Jump to content
Fiestaclub.nl
Tys

Mening over achterlichten Fiesta MK8?

Recommended Posts

Hi,

Persoonlijk vind ik de achterlampen op de Fiesta MK8 geen verbetering tov de mk7/7.5. De hoge lampen gaven naar mijn mening iets karakteristieks aan de Fiesta. De nieuwe versie oogt een stuk conservatiever. Ik vroeg me af of het gewoon mijn gewenning aan het oude model was of dat er meer mensen zijn die het geen vooruitgang vinden. 

Ik ben puur geïnteresseerd in jullie subjectieve meningen. Dus als je er iets van vindt, laat je horen!

Vind persoonlijk dit beter staan dat ze in de zij nu iets doorlopen en wat lager zitten naar voren toe, alleen had van mij het stuk in de achterklep niet gehoeven.

De kont van de nieuwe Fiesta doet een stuk braver aan

Meer gezinsauto terwijl naar mijn smaak een Fiesta dat niet is of hoort te zijn.

Dat heb ik trouwens met de hele auto , niet dat ik de auto niet mooi vind maar het is me allemaal zo braaf en burgerlijk terwijl ik dat bij de 7.5 totaal niet had zelfs niet bij de goedkoopste versie.

Ik hoop dat ook op een mooie agressieve facelift over paar jaar :)

Guest

Hij (Fiesta mk8 (Titanium)) kwam er bij een autotest (meen de ANWB!) tussen 5 andere merken als beste gezinsauto uit de test, ruim / vlot enz.! Hij was niet de goedkoopste en zuinigste uit die geteste 100pk concurenten! :) 

Ik vind de MK8 kwa design ook geen verbetering t.o.v. de MK7/7,5

Helaas heeft Ford dit vaker.

Ik heb een MK1 Focus nieuw gereden en vond de MK2 een achteruitgang kwa design.

Toen de MK7 Fiesta werd geïntroduceerd, had ik iets van: zo had de Focus er uit moeten zien.

Ik vindt de mk8 wat volwassener over komen dan de mk 7.5, Fiesta is nu wat braver geworden maar zeker de achterlicht vindt ik een verbetering..,bij de mk7.5 vindt ik  het wat rommeliger ogen .

Verdeelde meningen dus. :)

Ik vind hem ook wat braver inderdaad. Er is ook geen 2-deurs versie volgens mij. Het lijkt erop dat de trend van steeds groter wordende auto's ook hier gevolgd wordt. Over een paar jaar rijden we allemaal in een snelle Ford Ka waarschijnlijk. :grin:

On ‎18‎-‎2‎-‎2018 at 01:34, Tys said:

Hi,

Persoonlijk vind ik de achterlampen op de Fiesta MK8 geen verbetering tov de mk7/7.5. De hoge lampen gaven naar mijn mening iets karakteristieks aan de Fiesta. De nieuwe versie oogt een stuk conservatiever. Ik vroeg me af of het gewoon mijn gewenning aan het oude model was of dat er meer mensen zijn die het geen vooruitgang vinden. 

Ik ben puur geïnteresseerd in jullie subjectieve meningen. Dus als je er iets van vindt, laat je horen!

Nadat ik de eerste foto's van de de "nieuwe" Fiesta had gezien heb ik overwogen om maar de "oude" Fiesta te kopen. Dat heb ik dus ook maar gedaan. Heb eens naast zo'n nieuwe Fiesta gestaan en vindt hem niet mooi, maar dit is natuurlijk heel erg persoonlijk. De achterlichten zijn zo neutraal dat het ook een Japanse of wat voor merk dan ook kan zijn. In iedergeval voor mij een reden om het "oude" model te kopen.  

Goeie beslissing, Theo! Helemaal eens met wat je zei over de achterlichten. 

Ik vind het uiterlijk van de MK8 ook erg tegenvallen. De ST line is naar mijn idee nog wel tof maar over het algemeen vind ik de uitstraling van de MK8 wat oudbollig en saai. De achterlichten zijn samen met brave uitstraling van de voorzijde naar mijn mening de grootste misser tov een MK7/7.5

De Fiesta MK7/7.5 is enorm herkenbaar, zelfs in het donker met de sportieve achterzijde en de hoekige achterlichten/reflectors. MK8 is meer dertien in het dozijn.

Als we het hebben vind ik het interieur van de MK8 wel een grote vooruitgang, meer overzicht en strakker design. De MK7/7.5 is zeker strak qua interieur maar wat minder overzichtelijk. Wel zou de MK8 wat meer interieur kleuren opties mogen hebben voor meer variëteit.

