Jump to content
Fiestaclub.nl
Rick1987

Do's & dont's chippen 1.0 125pk mk7, 5

Recommended Posts

Hallo, 

Wat raden jullie mij aan? Geluiden zijn nogal tegenstrijdig als ik e.e.a nalees op t forum. 

Kan bijvoorbeeld ook eenvoudig de software van de 140 pk versie worden ingeladen? 

Groet 

Rick

Ik blijf er geen fan van maar als het dan toch moet zou ik een bedrijf uitkiezen die de auto gelijk test en afstelt op een vermogensbank

Wel uiteraard een stuk duurder maar kwaliteit kost wat

Standaard programma`s zijn leuk maar vaak ook gewoon niet fris voor je auto

Hangt er helemaal vanaf. Soms zijn motoren technische hetzelfde, alleen software matig aangepast.

Een mapje plaatsen van een motor met meer vermogen is totaal geen probleem.

30 pk meer is ook geen probleem, overal zit een marge in

Een standaard obd tuning kan, mits je niks veranderd aan je motor. Doe je het wel, dan is een specifieke tuning beter.

Ik heb er niks aan veranderd en dacht zelf aan de software van de standaard 140 pk versie red/black edition. 

Kunnen mensen dat hier of de dealer bijv? 

De Red en Black edition hebben een oa andere koppakking dus deze software zou ik niet plaatsen.

Als je hem laat obd tunen, dan zou je op hetzelfde vermogen uitkomen.

Orgineel of een tuning erop maakt dan niks uit. Informeren kan zeker geen kwaad wat er mogenlijk en betrouwbaar is

Alleen informeren doe je meestal bij de tuners zelf en dat is een beetje als een slager die zn eigen vlees keurt

Zelfde geld voor de dealer die zal vast zeggen nee moet je niet doen maarja die zijn weer gebaat erbij dat een auto origineel blijft

Ik zelf heb in ieder geval in de VW scene vaak genoeg gezien en gehoord dat auto`s gewoon verkeerd getuned waren , een auto te te arm of te rijk loopt die gaat nit bepaald lang mee

Dit zelfs bij bijvoorbeeld ABT tuningen gezien terwijl die zogenaamde huis tuners zijn van de VAG groep.

Ene die er echt verstand van heeft en zn auto echt goed afstelt en naloopt zou ik het nog wel toevertrouwen maar anders zou ik er zelf huiverig voor zijn.

Mijn Fiesta blijft ook lekker standaard ook al is 70pk extra nog zo verleidelijk {bonkers}

70 pk of 15 pk, dat is nogal een verschil.

Staat nergens dat je moet informeren bij tuners of dealers, ervaringen van leden en niet leden is in dit geval een betere maatstaf.

Een tuner die te arm of te rijk afsteld is geen tuner maar een beunhaas.

Wij als dealers zijnde laten ook auto's tunen, als een klant het wil..dan moet je wat kunnen aanbieden. Wij werken dus niet met abt...zoals je zegt: rotzooi :-)

Nooit problemen van klanten gehad dat het niet goed was :-)

Er is helaas veel te veel aanbod door zogenaamde mapjesladers ( tuners )

Weet niet welke merk dealer je werkt maar ABT is in VAG kringen normaal wel hoog aanschreven terwijl mannen als een JD engineering waarschijnlijk vele malen beter zijn doordat ze afstellen op een bank icm de laptop.

Maar een standaard programma inlezen is vaak het goedkoopste en 3x raden wat de meeste kiezen :wink: ( ook de dealers)

En tussen een klant die na 5 jaar geen problemen heeft of een auto die toch eigenlijk niet goed is dat is ook nog een verschil en wat mij betreft is 15pk voor een motor kleiner als een fles cola kwa inhoud meer dan genoeg zeker als je nagaat dat z`n motor toch al redelijk opgevoerd is van fabriek af.

Ben nog altijd van het idee meer inhoud is beter en vind de 1.6 in m`n ST gewoon erg klein en zou er dus ook nooit meer power uit willen halen en iedereen moet doen wat die goed acht alleen gezien het feit dat er meningen worden gevraagd en ik denk ik na 15 jaar in de auto`s en tuning en race scene gezeten te hebben wel denk her en der wat meegemaakt te hebben heb ik zoiets van ik wil wel even duidelijk maken dat het verre van goed is.

Mountune werkt geloof ik ook met overname fabrieksgarantie alleen is er meer dan een leven na 2 tot 5 jaar :wink:

Abt verkopen wij niet, mogen wij niet verkopen.

Loop niet met onze naam te koop, maar wij hebben veel ervaring met de hogere segment vw/audi/porsche in de onderhoud, tuning ( raar woord ) en racerij

Wij werken alleen met jd tuning.

Een 1.0 is natuurlijk een motor met bepaalde gelimiteerde vermogens. Wil niet zeggen dat er betrouwbaar veel meer uit te halen valt. De techniek loopt ook door.

200+ pk heb ik al voorbij zien komen, een extreem uiteraard.

Per definitie een tuning afraden ben ik niet mee eens. Vooronderzoek, ervaringen van mede fordrijders en daarop een conclusie trekken lijkt mij in dit geval beter.

Ervaring heb ik niet met deze motor en kan dus de topicstarter geen advies geven mbt ervaring.

Loop niet met onze naam te koop ? vreemd als ik ergens zou werken mogen mensen dat rustig weten maargoed ieder zn meug en maakt me weinig uit verder

Wel weet ik dat techniek zeker niet stil staat nee want waar het vroeger ging om betrouwbaarheid draait het nu om emissie waardes en waar vroeger een blokje met gemak een half miljoen of nog veel meer liep heb je tegenwoordig vaak zat bij een ton een revisie nodig zeer zeker bij een Volkswagen of Audi daarom heb ik maar eens Ford gekocht want daar hoor je nog relatief weinig ellende van :wink:

En ja ik raad bij voorbaat tuning af , als het vermogen hoger had kunnen zijn hadden ze het wel gedaan en marges worden zeker ingebouwd met name vanwege het feit dat een motor niet na 50dkm gaar moet zijn zijn :wink:  en er wordt gewoon steeds meer uit een blok geperst vanwege de downsizing en emissie eisen dus kleinere motoren lichtere materialen en liefste vermogens en haalbare snelheden die mind blowing zijn

Een auto die gechipt is zou er bij mij nooit niet inkomen en kan die nog zo mooi of goedkoop of goed  zijn ik denk er niet eens over na maargoed dat is mijn bescheiden mening verder denk ik mn mening genoeg geventileerd heb na 3 post :mrgreen:

Ik als topic starter denk er nog eens over na. 

Ik ben niet op zoek naar absurde vermogens stijging. 

Wilde gewoon rond de 140-145 pk uitkomen, welke het blok duidelijk heeft bewezen aan te kunnen. 

35 minutes ago, peter1981 said:

Loop niet met onze naam te koop ? vreemd als ik ergens zou werken mogen mensen dat rustig weten maargoed ieder zn meug en maakt me weinig uit verder

Wel weet ik dat techniek zeker niet stil staat nee want waar het vroeger ging om betrouwbaarheid draait het nu om emissie waardes en waar vroeger een blokje met gemak een half miljoen of nog veel meer liep heb je tegenwoordig vaak zat bij een ton een revisie nodig zeer zeker bij een Volkswagen of Audi daarom heb ik maar eens Ford gekocht want daar hoor je nog relatief weinig ellende van :wink:

En ja ik raad bij voorbaat tuning af , als het vermogen hoger had kunnen zijn hadden ze het wel gedaan en marges worden zeker ingebouwd met name vanwege het feit dat een motor niet na 50dkm gaar moet zijn zijn :wink:  en er wordt gewoon steeds meer uit een blok geperst vanwege de downsizing en emissie eisen dus kleinere motoren lichtere materialen en liefste vermogens en haalbare snelheden die mind blowing zijn

Een auto die gechipt is zou er bij mij nooit niet inkomen en kan die nog zo mooi of goedkoop of goed  zijn ik denk er niet eens over na maargoed dat is mijn bescheiden mening verder denk ik mn mening genoeg geventileerd heb na 3 post :mrgreen:

Hoef niet zo met naam en bedrijf overal gevonden te worden.. vandaar.

:-)

Kan helaas niet in jouwn bevindingen meegaan..doen eigenlijk nooit motorrevisies. Alleen het bekende oliezuip probleem

7 hours ago, peter1981 said:

Het Duitse Autobild heeft een Focus 1.0 ecoboost 125pk na 100.000km helemaal uit elkaar geschroefd. Hun conclusie was “uitmuntend” 

ik zou me dus geen zorgen maken over revisies bij 100.000km. 

