Jump to content
Fiestaclub.nl
lorenzo

Software Ford Fiësta MK7 1.25

Recommended Posts

Hallo iedereen

Heb gisteren bij iemand langsgeweest die m'n Ford Fiësta 1.25 begrensde 60 pk ging mappen met een 80-90 pk versie via OBD II. Nu krijg hij de melding dat hij de ECU niet kon overschrijven met KSuite (programma). Hij had zelf geen UCDS liggen dus ben nu momenteel niet verder geholpen. Hij heeft in Forscan wel m'n wagen van de 60 PS naar 80 PS gezet, na een test bleef Forscan tonen dat het een 80 PS versie was maar tijdens een testrit was er geen verschil. Ik zit nu dus met een begrensde 60 pk die zegt dat hij een 80 pk is.. vreemd.

Hierna heb ik Dragunov een bericht gestuurd met de vraag of hij m'n ECU kon chippen via UCDS (hij beschikt zelf niet over de maps) maar vroeg me of mijn type van wagen eventueel de 82 pk versie map ook op de ECU zou hebben staan omdat dit ook het geval is bij een MK5 Mondeo. Ik heb het internet rondgezocht maar geen antwoord daarop gevonden, kan iemand me daarop een antwoord geven?

Ook de vraag of iemand een getunede map of een 82 pk map heeft liggen voor deze wagen en deze eventueel wilt programmeren in de wagen? (OBD II kunnen we nog eens proberen, maar zou liever iemand met UCDS willen tegenkomen).

Ik ben zelf van Beveren-Waas (regio Antwerpen, België) dus liefst niet te ver :grin:

Alvast bedankt!
Lorenzo

Bij de fiesta staat de 82pk map niet op een 60PK ecu.

ik heb de mogelijkheid om aan de juiste map te komen aan de hand van je chassisnummer en deze op je ecu te flashen. Helaas kom ik uit noord Nederland.

1 hour ago, Nielsicq said:

Gaat niet zomaar, je hebt ook de bootloader nodig.

Ik zou dus aan een map moeten geraken samen met de bootloader om iemand alles via UCDS te laten schrijven?

Als iemand misschien meer in de buurt de 82 pk versie (of hoger) in handen kan krijgen en die kan inlezen, ik hoor het graag.

Is de verandering in ForScan gedaan met engineerings mode? Anders pakt hij niet.

Just now, BartM said:

Is de verandering in ForScan gedaan met engineerings mode? Anders pakt hij niet.

Als ik me goed kon herinneren deed hij het in de Main en Backup in de mode onder de leesmode (als je de 3 opties hebt, de tweede). Wanneer hij Forscan nadien weer bekeek stond er weer dat het de 80 pk versie is (er was keuze tussen de 60 en 80 pk) maar tijdens de proefrit was het duidelijk nog de 60 pk.

17 hours ago, Nielsicq said:

Gaat niet zomaar, je hebt ook de bootloader nodig.

Bootloader blijft toch altijd hetzelfde

Ik heb nu 3 60pk versies omgezet naar 80pk, en altijd engineering mode gebruikt. Moet werken.

49 minutes ago, BartM said:

Ik heb nu 3 60pk versies omgezet naar 80pk, en altijd engineering mode gebruikt. Moet werken.

Dat zou ik zelf ook denken, maar na het opzoeken van de verschillen tussen de 60 pk en 80 pk hoe die reageren ben ik toch zeker dat ik nog steeds over de 60 pk beschik. Ik weet niet wat hij mis deed, maar lijkt me dan toch niet te werken.

UPDATE:

Ikzelf heb een OBD II reader maar zonder de HS/MS modus, ik kan dus met m'n eigen reader niet veel veranderen (backup moet ook aangepast worden en niet alleen de main configuration)

Nu herinner ik me dat degene die het veranderde in Forscan niet alleen m'n versie van 60 pk naar 80 pk heeft gezet, maar ook automatische vergrendeling na een bepaalde snelheid heeft aangezet --> dit werkte ook niet.

Elke verandering is wel zichtbaar in Forscan, maar tijdens het rijden is elke verandering in Forscan niet aanwezig. Misschien kan het liggen aan het feit dat niet alleen de versieverandering niet werkt maar gewoon alles dat er in Forscan wordt veranderd? Iemand hier een oplossing voor?

FOTO'S:

1.thumb.png.991cd5c2bb588d0e445658260b1e93d0.png

2.png

Heb je de automatische vergrendeling wel geactiveerd met de 3x sluitknop indrukken met contact aan 3x met contact uit 3x met contact aan 1x met contact uit?

10 hours ago, BartM said:

Heb je de automatische vergrendeling wel geactiveerd met de 3x sluitknop indrukken met contact aan 3x met contact uit 3x met contact aan 1x met contact uit?

Is het zo simpel of is er nog meer voor nodig om dit te activeren?

44 minutes ago, DeepImpactBlue said:

Is het zo simpel of is er nog meer voor nodig om dit te activeren?

Eerst de activatie in ForScan en daarna de activatie in de auto met sluitknop.

9 hours ago, BartM said:

Eerst de activatie in ForScan en daarna de activatie in de auto met sluitknop.

Die tip kreeg ik zelf ook en heb ik dan ook uitgeprobeerd, zonder succes...

26 minutes ago, lorenzo said:

Die tip kreeg ik zelf ook en heb ik dan ook uitgeprobeerd, zonder succes...

Werkt helaas alleen bij de MK7,5. 

Just now, BartM said:

Werkt helaas alleen bij de MK7,5. 

Ik heb mezelf een ELM237 met HS/MS besteld om zelf eens te bekijken of ik zelf geen dingen kan activeren die wel werken voor de MK7 zodat ik kan zien of het probleem ligt bij het feit dat niks geactiveerd of veranderd is nadat alles in de Main en Backup geschreven is of gewoon omdat die 80 pk versie niet in Forscan geactiveerd kan worden samen met de automatische vergrendeling.

Ik herinner me trouwens ook dat de man ook hill assist had geactiveerd maar ik was er al vrij zeker van dat dit niet in mijn MK7 kan...

Nu, je hebt die versies al een paar keer succesvol zo kunnen veranderen dus ik vind het nog steeds vreemd dat het niet werkt...

Hallo,

Dit is een zeer interresant onderwerp!

Wil bij deze kijken of er al weer nieuwe ontwikkelingen zijn.

Dit zou betekenen dat je dus gewoon met forscan naar de 82PK kunt gaan zonder te laten re-mappen voor ca 300 euro.

(wat zowizo erg veel geld is voor 10 min. werk)