Jump to content

Koopadvies gevraagd

JWE
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik hoop dat ik het topic hier goed geplaatst heb.. Ik ben op dit moment in het bezit van een Fiësta MK7 Titanium X uit 2009. Ik ben me al een aantal maanden aan het oriënteren op de MK8. Nu ben ik bijna zover en ben ik aan het kijken naar een jonge occasion of een vooraadmodel (ik vind de prijsverschillen bizar klein, dus het kon wel eens het laatste worden).

Wat ik nu zo uitgevogeld heb is dat er met name ST Lines en Titaniums beschikbaar zijn. Naast een ander uiterlijk lijkt het erop dat op de ST Line het Driverspack 2 & 3 niet geleverd zijn. Kunnen de huidige MK8-bezitters mij van wat advies voorzien? Waar moet ik op letten bij de aanschaf? En weegt het aanzienlijk mooiere uiterlijk van de ST Line op tegen de extra opties die de Titanium heeft?

Heb onlangs dezelfde keuze moeten maken. ST is uiterlijk en Titanium luxe en gemak. Ik vond dat laatste belangrijker. Ik woon in de Utrechtse binnenstad en voor mij zijn de parkeersensoren en camera een must. Titanium heeft ook geluidswerend glas. 

Verder is alles wel op ST te krijgen geloof ik maar ben je uiteindelijk duurder uit. Maar daardoor is de auto wel mooier.

Tja moeilijk...

Ik ben voor de ST-Line gegaan...,een voorraad model stond nieuw in de showroom.

Ik ben ook bij een Titanium met first edition wezen kijken ,dan heb je wel een auto met alles erop en eraan.

Maar wat mijn de doorslag gaf voor de ST-Line te gaan is toch het sportieve....rode acceneten in het interieur ,het zwarte hemeltje ,het afgeplatte sportstuur en de sportpedalen met versnellingspook.

De voorbumper vindt ik ook mooier en wat ik wel stoer vindt is de schijfremmen achter die hij heeft,ik heb  ook 8 inch sync DAB+ ,lean depart en parkeersensoren achter ,middenarmsteun met verlichte bekerhouder ,voorruit verwarming etc etc, maar ook  dingen niet die de Titanium wel heeft

Ik vindt het prima zo.:duim:

Mijn Titanium mk8, mooi maar voor mij zelfs nog veelteveel tierlantijntjes erin standaard zijnde! Als ik het klaar gekregen zou hebben, vloog er een hoop eruit bij de koop! En een st nee zeker niet voor die meerprijs! De wagen moet mij brengen, niet ik de wagen! :)  Ieder zijn meug! Maar hij loopt goed :dikkelol: 

Hoi

Ik ben voor de fiesta active gegaan heel compleet en mooi van binnen. Je moet gewoon gaan rijden met de 4 modellen ze hebben allemaal wel wat.

Ik vind de kleur van de active wel apart en je ziet ze weinig. En de active is ook gebaseerd op de titanium uitrusting

En van binnen de gele accenten en het panaramadak maken boel compleet

Ben vandaag bij de Ford dealer geweest om even iets uit te vogelen .

Heb toen in de actieve gezeten..,is inderdaad een mooie auto geworden.

Of hij nou net zo rijk uitgerust is als de Titanium weet ik eigenlijk niet.

Henk het is zo de vignale heeft het meest ook verwamde stoelen enz maar heeft ook de hoogste prijs daar tel je met wat extraatjes zo 27000 voor.

Verder de st en de active en de standaard fiesta met titanium uitvoering ont lopen elkaar alleen in de extraatjes. Zet in loop van dag wel een lijst hier wat er op de active zit

Sorry henk schreef het aan jou maar was voor JWE ik heb voor jou waar je wel wat mee kan.

kijk is op deze link  https://www.ford.nl/content/dam/guxeu/nl/documents/pricelists/cars/PL-ford_fiesta.pdf

https://www.ford.nl/handige-links/ik-wil/brochures-en-prijslijsten#/overlay/content/overlays/download-a-brochure/new-fiesta

Hier staat er wat er op elk model zit kijk eerst goed wat elk symbool betekent dan moet het lukken. En wat andere ook tikken er kunnen extra opties op zitten. Wat  zit er op de first edition fiesta active

Driver Assistance Pack 2 - Driver Assistance Pack 3

verlichting bekerhouder en voetverlichting en in deuren en verlichting in spiegels voor in en uit stappen

Verkeersbord detectie

8inch Navigatie scherm

ABS

Achterbank neerklapbaar (ongelijke delen)

Airbag bestuurder

Airbags voor

Audiobediening op het stuur

Automatic climate control

Automatisch dimmende binnenspiegel

B&O PLAY Geluidssysteem 10 speakers

Bandenspanningscontrole

Bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar

Bijrijdersstoel in hoogte bestelbaar

Bluetooth telefoon handsfree

Sync 3 en navigatie dab enz

Buitenspiegels in carrosseriekleur en verwarmd en elektrisch bedienbaar

Buitentemperatuurmeter

Keyless entry

Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening

Adaptive cruise control

Dagrij verlichting

Elektrisch bedienbare buitenspiegels

Elektrisch bedienbare voorportierramen

Getint glas

Hoofdsteunen achter

In hoogte verstelbaar stuur

Lederen stuurwiel

Lichtmetalen velgen 17 inch

Middenarmsteun voor

Mistlampen voor

Navigatiesysteem

Panoramadak elektrisch

12 parkeersensors en radar 380 graden 

Regensensor

Snelheidsbegrenzer

Stuurbekrachtiging

Toerenteller

USB-Aansluiting 2x

Verwarmde buitenspiegels

Voorruitverwarming

Zij airbags voor

Start/Stop systeem

Brake assist system

Grootlicht-assistent

Rijstrooksensor met correctie

Vermoeidheids herkenning

Connected services

Hill hold functie

Lendesteunen (verstelbaar)

En mooiste het kan ook nog rijden hoop je wat wijzer geworden bent kijk vooral op die link en het moet lukken

On 19-5-2018 at 07:31, jan1965 said:

Henk het is zo de vignale heeft het meest ook verwamde stoelen enz maar heeft ook de hoogste prijs daar tel je met wat extraatjes zo 27000 voor.

Verder de st en de active en de standaard fiesta met titanium uitvoering ont lopen elkaar alleen in de extraatjes. Zet in loop van dag wel een lijst hier wat er op de active zit

Jan, standaard blazer blue Titanium ecoboost 100pk €16940,- ? Dat heeft een kennis dit jaar in Maart betaald! Catprijs €19450,- met de korting van €750,- die iedereen zog. kreeg van Ford,  mooi hé die van / voor prijzen en gulheid! En met alles erop en eraan ?. Die heeft goed onderhandeld zonder iets in teruilen,  €3250,- ! Daar ga ik ook in de nazomer naar toe. Als ik de centen bijeen heb zonder banken afhankelijkheid zijnde financiering ? !

Sinds 7 mei is de BPM op de fiesta met 1760 euro verhoogd. Daarom hebben vrijwel alle Ford dealers extra auto's voor die verhoging besteld en op voorraad. Zo heb ik zelf een mooie deal kunnen maken en kan ik 'm morgen ophalen ipv 3 maanden levertijd. Maar die voorraad zal beperkt zijn dus wachten kan nadelig zijn. 

14 hours ago, Nick75 said:

Sinds 7 mei is de BPM op de fiesta met 1760 euro verhoogd. Daarom hebben vrijwel alle Ford dealers extra auto's voor die verhoging besteld en op voorraad. Zo heb ik zelf een mooie deal kunnen maken en kan ik 'm morgen ophalen ipv 3 maanden levertijd. Maar die voorraad zal beperkt zijn dus wachten kan nadelig zijn. 

Beste Nick, bij mijn kennis, die prijs van €16940,- was gebaseerd op de prijs van eind 2017! In Jan. 2018 was die prijs al voor de genoemde standaard Titanium bijna €900,- hoger, nl rijklaar €17900,- ! En effe later in febr. 2018 weer naar €17450,-  rijklaar gezakt , bij die ford garage groep! Titanium standaard met heel wat extra's erop ? .

18 hours ago, JWE said:

Dank voor alle reacties, ik denk dat het een Titanium gaat worden. 

Goede keuze denk ik........

Heb zelf sinds eerste week april een MK8 Titanium in bestelling staan met alle opties erop die leverbaar zijn......

Helaas is de levering pas 2e helft juni......

On 22-5-2018 at 18:03, jan1965 said:

Maar ik heb een active zag die vignale prijs van 27000 was wel 125 pk en automaat.

Aardig prijsje Jan! ? 

• 2 weeks later...
 Share

• Create New...