Ik zou het lekker laten tunen door een tuningbedrijf, want dan heb je veel meer koppel. Ik heb in de Ford folders gezien dat de koppel van 100, 125 en 140 pk allemaal hetzelfde zijn, nl. 170Nm en laten tunen heb je minimaal 240Nm.

Weet iemand of het mogelijk is om e 125 pk software zonder problemen in een 100 pk ecoboost te laden? Iemand bekend hier die dat kan / doet?

Iklees hierboven dat de 100 en 125 zelfde koppel hebben? En toch is de 125pk versie stukken sneller op papier? dat snap ik dan weer niet

Ik weet niet of er per bouwjaar verschil in zit, maar in de brochure van mijn Fiesta (2013) staat 100pk/170nm 125pk/200nm

12 hours ago, Nor said:

Weet iemand of het mogelijk is om e 125 pk software zonder problemen in een 100 pk ecoboost te laden? Iemand bekend hier die dat kan / doet?

Iklees hierboven dat de 100 en 125 zelfde koppel hebben? En toch is de 125pk versie stukken sneller op papier? dat snap ik dan weer niet

Ik heb via ForScan de 125pk mapping erin geladen met behulp van @BartM. Echter toen dat gelukt was vertoonde de hele elektronica gebreken (ABS/Hill Assist/ESP errors).
Ik heb via een monteur gehoord dat het alsnog wel mogelijk is, maar dat je een voor een alle componenten weer moet aanzetten in een bepaalde volgorde (een of andere tree mapping). Ik zal hier dus even naar zoeken op google.

2 hours ago, LightningNL said:

Ik heb via ForScan de 125pk mapping erin geladen met behulp van @BartM. Echter toen dat gelukt was vertoonde de hele elektronica gebreken (ABS/Hill Assist/ESP errors).
Ik heb via een monteur gehoord dat het alsnog wel mogelijk is, maar dat je een voor een alle componenten weer moet aanzetten in een bepaalde volgorde (een of andere tree mapping). Ik zal hier dus even naar zoeken op google.

Ik had het fenomeen idd ook opgezocht op het ForScan forum. Het is idd zo dat je een aantal modules opnieuw moet laden

On 28-2-2018 at 06:36, marcnij said:

Ik weet niet of er per bouwjaar verschil in zit, maar in de brochure van mijn Fiesta (2013) staat 100pk/170nm 125pk/200nm

Klopt, net in de originele folder gelezen idd... overboost 200Nm

On 28-2-2018 at 12:31, BartM said:

Ik had het fenomeen idd ook opgezocht op het ForScan forum. Het is idd zo dat je een aantal modules opnieuw moet laden

Kan jij dat? Of moet ik daar voor eens met de ford dealer babbelen.  Geen idee wat de kosten zullen zijn trouwens?!

Zelf waag ik me er maar niet aan, ik moet het gehele fordscan etc nog eens eigen maken, voorlopig zit ik vol in AEM stand alone mapping vd S2000. Daar weet ik inmiddels veel van, maar dat is ook met de jaren gekomen.

On 28-2-2018 at 10:05, LightningNL said:

Dank voor deze info: je hebt uiteindelijk dus toch niet de 125pk mapping geladen? 

Weer de originele 100 geladen? 

2 hours ago, Nor said:

Kan jij dat? Of moet ik daar voor eens met de ford dealer babbelen.  Geen idee wat de kosten zullen zijn trouwens?!

Zelf waag ik me er maar niet aan, ik moet het gehele fordscan etc nog eens eigen maken, voorlopig zit ik vol in AEM stand alone mapping vd S2000. Daar weet ik inmiddels veel van, maar dat is ook met de jaren gekomen.

Ik heb bij LightningNL de originele map weer terug geladen. Je kunt bij ForScan een save maken van alle originele instellingen voor je begint. Daarna kun al de dingen veranderen die je wilt zonder dat er problemen ontstaan.

daarom is het zo belangrijk dat er een map op maat geschreven word ga gewoon eens informeren bij unlimited in Amersfoort of Delfzijl.

die van mij draait op 145 pk de vorige die ik had staat ook 145 pk op met 240NM draait zonder enkel probleem .

Je kan niet zomaar een map van een andere Fiesta er op gezet word via forscan dat is vragen om problemen