamen echt zonder veel problemen uit de positie waar ze ingeklikt zijn.

Je kan trouwens het handschoenen kastje helemaal naar onder klappen door 2 draai/klik verbindingen in het kastje links en rechts los te maken.

aan de bestuurderskant kon ik de kabel met een klein beetje kracht zo los trekken.

effect is prima...niet te fel licht. 

On 29-3-2019 at 08:54, ThommyV said:

Ik heb ze gisteren ook geinstalleerd.

Besteld bij original car parts voor 14.95 per stuk.

Maar ik vond het een fluitje van een cent aan beide kanten. 10 min en ze waren geinstalleerd.

Kabels zo gelocaliseerd. natuurlijk hebben de foto's hier wel geholpen.

Maar de kabels kwamen echt zonder veel problemen uit de positie waar ze ingeklikt zijn.

Je kan trouwens het handschoenen kastje helemaal naar onder klappen door 2 draai/klik verbindingen in het kastje links en rechts los te maken.

aan de bestuurderskant kon ik de kabel met een klein beetje kracht zo los trekken.

effect is prima...niet te fel licht. 

Het is idd een leuke toevoeging en ook zoals je al aangeeft makkelijk te installeren. 
gelukkig heb je wat aan de foto's gehad veel plezier ermee.

Ah dit is dan weer de keerzijde van zo'n forum he. Kom je altijd weer op ideeën om je zuurverdiende centjes aan te verbrassen ;)

De installatie-foto's zijn duidelijk, maar heeft iemand ook foto's van het eindresultaat? Dus hoe je het beleeft als je in de auto zit? Klinkt als een leuke optie namelijk.

8 hours ago, Leon Fiesta said:

Ah dit is dan weer de keerzijde van zo'n forum he. Kom je altijd weer op ideeën om je zuurverdiende centjes aan te verbrassen ;)

De installatie-foto's zijn duidelijk, maar heeft iemand ook foto's van het eindresultaat? Dus hoe je het beleeft als je in de auto zit? Klinkt als een leuke optie namelijk.

Overdag zie je er redelijk weinig van maar in de avond is het mooier en duidelijker te zien vooral met lichte of fel gekleurde schoenen.
Zal Vanavond een foto maken ;)

13 hours ago, kuuperke said:

Overdag zie je er redelijk weinig van maar in de avond is het mooier en duidelijker te zien vooral met lichte of fel gekleurde schoenen.
Zal Vanavond een foto maken ;)

Zie 'm wel verschijnen, dank alvast. Heb wel even online gezocht maar kon er niks over vinden. Ja foto's van de lampjes zelf uiteraard, maar niet hoe het oogt :oneens:

On 13-6-2018 at 12:54, kuuperke said:

Dit is wat ik ervan eb kunnen maken ik wil ze zelf ook gaan aanschaffen ?

Links - Je moet echt met je handen achter de kap in via het opbergvak is dat niet mogelijk 
Rechts - zie je het stekkertje al zitten 

Zoals Henk68 al aan geeft zal dit plug en play zijn 

x96tqCR71ZyW9g2cZ0kwqmhnnvY9XOemqJV738TK

Bedankt voor deze geweldige uitleg! 👍

Beide stekkertjes binnen 5 minuten gevonden en los geklikt. Zonder de foto had vooral de linker stekker een hoop zoekwerk opgeleverd maar nu kon ik hem blind pakken en losmaken.

Als het meezit komen de lampjes maandag binnen bij de Ford dealer.

Lampjes waren vandaag binnen dus meteen opgehaald en geplaatst. Ben er erg tevreden mee en het geeft een mooie sfeervolle verlichting in precies de juiste kleur als de rest van de verlichting in het interieur. Ik ontdekte ook pas vandaag dat de Fiesta instapverlichting heeft onder de buitenspiegels! Al met al een leuke upgrade. Hier wat foto's van het resultaat omdat ik er daar nog weinig van kon vinden:

20190903-194103.jpg

20190903-214327.jpg

20190903-213450.jpg

En ik kwam erachter dat mijn ST Line ook instapverlichting in de spiegels heeft, is dit standaard?

20190903-194358.jpg

On 3-9-2019 at 23:37, Skippy said:

Lampjes waren vandaag binnen dus meteen opgehaald en geplaatst. Ben er erg tevreden mee en het geeft een mooie sfeervolle verlichting in precies de juiste kleur als de rest van de verlichting in het interieur. Ik ontdekte ook pas vandaag dat de Fiesta instapverlichting heeft onder de buitenspiegels! Al met al een leuke upgrade. Hier wat foto's van het resultaat omdat ik er daar nog weinig van kon vinden:

20190903-194103.jpg

20190903-214327.jpg

20190903-213450.jpg

En ik kwam erachter dat mijn ST Line ook instapverlichting in de spiegels heeft, is dit standaard?

20190903-194358.jpg

Nice man 👍 nu nog een paar Nikes aan en de cirkel is rond :P nee grapje.
Maar de instapverlichting is standaard. Have a Nike day ;) 

2 hours ago, kuuperke said:

Nice man 👍 nu nog een paar Nikes aan en de cirkel is rond :P nee grapje.
Maar de instapverlichting is standaard. Have a Nike day ;) 

Thanks! Hahaha, ik ben een redelijke sneaker freak dus Nike's genoeg...volgende keer zal ik er op letten 😉😂

Guest
17 minutes ago, Skippy said:

Thanks! Hahaha, ik ben een redelijke sneaker freak dus Nike's genoeg...volgende keer zal ik er op letten 😉😂

Ronald, gewoon de volgende keer een sandalilos scandaal aandoen, van de Wibra of Marskramer ook goed 😃🤓 maakt nie uit jong 😝

Hoi, had het eerder al in een post gevraagd maar dit lijkt me de juiste plek.

Enig idee voor de minder handige harry’s onder ons waar je deze verlichting in kan laten bouwen? 
Komende zaterdag krijg ik mijn Fiesta ST line, klopt het dat je de ambient lighting die al in de cupholders zitten en dergelijke ook qua kleur en sterkte kan veranderen?

Is dit ongeveer hetzelfde voor de 7,5 (ST)? irriteer me namelijk mateloos aan het feit dat ze bij mij blank/wit zijn, terwijl de rest van mijn interieur verlichting allemaal rood is (ST kleur).

Is overigens in te stellen of het altijd brand of alleen instap... Bij mij gaan ze uit ongeveer 1 minuut nadat al mijn deuren dicht zijn, dus is vast een instel optie ergens in het menu.