Jump to content

Titanium mk8 ecoboost 1.0 100pk 2018

Guest
 Share

Recommended Posts

Tot nu toe voor de eerste maal getankt. 34ltr. En 575km ervoor afgelegd, alle afstanden door mekaar, waarvan zo'n 180km autoweg met gemiddeld 115-120km/uur! Ik ben een softe rijder, maar dat wisten jullie al! ? 

Dat is dus zo'n 1 op 17, bij mijn >1,5 week oude standaard Titanium 1.0 ecoboost 100pk. Is dat veel, krap 1 op 17? Maar hij moet nog inlopen, over 5000km weten we meer? 

:)  Hij heeft lange versnellingen, dat wil zeggen de overbrenging is anders dan ik gewend was bij de oude mk7 2011 Trent / mk5 2002! Deze mk8 bromd ook meer bij lagere toeren, terwijl het display al zegt, het is tijd om op te schakelen ? :? Hebben ze dat allemaal, dat brommen van de motor bij lager toerental, terwijl het display al aangeeft, opschakelen die versnelling! 

Ben benieuwd ! ?

Jouw verbruik haal ik niet eens dus mag je blij mee zijn. Schakelen doe ik ook niet volgens de indicatie, want dan loopt ie voor mijn gevoel veel te laag in toeren en krijg je dus dat gebrom. Ik heb het dus ook. Wat dus ook wel een karakteristiek is van een 3 cilinder. 

• 5 weeks later...

Ik heb de fiesta active 100 pk en heb hem nu volgegooid ik kom op 17.2 km per liter. Ik zal er is op letten bij de volgende tankbeurt. Wel heb ik rijstand normaal en eco en voor slippen. Dus een totaal beeld zal wel lastig worden is meer een moment opname

Tweede maal getankt, 1170km en 70ltr. euro95 petrol, nog steeds 1-16,7 ? . Ik dacht echt, deze nw. wagens zullen toch zuiniger zijn en efficienter met de brandstof omgaan in dit computer gestuurde 3cil. 100pk motortje? ? Dus, valt wat ..... ! met de voorlichting in de opgehemelde begeleidende boekjes en praatjes! Daar is het altijd groener dan de werkelijkheid is! ??

3 hours ago, richard b said:

ik zou nog gewoon even rustig wachten 1170 op de klokken is nog niks heb er nu 6000 op staan en nu begin je te zien dat het verbruik minder word.

Ja Richard, dat klopt, wachten we gewoon af! Hij rijd heerlijk ondanks zijn laag in toeren gebrom! Niet teveel van het info display aantrekken, maar iets meer met de toeren doortrekken! Komt helemaal goed.? ? 

Richard hoe is het met jouw beveiliging(apparaatje) van de/je mk8 afgelopen? Al iets gemonteerd? Als ik vragen mag! De mijne zet de wagen via sms commando ook stop! Dat kan abrupt (is onveilig) zijn of beneden de wagen snelheid van 20km/uur!  

inderdaad hij rijd ook heerlijk.

Ben nog niet meer verder gegaan met dat systeem alles is hier in een stroomversnelling ivm aarbevingschade van ons huis en de nieuwbouw die hier nu aan gekoppeld is

ben daar op moment druk mee bezig, ondertussen zijn wel de onderdelen voor de auto gespoten de side skirts en de onderdelen voor de achterbumper.

nu tijd vinden om te monteren .

Share

• Create New...