dfreytas Posted February 14, 2018 Report Share Posted February 14, 2018 Verzoek tot verwijderen van dit topic Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 15, 2018 Report Share Posted February 15, 2018 En wat zegt de verkoper? Partikulier, of garage?? alleen maar netjes mee weinig (29.000km) gereden? Gejakkerd met de auto, kmteller gemanipuleerd als dat nog zou kunnen? Voer je kenteken in bij RDW en kijk of de kmstand logisch is! Ben jij de tweede eigenaar, dat zie je ook op die site! Misschien een op blauwe maandag gemonteerde afgeleverde auto?? Dat moet toch garantie zijn! Probeer bij de partikulier of de garage het onderhouds boekje te achterhalen! En ik heb geen idee of dat bij legaal onderhoud dat bij Ford nl doorgegeven wordt, geregistreerd dus! Beste Dennis, je moet niet alles geloven in deze wereld!!?? Succes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dfreytas Posted February 15, 2018 Author Report Share Posted February 15, 2018 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dannytje555 Posted February 15, 2018 Report Share Posted February 15, 2018 of onderhoud in 2017 overgeslagen/niet gedaan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dfreytas Posted February 15, 2018 Author Report Share Posted February 15, 2018 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dannytje555 Posted February 15, 2018 Report Share Posted February 15, 2018 ik zou ook ;(eventueel samen met de ford garage) een mail sturen naar ford nl en kijken dat je misschien coulance kan krijgen op reparatie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 15, 2018 Report Share Posted February 15, 2018 Als de olie en filters niet zwart uitzien, ziet er bij normaal gebruik gewoon fris?? uit? ga dan op je tenen staan bij de Forddealer! Accepteer niet alles wat hun beweren! Probeer via die garage in Almere contact te krijgen met de vorige eigenaar! Maar die zal dan wel l*egen!! was niks aan de hand!? Trouwens garage Almere heeft die hem aan jouw verkocht?, wat zegt dat dan!!??? ? was het een partikulier? Tja,! Link to comment Share on other sites More sharing options...
pwaltman Posted February 15, 2018 Report Share Posted February 15, 2018 Is de auto gechipt? Dat zou een probleem kunnen worden. Indien de auto in 2017 geen onderhoud heeft gehad, hoeft dit nog niet te betekenen dat ze geen coulance kunnen aanvragen. Ik vraag dagelijks coulance aan (ik werk bij Opel) en het ligt er gewoon aan welk percentage de dealer zelf wil meebetalen. Dus komt erop neer dat het aandeel dealer, Ford en jij een rekensom is met wat procenten schuiven.(uiteraard moet dit nog wel door de garantieafdeling van Ford worden goed gekeurd) Afhankelijk van jouw loyaliteit aan de dealer kan deze dit percentage aanpassen. Als je er nu voor het eerst bent, lijkt me dit nihil en zou ik het bij de oorspronkelijk leverende dealer neerleggen. Deze heeft immers, buiten de fabrieksgarantie, de grootste verplichting in het aftersales verhaal. Ben benieuwd, succes Link to comment Share on other sites More sharing options...
peter1981 Posted February 15, 2018 Report Share Posted February 15, 2018 Laat de beurt niet gedaan zijn Dan heeft de auto nog nog geen 25000km gelopen sinds de laatste beurt Ok Ford schrijft 1 jaar of 20000km voor maar wil niet zeggen dat als je dan zeg 4000km eroverheen bent dat de motor kapot mag lopen Daarbij zal elke expert zeggen dat de interval heel erg kort is bij Ford want meeste merken hanteren 2 jaar of 30000km. Als ze tegen werken zou ik eens gaan dreigen met een advocaat. Weet niet je aanschaf bedrag en of deze normaal of goedkoop of duur was maar gemiddelde rechter gaat je vast gelijk geven dat de auto buiten het verwachting patroon voldoet en zal dus eisen dat de auto kosteloos zal moeten worden herstelt Link to comment Share on other sites More sharing options...
dfreytas Posted February 15, 2018 Author Report Share Posted February 15, 2018 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dfreytas Posted February 15, 2018 Author Report Share Posted February 15, 2018 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
peter1981 Posted February 15, 2018 Report Share Posted February 15, 2018 Zou in ieder geval niet te vlug ja zeggen Nederlandse wetgeving omtrent garantie en redelijkheids termijnen voor de levensduur van producten is behoorlijk streng en veel strenger dan de Europeese regels. Zou sowieso even op voorhand wat inlichtingen inwinnen bij een eigen rechtsbijstand of persoon wat echt verstand heeft van consumenten recht Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiKa Posted February 16, 2018 Report Share Posted February 16, 2018 De garage(ik maak erop uit, dat het geen ford garage is) waar de Fiesta is gekocht, dan is dat toch de aansprekende partij, die moet het dan met Ford gaan uitzoeken hoe ze dit gaan oplossen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dfreytas Posted February 19, 2018 Author Report Share Posted February 19, 2018 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
peter1981 Posted February 19, 2018 Report Share Posted February 19, 2018 Link to comment Share on other sites More sharing options...
allesklusser Posted February 19, 2018 Report Share Posted February 19, 2018 Bizar dit. Eerste punt is waarom ie defect geraakt is, dit lijkt niet erg duidelijk. Het lijken verbrande kleppen, maar zo veel motorschade dat er 6K aan pegels opgehoest moeten gaan worden is bizar. Gezien er discussies zijn over het tanken van E10, ik tank het niet meer, was misschien dit de veroorzaker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razer Posted February 19, 2018 Report Share Posted February 19, 2018 3 hours ago, allesklusser said: Bizar dit. Eerste punt is waarom ie defect geraakt is, dit lijkt niet erg duidelijk. Het lijken verbrande kleppen, maar zo veel motorschade dat er 6K aan pegels opgehoest moeten gaan worden is bizar. Gezien er discussies zijn over het tanken van E10, ik tank het niet meer, was misschien dit de veroorzaker? Moderne auto's kunnen dit best hebben, ouderere motoren kunnen hier wat minder goed tegen. De garage dekt zich gewoon in dick. Als ze een nieuwe motor gaan monteren,,dan is er wel serieus wat mis. Paar verbrande klepjes zat dit zeker niet gaan kosten Link to comment Share on other sites More sharing options...
FordDriver Posted February 19, 2018 Report Share Posted February 19, 2018 Ben erg benieuwd hoe dit opgelost gaat worden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dfreytas Posted February 19, 2018 Author Report Share Posted February 19, 2018 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcnij Posted February 20, 2018 Report Share Posted February 20, 2018 Indien geen garantie/coulance kan een gebruikt blok wellicht ook nog een optie zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NeverDespair Posted February 20, 2018 Report Share Posted February 20, 2018 Weet niet in welke streek je woont, maar ik zou een gerenommeerd motorrevisiebedrijf maar eens raadplegen via een mailtje o.i.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razer Posted February 21, 2018 Report Share Posted February 21, 2018 On 20-2-2018 at 00:38, dfreytas said: Heb uitgevraagd wat er exact defect is, maar de garage geeft uit nader onderzoek alleen aan dat de compressie van cilinder 3 helemaal weg is en van cilinder 1 bijna weg is. Ze hebben aangegeven NIET te weten wat er defect is en absoluut GEEN reparaties uit te voeren aan de motoren. Indien er een defect is aan de motor kiezen ze er meteen voor om om een complete nieuwe motor voor te schrijven. Het zou dus wel een klep, koppakking of iets dergelijks kunnen zijn waarbij de motor gereviseerd zou kunnen worden, echter voeren ze GEEN revisies uit en vervangen (wat de schade ook is) alleen de motor in zijn geheel. Mocht het zover komen dat Ford geen coulance kan aanbieden overweeg ik om door een andere partij de motor te laten reviseren. 6000,- is wel een hele hap Raar bedrijf die geen reperaties uitvoert. Heel snel ergens anders heen gaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
allesklusser Posted February 21, 2018 Report Share Posted February 21, 2018 ??????? Zou geen woord meer wisselen met deze toko. Ik als ik jou was Dennis zou ik voor een tweede opinie even contact opnemen met bijvoorbeeld een bedrijf zoals MEBU in Nootdorp. Vraag daar even naar Jaap of Kevin en dan ben ik benieuwd wat die hier over denken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dfreytas Posted February 21, 2018 Author Report Share Posted February 21, 2018 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dfreytas Posted February 21, 2018 Author Report Share Posted February 21, 2018 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts