Dragunov Posted December 19, 2017 Report Share Posted December 19, 2017 Me ouders zijn na een aanrijding (volledig in hun recht), waar hun Mondeo economisch total loss is verklaard, samen met mij op zoek gegaan naar een andere wagen. We kwamen uit bij een demo model Ford Fiesta MK8 1.0L EcoBoost, in de uitvoering Titanium met volgende opties: Getinte ruiten achter Stuurverwarming Zetelverwarming SYNC 3 Achteruitrijcamera PAM Panoramisch schuifdak LED verlichting Automatische koplampen en ruitenwissers Keyless Start and Entry Line Assist Hill assist Echter mag er bij deze uitvoering geen trekhaak geplaatst worden: Panoramisch dak, 1.0L EcoBoost en trekhaak. Niemand wist dit echter bij Ford dealer, dus me ouders kopen de wagen en gaan nadien nog eens terug om afneembare trekhaak te bestellen, een week verstrijkt en ikzelf was in de buurt en ging eens binnen om te vragen hoe het was met de wagen. Was net terug van de keuring en ergens probleem met trekgewicht, meer uitleg kreeg ik niet! Zondag 17 december 2017 was ik uitgenodigd op VIP dagen bij Devos & Dewanckel en kwam daar de verkoper tegen, hij sprak me direct aan en zei dat het zijn schuld was en dat de wagen is afgekeurd omdat er een trekhaak op is geplaatst en als me ouders toch perse trekhaak wensten, ze mochten kijken voor andere wagen. Gans de uitleg gedaan bij me ouders en gisteren (maandag 18 december 2017) terug naar dealer geweest om te kijken wat er nog stond van showroow of demo wagens, maar niks gevonden die hen bekoorde en de verkoper was op opleiding in Brussel, andere verkoper die uitsluitend eigenlijk de fleet markt doet, had dan wel effen tijd genomen om zelfs iets samen te stellen, maar eigenlijk niet echt hun ding... ----------------------------------------------- Vandaag (dinsdag 19 december 2017) terug geweest om samen me de verkoper en me ouders rond de tafel te zitten en te zoeken voor een wagen die volledig hun ding is, dus enige oplossing was ene laten bouwen bij Ford en dus zijn we na een paar uur uitgekomen bij deze wagen: Ford Fiesta Titanium (met dus de standaard uitrusting, passend bij Titanium), modeljaar 2018, 1.0L EcoBoost 74kW (100PK) in de kleur Moondust Silver. Met als extra opties: Titanium First Edition Pack (Automatische airconditioning; Active Park Assist: Semi-automatisch parkeerhulpsysteem, met parkeerhulp voor- en achteraan, achteruitrijcamera en inklapbare spiegels; Quickclear; verwarmbare zetels en verwarmd stuur) Cruise Control Keyless Entry & Start systeem voor (ont)sluiten en starten met Ford Power-startknop Electrisch bedienbare ruiten achteraan (enkel 5 deuren) Donkergetinte ruiten achteraan BLIS (Blind Spot Information System - dodehoekwaarschuwing), inclusief Cross Traffic Alert (waarschuwing tegemoetkomend verkeer) Automatische ruitenwissers vooraan met automatisch dimmende interieurspiegel Upgrade DAB+; 8" aanraakscherm; B&O Play (Premium audio-systeem met 10 luidsprekers) en navigatie CD-speler in handschoenkastje Trekhaak met afneembare bol (13-polig) Verplichte afleveringskit: voorbereiding aflevering, nummerplaat vooraan en wettelijke kit (brandblusser, gevarendriehoek, verbanddoos, fluo veiligheidsvestje) Ze krijgen uiteraard ook nog vloermatjes, de kleine keuring (trekhaakkeuring) en nummerplaat hun fietsendrager gratis! En wat zit er dan dus niet op: Active City Stop Adaptive Cruise Control Panoramisch dak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted December 20, 2017 Author Report Share Posted December 20, 2017 En vandaag (woensdag 20 december 2017) nog kleine update gemaakt aan de wagen. Ipv de 1.0L 100PK EcoBoost, komt er een 1.0L 125PK EcoBoost in het vooronder. Me vader wenst liever schijfremmen dan trommelremmen, nadat ik het verschil tussen schijfrem en trommelrem uitlegde. Staat ook iets knapper vind ik persoonlijk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razer Posted December 20, 2017 Report Share Posted December 20, 2017 En wat is het verschil dan? Bedoel als het slecht was, dan verkochten ze het niet. De achterzijde blijft nog steeds minder remkracht houden, trommel of schijf. Aan de voorzijde, dan snap ik het..alleen zijn trommelremmen aan de voorzijde wel heeeeel antiek Alleen qwa uitstraling kun je er idd wat over zeggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted December 21, 2017 Author Report Share Posted December 21, 2017 Slecht zijn trommels natuurlijk niet, maar remstof kan ook niet weg, warmte kan moeilijker weg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razer Posted December 21, 2017 Report Share Posted December 21, 2017 Dat is bij normaal gebruik niet van toepassing, mits je over het circuit rijd. Voor een auto als een fiesta is dat meer dan voldoende. Al ziet het er wel beter uit offcourse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted January 11, 2018 Author Report Share Posted January 11, 2018 Bouwdatum is gekend: donderdag 18 januari 2018, met een vermoedelijke aflevering bij dealer op zaterdag 27 januari 2018 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted January 18, 2018 Author Report Share Posted January 18, 2018 Wagen is gebouwd 17 januari 2018 en laatst gecontroleerd op software 18 januari 2018 en volgens ETIS zijn er nog updates beschikbaar voor ACM, BCM en PCM. Enkele gegevens betreffende het voertuig: Primaire eigenschappen Productiedatum: 17.01.2018 Modellenserie: Econoline Carrosserie: 5-deurs sedan Versie: 50-reeks Motor: 1.0L EcoBoost 120PS/125PS/140PS Transmissie: Handg. 6-versn.bak Getrag - 6MX65 Aandrijving: LHD FWD Differentieeloverbrengingsverhouding: 3.94 Emissie: Euro 6-emissienorm Airconditioning: Automatische temperatuurregeling Exportland: (+)"B" Lak: Moondust Silver (met) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bnz Posted January 18, 2018 Report Share Posted January 18, 2018 ,nu nog de levering !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted January 18, 2018 Author Report Share Posted January 18, 2018 Eind deze maand, begin februari waarschijnlijk. Wagen moet eerst nog naar de keuring om trekhaak te laten keuren en dan nog de papieren aanvragen om wagen in te schrijven Link to comment Share on other sites More sharing options...
rmb Posted January 18, 2018 Report Share Posted January 18, 2018 Iets moois om naar toe te leven! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted January 18, 2018 Author Report Share Posted January 18, 2018 Ja, heb zelfs al paar plannen voor hun wagen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted January 22, 2018 Author Report Share Posted January 22, 2018 Heb voor me vader klein geschenkje gekocht, de kleine sport antenne (FINIS 2 049 615) voor op het dak. Vandaag (maandag 22 januari 2018) opgehaald bij de Ford dealer Mij kennende heb ik reeds paar foto's getrokken ervan en verdere foto's volgen eens de antenne is geplaatst. Doosje: Antenne met extra adapter voor andere antennevoet: Antenne: Adapter voor andere antennevoet: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bnz Posted January 22, 2018 Report Share Posted January 22, 2018 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted January 23, 2018 Author Report Share Posted January 23, 2018 Vind ik ook! Ouders hebben ook reeds spatlappen besteld voor aan de wagen, die komen eronder als wagen bij dealer aankomt En later komt er ook nog een nieuwe binnenverlichting achter met leeslampjes (FINIS 2 223 539). Is iets handiger dan de gewone instapverlichting die er nu zal inzitten... Silvervisions hebben ze ook reeds liggen, die komen dan in de plaats van de pinkers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted January 25, 2018 Author Report Share Posted January 25, 2018 En voor me ouders nog iets besteld op Ebay Zal hun zeker van pas komen als de kindjes in de wagen wensen te stappen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard b Posted January 25, 2018 Report Share Posted January 25, 2018 die heb ik expres niet genomen blijft altijd vocht onder zitten wat niet wegtrekt,zijn vaak plekken waar het roesten gaat . heb er zelf een soort van zeer sterke sticker op krasbestendig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted January 25, 2018 Author Report Share Posted January 25, 2018 Heb er ook gehad op de Focus II, wel OEM, en nooit geen problemen gehad ermee... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted January 30, 2018 Author Report Share Posted January 30, 2018 Verkoper vandaag (dindag 30 januari 2018) gebeld naar me ouders om te melden dat de wagen is aangekomen bij hen en als we zin hadden we gerust al eens mochten gaan zien. Nadien dan naar verzekering met papier die ze hadden gekregen van de verkoper om nieuwe nummerplaat aan te vragen... De eerste foto's: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bnz Posted January 30, 2018 Report Share Posted January 30, 2018 Ziet er goed uit in die mooie moondust silver Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted January 30, 2018 Author Report Share Posted January 30, 2018 Ik vind het persoonlijk ook een heel mooie wagen. Hoewel ik misschien had geopteerd voor een wagen in het wit (€400 goedkoper ook in het wit), maar Moondust staat ook wel op deze wagen. Mechanieker (die ik persoonlijk ken) was al bezig met wagen in orde te zetten voor aflevering en normaal komt de nieuwe nummerplaat reeds donderdag (1 februari 2018) toe bij de dealer! Bijna klaar om te genieten van de nieuwe wagen, spijtig dat er zo'n oranje bulbs in zitten als pinkers, verpesten beetje de strakke look van de koplampen en zo. Maar de nieuwe Philips Silvervisions liggen al klaar. De drempellijsten komen van Engeland, dus die verwacht ik tegen eind van de week, begin volgende week! En de kleine antenne ligt ook al klaar om te monteren eens wagen bij hen thuis staat... Link to comment Share on other sites More sharing options...
KiC Posted January 30, 2018 Report Share Posted January 30, 2018 Oogt erg mooi in die kleur ziet er heel strak uit ... vind persoonlijk de velgen iets minder maar afijn dat is mij smaak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted January 30, 2018 Author Report Share Posted January 30, 2018 Zijn de standaard 16" 10-spaaks velgen onder de wagen, vooral me moeder zag het niet zitten voor extra te betalen voor een stel andere velgen. Veel beter dan de stalen velgen die onder hun Mondeo zaten en die eerst in de Business zaten van de Fiesta MK8, gelukkig heb ik me ouders kunnen overtuigen om voor een Titanium te gaan... Ook hebben ze de wagen reeds gewassen of afgespoten, stonden nog waterparels op en kan me niet herinneren dat het vandaag heeft geregend Link to comment Share on other sites More sharing options...
KiC Posted January 30, 2018 Report Share Posted January 30, 2018 Klopt is zeker beter dan de stalen velgen en verder hebben ze wel een heel complete auto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragunov Posted January 30, 2018 Author Report Share Posted January 30, 2018 Inderdaad! Enkel geen: Verhoogde laadvloer Panoramisch dak (reden weten we allemaal) ACC Active City Stop Leder en electrisch verstelbare zetels Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lakeman Posted January 31, 2018 Report Share Posted January 31, 2018 Elektrisch verstelbare zetels is niet eens een optie op een Fiesta haha. Maar nette wagen. Wel een saai kleutje vind ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts