Jump to content

Terug met een mk7.5 (+ foto)

Sjon
 Share

Recommended Posts

Na een lange tijd afwezig meld ik me maar even hier. Al verschillende Fordjes gehad te beginnen met een Ka, verschillende Fiesta's en een Puma en dan nu (zaterdag ophalen) een mk7.5.

Vorig jaar kwam de Puma niet door de APK dus even snel een SportKa gekocht. Prima auto'tje maar haalde het toch niet bij de Puma.

Met de new Fiesta uit toch maar eens kijken of er een mooie mk7.5 in de aanbieding was. Geen idee welke modellen en uitvoeringen hiervan waren dus op internet alles eens vergeleken en tot de conclusie gekomen dat ik maar eens moest gaan proefrijden in een 1.0 - 100pk (met het idee dat deze makkelijk te chippen zijn en 140pk optioneel zou zijn). Bij de dealer stond toevallig ook een ST in de voorraad dus na de proefrit in de 3 cilinder ook nog maar even een ritje in de ST ?

Wat een wereld van verschil en gelijk aan het twijfelen wat te doen. De week erop nog een hele mooie blauwe 125pk sterke ST-line bekeken. Wat een schitterende auto in het blauw, maar ik miste toch de kick van de echte ST.

M'n zinnen dus gezet op een ST maar dan wel in de juiste kleur en niet de witte die ik proefgereden had. Dus internet afgespeurd naar een mooie zwarte met de juiste opties maar dat bleek iets lastiger dan gedacht (1e op 200km rijden ?).

Na twee weken kwam er toch een voorbij die leek te voldoen aan alle eisen en redelijk aan te rijden, dus afspraak gemaakt voor een proefrit. Afgelopen zaterdag samen met m'n broer ritje gemaakt en direct besloten dat dit hem moet worden. Even onderhandelen over de inruil van de Ka en de deal was rond.

Vervolgens moet ik een week wachten tot ik hem op kan halen, omdat ik eerder nog geen tijd heb. Mooi tijd om hier nog even rond te kijken en te zien waar iedereen zich mee bezig houd.

149052882-large.jpg

Vandaag 'eindelijk' Fiesta opgehaald. Wat een feest om in te rijden. Hier nog even een plaatje van de oude en nieuwe naast elkaar. 

img_5284.jpgAl m'n vorige auto's hebben de nodige aanpassingen ondergaan. Deze zou min of meer standaard moeten blijven. Direct na het ophalen toch al de eerste mod: rubber mat in de kofferbak en een anti-hondenrek zodat de hondjes achterin blijven.

img_52851.jpg

Rek is wel mooi die klemt achter de bank dus niets schroeven of boren. Mat is ook mooi op maat maar moest even zijvakjes weghalen en na het plaatsen van de mat terugwurmen.

On 22-10-2017 at 18:38, FordDriver said:

De Fiesta ST zal een hele opluchting zijn ten opzichte van de Ka! :) 

Niets mis met een SportKa hoor, behalve dan dat deze voor de volgende APK het nodige werk zou hebben. Moet wel toegeven dat de Fiesta echt wel veel meer een echte auto is ipv een veredelde kart. Benieuwd of ik hier net zoveel lol aan ga beleven.

Vanaf vandaag officieel een 65+ auto geworden.

img_5346.jpg

Windgelijders geplaatst bij de ramen zodat deze open kunnen blijven als de honden er in zitten en het regent. Het is niet heel fraai maar werkt goed. 

• 4 weeks later...
  • 4 years later...

Al weer bijna 5 jaar later en slechts een paar kleine aanpassingen gedaan. Begonnen met een luchtfilter +software van Mountune

Vervolgens een mooie deal gevonden voor intercooler met slangen/pijpen van Mishimoto. Auto ademt nu beduidend beter en rijdt daardoor wat soepeler. 

Binnenkort weer echt klussen aan een auto. Komt een mk1 Fiesta bij die eerst naar de APK moet voordat we daar plannen voor gaan maken.