Jump to content
Fiestaclub.nl
Dennyz

Ford Fiesta Magnetic MK7.5 ST-line

Recommended Posts

Goedenavond allemaal,

Na een tijd gezocht te hebben naar een geschikte (nette) fiesta st line (geen ex leaseauto) is dan eindelijk de zoektocht beeindigd. Ik heb de fiesta st line van medeforumlid @Henk68 overgenomen. Misschien dat sommige van jullie deze auto al kennen. De auto is naast de ST line uitvoering nog extra voorzien van: achteruitrijcamera, sony audio, binnen & buiten led verlichting. Een goed gevulde auto met nog maar 9500 km op de teller. Daarnaast heb ik tot op heden nog geen enkel krasje of deukje kunnen ontdekken (zowel binnen als buiten).

Op deze pagina ga ik de dingen bijhouden die ik er aan wil gaan doen, op de planning staan:

-Chiptuning (na afloop garantie) ATM +45pk=klaar

-Korte antenne = besteld

-ST stuur=klaar

-Kentekenplaathouder=klaar

-Dimlicht&mistlicht upgrade =besteld 

-Uitlaat (st demper)=besteld

-Speakers in deur vervangen (iemand een goed alternatief?) 

-Type aanduiding verwijderen=klaar

Verder nog geen dingen kunnen bedenken die ik er extra op zou willen hebben, misschien dat jullie nog iets weten? Hier twee foto's!!!

large.Screenshot_20180108-202002.png.c8a9f01050f596180c641e29e3a91edd.pnglarge.Screenshot_20180108-201956.png.8d47641fc717b3614857a9ca108abc0e.png

mooie bak! 

veel plezier ermee, ik ga persoonlijk liever voor een tuner waarbij ook een rollenbank test word gedaan.

kan je toch een beetje zien of die de opgegeven waardes haalt en of je waar voor je geld krijgt.

Schitterende wagen zeg, en wat een kleur!!!!

Die spiegelspoilers zou ik nog maar eens over nadenken. Ik had een setje van Ali, wat een troep was dat. Gelijk in de prullenbak gesmeten! Misschien heb jij een andere kwaliteit, dan zou je het kunnen overwegen!

@Rickwick de spoilers die ik heb zijn prima in orde, zelfs de vorm is exact gelijk aan de vorm van de spiegel. Alleen de bijgeleverde dubbelzijdige tape is troep. Ik ga ze binnenkort met sikaflex monteren aan de spiegel.

Welkom,leuk dat in de club terecht is gekomen  :duim:

Dan heb jij een betere versie dan die ik had. Ben erg benieuwd hoe het eruit komt te zien. Maar dat zie ik vast wel verschijnen hier!

Ik hoop dat je er veel plezier aan beleefd, ik heb hem altijd liefdevol  en met respect behandeld.

Je heb er een goede auto aan.:duim:

Vandaag één van de eerste modificaties uitgevoerd,  de kentekenplaathouder:

large.5a64ceb164175_wayneenterprises.jpg.eca3226d70e32ba6f93b18713f89ed81.jpg

Gisteren weer een stap gemaakt, chiptuning bij ATM in Houten. Bizar wat een verschil dit maakt, rijd heerlijk nu!

Op de planning voor binnenkort:

-Led verlichting of xenon koplamp en mistlichten

-Uitlaat (st demper)

-speakers in deur vervangen (iemand een goed alternatief?) 

-Type aanduiding verwijderen

Advies; gaat het je om de hoeveelheid licht die niet verblind voor het dimlicht? Vergeet LED en neem (goede) Xenon. Eventueel LED voor groot licht en mistlampen.

ATM heb ik ook (meerdere auto's) goede ervaring mee.

Ja ik ben een beetje aan het rondkijken op het forum, ik zie ook veel mensen die autobeam setjes hebben gemonteerd. Ziet er naar mijn idee ook wel prima uit 

2 hours ago, Dennyz said:

Ja ik ben een beetje aan het rondkijken op het forum, ik zie ook veel mensen die autobeam setjes hebben gemonteerd. Ziet er naar mijn idee ook wel prima uit 

Je ziet niets van LED of Xenon. Je ziet wel het resultaat als het donker is. Zelf erg goede ervaringen met een xenon Hiloxset in de 5500 K uitvoering ( 199,--). Dat voor dimlicht. Als je LED als groot licht wilt reken dan op 100 euro voor 2 LED lampen en reken ook op 100,-- euro voor de mistlampen in LED uitvoering. Dit uiteraard voor kwalitatief goed spul en geen chinese rommel. Alleen met goede lampen (Xenon en LED) loop je geen risivo op een verkeerd lichtbeeld en dus het verblinden van tegenliggers. Dan ook geen afkeur APK.

@Dennyz Prachtige auto met mooie opties en weinig km's, daarnaast is er voor mij geen mooiere kleur 😉

Even een vraagje: Wat is het nut van die spiegelspoilers? Puur voor de looks? 

@marzwa wat betreft de kleur ben ik het helemaal met je eens, blijft voor mij de mooiste uitvoering van de fiesta zo!

De spiegelspoilers heb ik er niet meer op zitten, pasvorm was toch niet helemaal perfect. Enige functie was dat er met regen minder snel druppels op de spiegel kwamen, verder alleen maar optisch.

On 28-12-2020 at 17:08, Dennyz said:

@marzwa wat betreft de kleur ben ik het helemaal met je eens, blijft voor mij de mooiste uitvoering van de fiesta zo!

De spiegelspoilers heb ik er niet meer op zitten, pasvorm was toch niet helemaal perfect. Enige functie was dat er met regen minder snel druppels op de spiegel kwamen, verder alleen maar optisch.

Aha, dat bevestigd mijn vermoeden. Toch bedankt voor de uitleg!

large.20201230_181305.jpg.3b11769c111884343e39077d3372533b.jpgOsram night breaker lasers gemonteerd in de koplampen, mistlichten moet ik nog doen. Iemand nog een tip om dit zo makkelijk mogelijk te doen? Vanaf onder?

Kan, of vanaf de wielzijde het pvc kuipje effe stukje loshalen.