Jump to content
Fiestaclub.nl
Tys

Hallo, allemaal

Recommended Posts

Hi,

Ik ben Matthijs, of Tys zo je wil.

Bij deze mijn intro-topic.

Heb mijn Fiesta MK7 1.6 Ti-VCT Sport sinds januari 2015 en we hebben al allerlei fantastische dingen meegemaakt samen, inclusief drie tripjes naar de Nordschleife! Dit jaar de vierde.

Erg blij met de auto. Onze liefde is nog steeds sterk! :D Leuk om te zien dat er een club speciaal voor Fiesta's bestaat!

1.jpg

4.jpg

5.jpg

3.jpg

10 hours ago, Jasper S said:

Welkom! 

Die sticker levert 5pk meer!

Die sticker brengt vooral ongeluk als die niet verdiend is :o

Deze kan dan wel weer

never_been_250.jpg

Bedankt voor de leuke reacties, allemaal!

De sticker is wel degelijk verdiend! :D We zijn al drie jaar op rij geweest. Dit jaar gaan we weer.

Ik voel me altijd best stoer in het verkeer met de sportieve Fiesta, maar als je naar de Nordschleife gaat ben je ineens weer de langzaamste auto daar :P Toch veel plezier gehad en de auto hield zich goed!

De truc is om met een relatief trage auto juist de snelle voorbij te gaan :mrgreen:

Kan niet wachten dat het weer maart is dat ik de Fiesta eens kan uitlaten en te zien of de beweringen van Top gear e.d. waar zijn :)

Zelf inmiddels een 350 rondes gereden :oops:

Inderdaad. Dat lukt ook soms! :D Iig nog nooit ingehaald door een auto met minder vermogen :wink:

Begrijp ik goed dat je al 350 rondes hebt gereden maar dit jaar voor het eerst met de Fiesta (ST?) gaat? Heel nice! In wat voor auto's heb je nog meer op de Ring gereden?

Ik hoop op een dag ook over te kunnen stappen op een ST. 

Dat begrijp je goed ja

Ik heb 2 jaar zn beetje elk weekend gereden en kom er nu ca 12 jaar

Ben begonnen met een E30 325i en als ringtoy heb ik 2x een e36 325i gehad

Rest waar ik mee gereden had waren gewoon daily`s net als de {st} wat ik idd dit jaar voor het eerst ga uitlaten daar.

1 van de leukste rondes waren met een Saxo 1.6 VTS 90pk op 900kg zoiets en Bergwerk op kon je een peukie roken maar voor de verder rest was het Porsche`s jagen :mrgreen:

Verder vanalles gereden en zelfs met een E46 cabrio eroverheen gegaan :P

ringouwe.jpg

Ok, ik ben jaloers! Eerste twee jaar was ik er in het weekend, maar afgelopen jaar van dinsdag tm zaterdag geweest en dat beviel heel goed. Dus dat doen we dit jaar weer. Ik zal er zijn van dinsdag 15 tm zaterdag 19 Mei. Als je er dan toevallig ook bent kom ik graag je ST van dichtbij bekijken. :D

Doordeweeks kun je weliswaar alleen tussen 17.15uur en 19.30uur rijden, maar ik hoef toch geen 10 of 20 ronden per dag te rijden aangezien het m'n daily is en ik dus de slijtage en het risico een beetje wil beperken.

Maak je ook weleens filmpjes als je rondgaat?  Heb je een youtube kanaal? Ik zou het graag zien. 

Misschien wel leuk om rond die datum eens te gaan en te meeten al ga ik tegenwoordig hoofdzakelijk op maandag zeker als ik paar rondes wil rijden want weekend is tegenwoordig duurder en 30eur per rondje om file te rijden en veel meer risico te lopen dat iemand je erin rijd pas ik voor

Momenteel rij ik ook altijd hooguit 4 rondjes en per jaar misschien 10 rondjes afhankelijk welke auto ik heb want vorig jaar heb ik er 4 gereden in het hele jaar want ja zn cabrio is er echt niet voor gemaakt :P

Filmen doe ik nooit maar dat komt meer omdat ik nog van de tijd ben dat het verboden is .

Weet het niet zeker maar geloof het is nu weer verboden ?

@Rickwick

Dank je! Ik wilde eigenlijk een witte, maar inmiddels zou ik m'n zilveren niet meer inruilen voor een witte. Ben erg fan geworden van deze kleur. 

@peter1981

Filmen mag wel weer tegenwoordig. Voor zover ik weet heb je alleen een vergunning nodig als je het materiaal commercieel wil gebruiken. Wie weet zien we elkaar dan in Mei. :D

8 hours ago, Tys said:

@Rickwick

Dank je! Ik wilde eigenlijk een witte, maar inmiddels zou ik m'n zilveren niet meer inruilen voor een witte. Ben erg fan geworden van deze kleur. 

@peter1981

Filmen mag wel weer tegenwoordig. Voor zover ik weet heb je alleen een vergunning nodig als je het materiaal commercieel wil gebruiken. Wie weet zien we elkaar dan in Mei. :D

Volgensmij is Filmen tegenwoordig ook weer verboden. Samen met de lap-timer, allemaal uit veiligheidsdoeleinden (helaas:().

Ik heb het even nagevraagd (aan Misha Charoudin) en hij verzekert me dat filmen (voor non commerciële doeleinden) niet verboden is. Lap timen is wel verboden nu idd.

Maar ja, als je kan filmen...