Jump to content

automatisch inklappende spiegels

Fezz
 Share

Recommended Posts

Hi all!

Ik rijd een fiesta mk7 uit 2011 (titanium), deze heeft geen inklappende spiegels bij het op slot doen helaas :(
Is er iemand die weet of je dit kan (laten activeren) of is hier een howto voor?

Alvast bedankt! :grin:

Als je een titanium hebt, heeft die deze optie wel dacht ik. Spiegels zijn elektrisch verstelbaar? 

Kan je ze met de verstelknop laten inklappen? (knopje naar onder klikken)

Dan kan je dat in de menu inschakelen, bij voertuiginstellingen.  Ik zet persoonlijk deze optie uit in de winter.

On 6-10-2017 at 18:18, schuifelhoofd said:

Welk knopje heb je? Rechtse staat bovenaan het symbooltje voor de powerfold spiegels.

mrtkqc.jpg

Ik heb op dit moment het verkeerde knopje, ik ga van de week mijn deurpaneel eraf halen om te kijken hoeveel kabels er vanaf mijn spiegel lopen en checken of ik de zekeringskast heb.

als alles klopt koop ik via ebay een goede knop

5 hours ago, Fezz said:

Ik heb op dit moment het verkeerde knopje, ik ga van de week mijn deurpaneel eraf halen om te kijken hoeveel kabels er vanaf mijn spiegel lopen en checken of ik de zekeringskast heb.

als alles klopt koop ik via ebay een goede knop

Verbaast me dat een 2011 Titanium deze optie niet standaard heeft.

Moest je wel de juiste knop hebben gehad, wist je ook meteen of die functie er wel op zat. Had je niet achter je deurpaneel moeten gaan kijken.

On 10/8/2017 at 20:03, BlackFocus said:

De optie is een onderdeel van een pakket onder andere parkeersensoren Bluetooth en climaatregeling heb je dat niet is de optie niet aaanwezig op jou auto 

Mijn Fiesta is een Trend 2010 met powerfold spiegels (elektr. verstelbaar en verwarmd), automatische koplampen&ruitenwissers,

zelfdimmende binnespiegel, maar geen Bluethooth of airco.

49 minutes ago, schuifelhoofd said:

Mijn Fiesta is een Trend 2010 met powerfold spiegels (elektr. verstelbaar en verwarmd), automatische koplampen&ruitenwissers,

zelfdimmende binnespiegel, maar geen Bluethooth of airco.

Kan , buiten Nederland  waren dit soort optie,s wel los te bestellen ( een zichtpaket noemden ze dit als ik het nog goed weet ) hetzelfde geld voor bv auto,s in Duitsland deze zijn completer uitgerust dan de Nederlandse 

• 3 weeks later...
  • 4 months later...
On 26-10-2017 at 15:03, Marcel B said:

Waarschijnlijk moet je er ook andere spiegels opzetten. Ik heb de linkerspiegel door schade moeten vervangen en er zijn 3 verschillende te koop (wel/niet verwarmd en wel/niet inklapbaar)

Hallo Marcel,

Ik zou hier graag nog even op inhaken! Ik heb een Fiesta uit 2010 titanium bij mij zit dus niet de schakelaar in de deur. Maar wat ik ergens gezien had... maar weet het niet zeker. Dat je ook een paar relais zou moeten hebben in het zekeringskastje bij het handschoenenkastje? Klopt dit? volgens mij waren dit de relais die je zou moeten hebben... maar weet het niet zeker. weet jij dit mss of iemand anders? 

Kan op een of anders manier geen foto of een link van mijn dropbox toevoegen als helaas. Maar klopt het dat het 2 grijze relais zijn? 

Hoor het graag.

3 hours ago, Rik007 said:

Hallo Marcel,

Ik zou hier graag nog even op inhaken! Ik heb een Fiesta uit 2010 titanium bij mij zit dus niet de schakelaar in de deur. Maar wat ik ergens gezien had... maar weet het niet zeker. Dat je ook een paar relais zou moeten hebben in het zekeringskastje bij het handschoenenkastje? Klopt dit? volgens mij waren dit de relais die je zou moeten hebben... maar weet het niet zeker. weet jij dit mss of iemand anders? 