Nogmaals bovenstaand is mijn mening, de MK8 heeft op zijn manier zijn charme, maar ik zou vanuit mijn MK7 eerder op een MK7.5 overstappen voor de sportievere looks dan op een MK8.

Ja meningen verschillen vinnd standaard uitvoering wel wat tam. Maar daar tegen de active vind ik heel leuk om te zien

De mk8 achterlichten vind ik minder "sprekend" en minder "sportief" dan die van de vorige versies. Vind dat ze ook de richtingaanwijzers achter hadden moeten aanpassen. Zou het veel mooier hebben gevonden als ze die ook " sequentieel"  en breder hadden gemaakt, net als in de koplampen. Misschien iets voor de toekomst?

De achterlichten zijn m.i. wat te braaf geworden, maar de ST-line voorzijde vind ik wél heel geslaagd.

Grtzzz😎, Mart1n

Zoals ik laatst al in een ander topic opmerkte:
De Rear-grille/rear-lights/dakspoiler van een MK7.5ST
De Front-Grille, head-lights en Antenne (plaatsing) van een MK8ST
De Front-Foglights en Sideskirts van een MK7 Sport
Alhoewel ik niet 100% zeker ben welke koplampen ik prefereer, als die van de MK7.5 nut hadden (dat laatste stukje omhoog) zouden ze wat mij betreft winnen, maar nu is het alleen maar verloren oppervlakte, daarom winnen de koplampen van de MK8, want "opvulling/verloren ruimte" is nooit goed design.

IM(NS)HO de perfecte FFiST (Frankenstein Fiesta ST) qua uiterlijk.
Oja, en natuurlijk de 1.6 200ST 4-cilinder motor van de 7.5 2016/17 ipv de 1.5 200ST 3-cilinder v/d MK8

Nou, als je dit topic vanaf het begin leest zijn de meningen wel heel erg verdeeld. En zo moet het eigenlijk ook, stel je voor dat er maar 1 mening zou zijn.........

Mij ging het bij de aanschaf van de MK8 niet zo zeer om de styling aan de buitenzijde. Waar ik naar uit keek was o.a. het grote digitale scherm en alle extra systemen die de Mk7,(5) niet had. Dan bedoel bijv. het BLIS systeem, Cross Traffic Alert, Driver Assistance Pack 2 & 3, etc., etc. Al die waarschuwingssystemen wegen bij mij zwaarder dan de uiterlijke styling....

Zo heeft (gelukkig) ieder van ons "z'n ding"..... :-)

Mooi, al die meningen.

Mijn mening: de MK8 is een stuk volwassener dan de MK7/7.5. Ik vind dat een voordeel. De enige echte zwakke plek - wat mij betreft - van de MK8 is de neus, die is veel te behoudend getekend. Gelukkig zie je dat niet meer zodra de DRV brandt (bij de iets luxere uitvoeringen), want dat is dan wel weer netjes gedaan.

De meeste mensen denken overigens dat het een Focus is, geen Fiesta. Dat had je bij de MK7/7.5 niet, al weet ik niet of dat nou een compliment of een belediging is.

10 hours ago, NeverDespair said:

Nou, als je dit topic vanaf het begin leest zijn de meningen wel heel erg verdeeld. En zo moet het eigenlijk ook, stel je voor dat er maar 1 mening zou zijn.........

Mij ging het bij de aanschaf van de MK8 niet zo zeer om de styling aan de buitenzijde. Waar ik naar uit keek was o.a. het grote digitale scherm en alle extra systemen die de Mk7,(5) niet had. Dan bedoel bijv. het BLIS systeem, Cross Traffic Alert, Driver Assistance Pack 2 & 3, etc., etc. Al die waarschuwingssystemen wegen bij mij zwaarder dan de uiterlijke styling....

Zo heeft (gelukkig) ieder van ons "z'n ding"..... :-)

Ho ho, geen woorden in mensen hun mond leggen hé, ik wilde er bijna nog bij zeggen dat het qua opties zeker de betere auto is, maar het ging hier om het exterieur......

Ik vond de achterlichten op de vorige modellen altijd lelijk met die rare 3 hoekige vorm waardoor de achterkant heel smal oogt. De staande achterlichten op de Fiat Grande Punto daarintegen vindt ik schitterend dys het is niet dat ik iets tegen staande achterlichten heb, sterker nog ik vindt het eigenlijk mooier en veiliger. De achterlichten op de MK 8 zijn inderdaad een stuk anoniemer maar het led gedeelte heeft wel een herkenbare uitstraling(al zit dit niet op elke uitvoering ) en laat de achterkant een stuk breder en volwassener ogen.

De motorkap van de MK 7,5 oogt bij de ST Line een stuk dikker waar die van de MK8 nogal glad en strak is, daar had best een lijntje en vorm meer in gemogen van mij. Het dak van de MK8  ST Line vindt ik daarintegen echt schitterend met de verlaagde baan in het midden, iets wat je niet vaak ziet op auto's in dit segment. Ook vindt ik de spatborden en lijnen op de zijkant van de MK8 ST Line fraaier al had de MK7,5 ST line stoerdere zij skirts. De 18" Rock Metallic Machined 5x2 spaaks wielen van de ST Line vindt ik ook schitterend en mooier dan de wielen van de echte ST (ik vind het überhaupt 1 van de mooiste oem wielen die ik sinds jaren heb gezien en dat terwijl ik normaal niet zo gek ben van die machined look).

De basis MK 8 vindt ik wat saai, hetgeen hoofdzakelijk wordt veroorzaakt door de voorbumper en de plaatsing van de mistlampen. De Active en Vignale vindt ik beide wel geslaagde ontwerpen maar de ST Line is voor mij de winnaar. 

11 hours ago, Skippy said:

Ik vond de achterlichten op de vorige modellen altijd lelijk met die rare 3 hoekige vorm waardoor de achterkant heel smal oogt. De staande achterlichten op de Fiat Grande Punto daarintegen vindt ik schitterend dys het is niet dat ik iets tegen staande achterlichten heb, sterker nog ik vindt het eigenlijk mooier en veiliger. De achterlichten op de MK 8 zijn inderdaad een stuk anoniemer maar het led gedeelte heeft wel een herkenbare uitstraling(al zit dit niet op elke uitvoering ) en laat de achterkant een stuk breder en volwassener ogen.

De motorkap van de MK 7,5 oogt bij de ST Line een stuk dikker waar die van de MK8 nogal glad en strak is, daar had best een lijntje en vorm meer in gemogen van mij. Het dak van de MK8  ST Line vindt ik daarintegen echt schitterend met de verlaagde baan in het midden, iets wat je niet vaak ziet op auto's in dit segment. Ook vindt ik de spatborden en lijnen op de zijkant van de MK8 ST Line fraaier al had de MK7,5 ST line stoerdere zij skirts. De 18" Rock Metallic Machined 5x2 spaaks wielen van de ST Line vindt ik ook schitterend en mooier dan de wielen van de echte ST (ik vind het überhaupt 1 van de mooiste oem wielen die ik sinds jaren heb gezien en dat terwijl ik normaal niet zo gek ben van die machined look).

De basis MK 8 vindt ik wat saai, hetgeen hoofdzakelijk wordt veroorzaakt door de voorbumper en de plaatsing van de mistlampen. De Active en Vignale vindt ik beide wel geslaagde ontwerpen maar de ST Line is voor mij de winnaar. 

De achterlichten op de MK 8 zijn inderdaad een stuk anoniemer maar het led gedeelte heeft wel een herkenbare uitstraling(al zit dit niet op elke uitvoering ) en laat de achterkant een stuk breder en volwassener ogen. -- Ik zou het met je eens zijn als ze dat laatste stukje niet hadden laten doorlopen (naar kentekenplaat toe)

-- meningen verschillen (gelukkig), de reden dat ik juist de zijskirts van de MK7 Sport het mooist vind is omdat die het rechtste zijn, ik vind juist dat een auto zo min mogelijk nutteloze bogingen moet hebben. Datzelfde met de velgen, ik krijg al hoofdpijn als ik er naar kijk, maar ben wel met je eens dat die van een 7,5ST ook lelijk zijn (stiekem zijn die van de 7,5 titanium mooier, zelfde design, maar dan gewoon Zilver/Aluminium, ipv de Champagne kleur van de ST)

Ze hadden van de MK8 (in mijn persoonlijke mening) echt een pareltje kunnen maken, maar ze hebben hem te serieus gemaakt, en dat hoort een Fiesta niet te zijn, die is voor succesvolle jongeren of gestoorde ouderen (ik hoor bij die laatste groep) :D

Even een persoonlijke vraag, je komt niet toevallig uit Sirjansland/Scheveningen?

Ik weet niet precies hoe jij de sideskirts bekijkt maar naar mijn mening heeft de MK8 de rechtste skirts met vrij weinig vorm. De MK7 en 7,5 hebben in mijn ogen duidelijk meer vorm. Maar is uiteraard allemaal persoonlijk. Wat betreft de wielen vind ik alleen het 8 Y spaaks wiel van de 7,5 ST Line wel fraai in een donkere kleur. De ST velgen van de 7,5 doen mij ook niks maar vind ik wel beter staan dan de MK8 ST wielen.

Ik kom oorspronkelijk uit Den Haag maar woon al heel lang in Zeeland.