Jump to content
Fiestaclub.nl
NightBeasT

Hello :)

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Zojuist geregistreerd op dit forum dus gelijk maar even voorstellen.
Ik ben Wesley, sinds kort trotse eigenaar van een Fiesta ST en kom uit het zuiden van Limburg.

Heb voorheen een Fiesta 1.6 gereden uit 2010, maar na 1,5 jaar werd het toch tijd voor een turbo, dus nu een Fiesta ST uit 2013 met nog geen 25K op de teller, bijna nieuw dus! :)
Ik denk erover mijn auto te laten chippen en heb dus veel gegoogled naar chiptuning. Dit is dan ook een van de redenen hoe ik op dit forum ben beland.

Ik lees veel op dit forum over Unlimited Tuning en heb gegoogled op recensies over dit bedrijf.
Ik kom vooral positieve reacties tegen op allerlei sites, maar op dit forum ook een paar mindere/negatieve reacties.

Zelf heb ik al contact gehad met Unlimited Tuning en een afspraak gemaakt om 16 augustus mijn auto te laten chippen.
Mocht het me dan toch niet bevallen dan kan ik binnen 2 weken de chip gratis laten verwijderen.

Hebben jullie ervaring met Unlimited Tuning? En zijn er dingen waar ik op moet letten?
Wat me zelf op valt is dat Unlimited Tuning bij een normal chip de PK's opschroeven van 182PK naar +/- 220. Dit is +/- 40PK verschil.
Bij andere sites werken ze met Stage1, Stage2 en chippen ze bij Stage1 slechts +/-20 PK erbij.
Beetje apart dat UT op het dubbele zit bij de "normal" chip?

Ohja.. foto's...
Mijn oude Fiesta 1.6 uit 2010:
1.thumb.jpg.0826836cdbb9f077816a8aed21d44e50.jpg

Mijn nieuwe Fiesta ST uit 2013:
IMG_2202.thumb.JPG.8cd26f98b22ebfc8774957e327e7f202.JPG

Welkom hier ?

Chippen? Zonde van je geld 182 pk is al behoorlijk wat voor een fiesta en daarbij ben ik geen fan van Unlimited Tunning 

maar dat is persoonlijk Veel plezier van je ST 

15 minutes ago, BlackFocus said:

Welkom hier ?

Chippen? Zonde van je geld 182 pk is al behoorlijk wat voor een fiesta en daarbij ben ik geen fan van Unlimited Tunning 

maar dat is persoonlijk Veel plezier van je ST 

Hoezo zonde geld? Je kunt nooit PK's genoeg hebben, toch? :P

Geen fan van UT, kun je dat toelichten? Slechte ervaring gehad of?

OK zonde is misschien niet het juiste woord onnodig past beter 

Maar nogmaals dat is mijn mening als jij meer wil dan gewoon doen ?

De ervaringen over UT  zet ik niet op het forum laat ieder in zijn waarde 

Welkom Mooie auto en mooie velgen staat er perfect bij :heelcool:

Welkom Rick! Waar uit het zuiden kom je vandaan als ik mag vragen?

Mooie St heb je! Ik ga zelf binnenkort naar Dusseldorf met mijn ST naar Tuninghaus. Fiesta gaat dan van 182pk naar 240 pk. 

Pakket bij een kennis gezien op zijn ST en het is echt geweldig!

On 7-8-2017 at 12:16, Rickwick said:

Hoi RL91, denk dat je Wesley bedoelt!

Bedoel ik haha

Het zuiden van het zuiden van het zuiden, oftewel regio Parkstad :wink:

Welk pakket ga je precies laten plaatsen? En wat zijn de kosten? Kun je me eventueel meer info via een PB sturen?

ikzelf ben momenteel aan het kijken naar andere uitlaten (Milltek), maar wat een geld voor zo'n pijp :P

K&N kit is besteld :)

14 hours ago, NightBeasT said:

Het zuiden van het zuiden van het zuiden, oftewel regio Parkstad :wink:

Welk pakket ga je precies laten plaatsen? En wat zijn de kosten? Kun je me eventueel meer info via een PB sturen?

ikzelf ben momenteel aan het kijken naar andere uitlaten (Milltek), maar wat een geld voor zo'n pijp :P

K&N kit is besteld :)

PBtje gestuurd!

Mooie bak! Rij dezelfde, ook uit 2013 in Frozen Wit. Heb stage 1 bij MEBU erop zitten + een Milltek non-rest catback. Lekkere combo! :)

1 hour ago, Marcusso said:

Mooie bak! Rij dezelfde, ook uit 2013 in Frozen Wit. Heb stage 1 bij MEBU erop zitten + een Milltek non-rest catback. Lekkere combo! :)

Gaaf!

Wat ik me af vraag bij zo'n Milltek uitlaat, moet je dan ook de downpipe vervangen? Heb gelezen dat wanneer je deze wel of niet doet vervangen je kans krijgt dat motormanagement lampje aan gaat i.v.m. labdasonde, heb je enig idee?

En wat wilt "catback" zeggen?

Ik ben geen automonteur en heb wellicht minder auto/Ford kennis dan jullie, maar vind het wel leuk speelgoed allemaal :P 

Catback zegt het al: een uitlaat vanaf de katalysator. Dus de voorpijp en katalysator blijft behouden

Ah, duidelijk! Houdt dus in dat je geen problemen krijgt met o.a. lambdasonde en dus het motormanagement lampje gaat branden.

Nee alleen bij een cat vervanger..dus een holle pijp ipv een cat

@NightBeasT Inderdaad zoals @Razer het beschrijft. Enkel vanaf de kat. Voor stage 2 moet je volgens MEBU 200 cell sport cat of losse downpipe hebben. Weet alleen niet zeker of dit klopt. Ga namelijk de intercooler upgraden en dacht zo naar stage 2 te kunnen, intake heb ik al. Maar een sport cat is me iets te duur. 

Mocht je eens in de buurt zijn mag je wel een keer komen kijken / luisteren / rijden :wink: