Ronny77 Posted April 7, 2018 Report Share Posted April 7, 2018 Even een klein vraagje. De auto denkt dat de bestuurders deur niet goed sluit. Schijnbaar zit er een ergens in de schakelaar een storing. Het vervelende daarvan is dat de auto niet meer op slot kan Met de sleutel kan ik de bestuurders deur wel op slot draaien, maar dan nog gaan de andere deuren niet op slot. Ook niet met de afslandsbediening. Ik kan echter niet vinden waar de schakelaar zit die moet detecteren of de deur dicht zit? Waar zit die? bvd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razer Posted April 7, 2018 Report Share Posted April 7, 2018 Welke fiesta betreft het, kan het helaas niet zien in mijn glazen bol. De nieuwere modellen hebben de schakelaar in het portierslot zitten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny77 Posted April 7, 2018 Author Report Share Posted April 7, 2018 Sorry, ik ben van de Mondeo club gewent dat het in mijn onderschrift staat. Het betreft een mk7,5 uit 2013 met keyless entering. In het slot dus. Is het bekend dat dat wel eens problemen geeft en is daar zelf wat aan te doen? Ondertussen ben ik weer wat verder. De raambediening in de bestuurdersdeur, linksachter en rechtvoor werken ook niet alleen in de rechterachterdeur kan ik met die schakelaar het raam open doen. Onder de motorkap de zekeringen voor de deurmodules zijn nog wel goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny77 Posted April 10, 2018 Author Report Share Posted April 10, 2018 Zijn er problemen bekend met de kabelboom richting de deuren of met deur aanstuurmodule? En als je een gebruikte kan vinden moet die dan weer ingeleerd worden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny77 Posted April 26, 2018 Author Report Share Posted April 26, 2018 Ik heb constante stroom op de grijs/rode draad. Dus er is stroom. Maar ik heb op de sloop een andere module gehaald, maar in Forscan kan hij die nog niet vinden. Het geeft geen sjoege. Alle zekeringen heb ik nu al 2 keer door gemeten dus daar ligt het niet aan. Al zat ik later denken dat de stoelverwaring van de bestuurdersstoel ook niet werkt. Zit er dan toch ergens anders iets niet goed en heeft iemand een idee wat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny77 Posted June 9, 2018 Author Report Share Posted June 9, 2018 Ondertussen bij de Ford Garage geweest. Die hebben een nieuwe deur module besteld. Die kon goed ingeleerd worden. Er worden geen storingen gevonden. Dus alles zou werken. Echter er is niets veranderd. Auto denkt dat deur constant open staat, ramen bediening links werkt niet en spiegels ook niet. Communicatie werkt goed zou je zeggen anders kan hij niet ingeleerd worden. Toch weet de module niet. Ook Ford Nederland weet nog niet waar te zoeken... Het begint nu toch wel vervelend te worden.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pwaltman Posted June 9, 2018 Report Share Posted June 9, 2018 Vreemd, is de portierbekleding al eerder eraf geweest? Kun je iets ontdekken inzake schadeherstel? Zit er geen oxidatie in de stekkeraansluiting bij de a-stijl? En probeer de auto eens met de raambedieningsschakelaar afgekoppeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts