Jump to content

velgen 17" 8J onder een MK7

MK7_Metal
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben voor andere velgen aan het kijken voor mijn MK7 Metal (originele velgen houd ik zelf) De originele velgen vallen heel ver naar binnen dus ik wil voor een lagere et gaan. Nu zou ik voor de volgende velgen willen gaan; Japan Racing JR3, voor 17" 8J met et35 en achter 17" 8J met et25. Heeft er iemand ervaring met deze maat onder een Fiesta Mk7? De schokdempers met veren zijn nog origineel van de Metal. Ik wil eigenlijk geen schroefset monteren. 

Ik heb in het verleden op mijn Fiesta mk7 een tijdje gereden met ET22 en 7J deze kwamen voor net iets buiten de carrosserie en achter gelijk met de carrosserie. Lijkt leuk maar nadeel is wel dat je auto snel smerig wordt.

Met de maten die jij aangeeft zullen de velgen behoorlijk ver naar buiten komen. Bijna 2,5 cm verder dan in mijn situatie. Ik heb een voorbeeld gevonden can een Fiesta mk7 die voor en achter 8J ET25 velgen heeft:

http://www.fiestastforum.com/forum/threads/2848-JR11-Wheels

Bedankt voor de reactie. Dat is wel inderdaad de bedoeling hoe het op de foto te zien is. Alleen dat zou ik voor et35 willen zodat ze voor iets meer naar binnen komen. Achter staan de wielen origineel echt heel ver naar binnen dus daar mag et 25 wel.

Hoeveel ruimte aan de binnenkant van de wielkast hield jij over met et22 en hoe ging dit met sturen en aanlopen? Theoretisch zou je meer dan ruimte genoeg moeten hebben als ik voor 8J zou gaan, aangezien de originele 7J Metal velgen zover naar binnen vallen en de 8J met et 25/35 een stuk verder naar buiten komen. Er zou dan bandenmaat 215/40R17 op komen.

Dit zou het dan moeten worden;

https://goo.gl/images/ttLoCD

Ik heb nooit problemen gehad met sturen of aanlopen. Maar met 7J en 16 inch heb je natuurlijk veel meer ruimte over dan 17 inch 8J. Mijn bandenmaat was overigens 205/40R16. 

Denk dat je met name zorgen moet maken bij het diep inveren dat ze dan kunnen aanlopen. Helemaal wanneer de auto verlaagd wordt.

De auto word niet verlaagd dus dan moet het volgens mij wel passen, ik behoud de originele veren en schokdempers van de Metal. Als je gaat googlen kom je ook veel foto's tegen van Fiesta's met 8J eronder. 

Share

• Create New...