Kan op een of anders manier geen foto of een link van mijn dropbox toevoegen als helaas. Maar klopt het dat het 2 grijze relais zijn? 

Hoor het graag.

onderin pagina 14 staat hoe ik het heb gedaan bij mijn meisje der Fiesta Sport uit 2010. 90% van de Fiesta’s vanaf 2010 hebben de volledige kabelboom in de auto liggen. Dus aansluiten en activeren is dan best makkelijk. 

28 minutes ago, BartM said:

Dankje Bart, 

Dus als ik het goed begrijp heb ik alleen een schakelaar in de deur nodig en dan iemand die het kan actieveren?

BTW zag net op pagina 14 dat stuurtje van je zag er super uit! zo te zien heel handig! zal maar een bij pagina 1 beginnen met kijken kan ik nog wel iedeen op doen.

28 minutes ago, BartM said:

onderin pagina 14 staat hoe ik het heb gedaan bij mijn meisje der Fiesta Sport uit 2010. 90% van de Fiesta’s vanaf 2010 hebben de volledige kabelboom in de auto liggen. Dus aansluiten en activeren is dan best makkelijk. 

12 hours ago, Rik007 said:

Dankje Bart, 

Dus als ik het goed begrijp heb ik alleen een schakelaar in de deur nodig en dan iemand die het kan actieveren?

BTW zag net op pagina 14 dat stuurtje van je zag er super uit! zo te zien heel handig! zal maar een bij pagina 1 beginnen met kijken kan ik nog wel iedeen op doen.

Idd zoals Richard zegt, wel andere spiegels monteren.

On 16-3-2018 at 08:08, richard b said:

en vergeet niet je gemotoriseerde spiegels te bestellen zonder die 2 werkt het niet , dit zat inderdaad in een optie pakket i.c.m. parkeersensoren en andere zaken .

oke bedankt dan zal ik is opzoek gaan. weet jij zo hoeveel draden de spiegel nodig heeft voor een fiesta uit 2010?

11 hours ago, Rik007 said:

OKe bedankt Bart we gaan is zoeken

11 hours ago, Rik007 said:

oke bedankt dan zal ik is opzoek gaan. weet jij zo hoeveel draden de spiegel nodig heeft voor een fiesta uit 2010?

Zoals je in mij project kunt nalezen hebben de inklapbare spiegels van een MK7 8 draden. De spiegels van een MK7,5 hebben 10 draden en passen ook. De 2 overige draden zijn voor de puddel leds in de spiegels.

2 hours ago, BartM said:

Zoals je in mij project kunt nalezen hebben de inklapbare spiegels van een MK7 8 draden. De spiegels van een MK7,5 hebben 10 draden en passen ook. De 2 overige draden zijn voor de puddel leds in de spiegels.

Oke Dankje Bart, zover was ik nog niet mee lezen denk ik bij jou projecten Maar ff WOW wat heb jij veel aan geupgrade zeg:grin: op je auto. Kan nog veel leren zie ik wel. dacht dat ik al handig was maar goed alles is te leren. Zag ik nou goed dat jij ook in het mooie Brabant komt? Zou dat Feesje van jou wel eens in het echt willen zien! echt een mooie auto en die kleur is ook gaaf heb er zelf eerst ook naar die kleur zitten zoeken maar niet gevonden. Maar het lijkt wel of bij jou in de lak nog meer metallic  of parelmoer erdoor heen zit! 

Maar goed ik dwaal weer af van het onderwerp... oke nu is het helemaal duidelijk ik moet opzoek naar spiegels met 8 of 10 draden als ik het goed begrijp. nog even een vraagje over die puddel leds zijn die ook werkt te krijgen op de MK7 of zijn daar de draden niet voor aanwezig? bedankt als weer voor de info.

1 hour ago, tommert38 said:

Die draden zijn niet aanwezig. Let er ook op dat de stekkers van de MK7 en de MK7,5 niet 1-op-1 passen, daar zul je eerst wat voor moeten knutselen.

Oke Bedankt voor de aanvulling van de info Tommert38

Share

• Create New...