Jump to content

Witter dimlicht icm dagrijverlichting

Bagel
 Share

Recommended Posts

Mijn MK8 is nog onderweg, maar een dingetje stoort me toch wel als ik reviews bekijk. Het dimlicht is erg geel vergeleken met de dagrijverlichting van de MK8. Iemand al gekeken naar wittere verlichting? Ik wil dan eigenlijk niet aan de Xenon, maar conventionele lampen gebruiken.

Iemand ervaring met wittere verlichting icm LED dagrijverlichting?

Edit: Ik zie dat mensen met een MK8 LED lampen gebruiken, maar zijn deze ook toe te passen zonder de complete behuizingsunit los te halen?

Krijg je dit https://www.conrad.nl/nl/osram-cool-blue-intense-64210cbi-cool-blue-intense-halogeenlamp-h7-55-w-854108.html?WT.mc_id=gshop&insert=8J&gclid=EAIaIQobChMIw-f9gP7e2AIVYbXtCh184AZLEAQYASABEgJ_gPD_BwE&tid=933400965_49080544720_pla-360553818862_pla-854108&WT.srch=1

Dan heb je witter licht.

Had ze zelf ook in me mk7.5 zitten ...,wil ze tzt in mijn mk8 zetten ,maar het loshalen van de koplamp is geloof ik nogal een dingetje las ik hier op het forum.

Is me eigenlijk nog niet opgevallen dat het licht erg geel  is.

19 minutes ago, henk68 said:

Krijg je dit https://www.conrad.nl/nl/osram-cool-blue-intense-64210cbi-cool-blue-intense-halogeenlamp-h7-55-w-854108.html?WT.mc_id=gshop&insert=8J&gclid=EAIaIQobChMIw-f9gP7e2AIVYbXtCh184AZLEAQYASABEgJ_gPD_BwE&tid=933400965_49080544720_pla-360553818862_pla-854108&WT.srch=1

Dan heb je witter licht.

Had ze zelf ook in me mk7.5 zitten ...,wil ze tzt in mijn mk8 zetten ,maar het loshalen van de koplamp is geloof ik nogal een dingetje las ik hier op het forum.

Is me eigenlijk nog niet opgevallen dat het licht erg geel  is.

Thanks Henk, die had ik ook gezien ja. Gaat dan waarschijnlijk zoiets worden. Tenzij het heel makkelijk is om bijv LED units te plaatsen, maar dat lijkt inderdaad niet zo.

Als je er led in gaat zetten moet je de behuizing los halen compleet, maar bij een lampenwissel moet je dat ook doen je komt er niet fatsoenlijk bij anders .

Heb er led is gezet tot op vandaag geen spijt van, heb ondertussen alle gloeilampen vervangen door LED incl. handschoen vak :-) 

• 5 months later...

Vandaag nieuwe H7 lampen fel wit erin gezet en voor mij was het gelukkig niet nodig om de hele koplamp eruit te halen.

Het is krap maar het is te doen.

Klusje in 5 minuutjes geklaard.

14 hours ago, cremers said:

Vandaag nieuwe H7 lampen fel wit erin gezet en voor mij was het gelukkig niet nodig om de hele koplamp eruit te halen.

Het is krap maar het is te doen.

Klusje in 5 minuutjes geklaard.

3 hours ago, kuuperke said:

@cremers Ik heb dat geluk ook ik heb kleine handen dus kom er net tussen :P zonder iets te hoeven demonteren :applaus:

Dan ga ik eerdaags ook eens een poging wagen.?

2 hours ago, Nick75 said:

Welke lampen heb je precies gebruikt? Heb je link naar webshop? Stoor me zelf ook aan het warme licht

Heb ze bij de Praxis gehaald gewoon halogeen H7 fel wit en ik heb ook niet z'n grote handen dat scheelt ook wand het is daar nogal krap.

32 minutes ago, cremers said:

Heb ze bij de Praxis gehaald gewoon halogeen H7 fel wit en ik heb ook niet z'n grote handen dat scheelt ook wand het is daar nogal krap.

autolampenset-h7-super-white.jpg

Ook mij is het gelukt,moet wel zeggen dat het niet zoveel scheelt als toen in me mk7,5 drl van de mk8 is toch nog witter als de OSRAM xenon look ,maar goed ik laat het zo.

• 7 years later...

Lol, met de mk7 zelf 1x geprobeerd. Resultaat: 1 ophangpunt gebroken. Sinds dat moment besloten dat als er lampen vervangen moeten worden: ik dat laat doen!

Ga ook kijken naar LED ipv de standaard halo lampen. 

Share

• Create New...