Wess-rs Posted August 28, 2017 Report Share Posted August 28, 2017 Iemand ervaring met een 65pk 1.0 chippen naar 90pk ? Groetjes Wess. Link to comment Share on other sites More sharing options...
@rjen Posted August 28, 2017 Report Share Posted August 28, 2017 nee, geen ervaring. Ik ga alleen wel volgende week naar RICA om mijn 1.0 Ecoboost 101pk een "update" te geven. Als ik hun site check zie ik dat de 65pk ook een Stage1 kent...gaat dan naar 80pk. Je koppel wint eigenlijk niks. Zal ik daar informeren voor je hoe zij aankijken tegen de (on)zin ervan en of het een meerwaarde is? Ik merkte in mijn gesprek gisteren al dat hun antwoorden niet louter commercieel zijn. Wat fijn is! Laat maar weten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
HANSBEUS Posted August 29, 2017 Report Share Posted August 29, 2017 Een non turbo chippen is de moeite en investering niet waard omdat er, in tegenstelling tot een turbo motor, niet genoeg parameters zijn die kunnen worden afgesteld en geoptimaliseerd. Een beetje winst is er wel te behalen, maar dit weegt echt niet op tegen de kosten. Over dit onderwerp is op het WildeWereldWeb voldoende te lezen. De tuners willen je natuurlijk iets anders doen geloven, maar ja, die zijn niet geheel onpartijdig. Een non turbo kan wel tot hogere prestatie worden bewogen, maar dan ga je aan zaken als vervangen van nokkenas en gasklephuis denken. Dat is toch iets anders dan chippen. Groeten, Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
@rjen Posted August 29, 2017 Report Share Posted August 29, 2017 (edited) @HANSBEUS bedoel je te zeggen dat een 1.0 chiptunen feitelijk zinloos is? Ik heb me er redelijk in proberen te verdiepen. De Ford dealer (met wie ik een zeer goede relatie heb en die in het geval van chiptuning geen commercieel belang heeft), geeft me ook aan dat de "geknepen" Ecoboost motoren wel degelijk een voordeel behalen met deze Stage1 (met name de 100/125pk uitvoeringen). Dat zit 'm niet zo zeer in de pk's als wel in de Nm'ers. Verbruik zou theoretisch ook minder moeten worden, hoewel ik daar nog wel wat twijfels bij heb. Het is zeker een aanzienlijke kostenpost, die mening deel ik. Het is echter ook deels de fun en eigen plezier wat ik in die overweging meeneem persoonlijk. Je zet me wel aan het denken...ga nog eens verder graven dan! Bedankt! Edit: ik zit nog te slapen....nevermind...je had het uiteraard over de 65pk versie...goedemooorgen, haha Edited August 29, 2017 by @rjen wakker worden ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razer Posted August 29, 2017 Report Share Posted August 29, 2017 Scheelt ook dat de 84 pk kan worden ingeladen en deze alsnog wordt voorzien van een tuning. In dit geval loont het zeker 90 pk is zeker te halen. Zeker met de 65 pk uitvoering ga je er zeker op vooruit. De standaard 65 pk zit geen gang in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wess-rs Posted August 29, 2017 Author Report Share Posted August 29, 2017 ik ken jongens die kregen het niet voor elkaar de 84pk software er in te laden vandaar de vraag na recensies van een 90pk tuning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razer Posted August 30, 2017 Report Share Posted August 30, 2017 Zijn redelijk wat lui geweest die dit hebben gedaan. Helaas reageeren ze niet of niet meer actief Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nielsicq Posted August 31, 2017 Report Share Posted August 31, 2017 9 hours ago, Razer said: Zijn redelijk wat lui geweest die dit hebben gedaan. Helaas reageeren ze niet of niet meer actief Heb wel ervaring met het opnieuw progameren van Fiesta PCMs met andere software. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts