Scarrrr Posted July 31, 2019 Report Share Posted July 31, 2019 Volgens Ford is het de juiste stekker. Ook heb ik de optie "sfeerverlichting" in het menu van de auto. What could go wrong. haha. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk68 Posted July 31, 2019 Report Share Posted July 31, 2019 2 hours ago, Scarrrr said: @Bnz Dan rest nog de vraag: Is dit de juiste connector om het op aan te sluiten? (rechterzijde boven/van het dashboard-kastje) @henk68 @Dannytje555 Als jullie nog actief zijn op het forum; Is dit de stekker waar de OEM led-strip op aangesloten wordt? Ja klopt die moet je hebben.👍 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scarrrr Posted August 1, 2019 Report Share Posted August 1, 2019 Top. Zojuist besteld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scarrrr Posted August 6, 2019 Report Share Posted August 6, 2019 Oke, ik heb dus die strip (geel) opgehaald, klik dat ding er in. Geen licht. Oke... apart. Zat ook geen 'aansluiting' aan die strip om het kabeltje op aan te sluiten. Blijkbaar bestaat het dus uit twee onderdelen (worden beide hier in het topic genoemd, maar niet zo zeer als twee losse onderdelen). Dat tweede missende onderdeel is dus het lampje (rood). Dus die heb ik nu ook maar besteld 🤣 Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk68 Posted August 6, 2019 Report Share Posted August 6, 2019 Je hebt nu een glasfiber stripje ,deel 2 is een rood lampje met aansluiting die de rode strip rood verlicht.😎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scarrrr Posted August 7, 2019 Report Share Posted August 7, 2019 Dat is mij nu duidelijk inderdaad! Achja, zo doende leert men. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scarrrr Posted August 12, 2019 Report Share Posted August 12, 2019 Om mijn additie aan dit topic af te sluiten; een foto. Het led-lampje zelf is best fel, maar door de glasfiber strip wordt het behoorlijk verstrooid. Het geeft een heel subtiel randje boven het dashboard-kastje. Ik begrijp op zich wel waarom mensen voor een Autobeam oplossing kiezen. 1. Goedkoper (~ 1/3e van de prijs). De glasfiber strip is zo'n €100,- en het lampje zelf zo rond de €10,- (ex verzenden). 2. Veel feller en helderheid is in te stellen (dimbaar) 3. Duizend en één andere kleuren mogelijk. Waarom dan toch doorzetten voor OEM? Omdat het ooit zo is bedoeld. Nu zie je er niet veel van (overdag) maar als het dan donker wordt zie je dan toch langzaam dat detail opdoemen zonder dat het storend is in je gezichtsveld. Misschien dat ik ook nog wel de lampjes onder de armsteunen in de deur ga plaatsen (OEM) 😇😜 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bnz Posted August 13, 2019 Report Share Posted August 13, 2019 Ziet er zeker mooi uit,en niet irritant,OEM zeker waard !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 13, 2019 Report Share Posted August 13, 2019 4 hours ago, Bnz said: Ziet er zeker mooi uit,en niet irritant,OEM zeker waard !!! Willem, wat was jij vroeg op 😲! Dat ziet er ook mooi uit. Oscar 👍 . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dannytje555 Posted August 15, 2019 Report Share Posted August 15, 2019 On 31-7-2019 at 10:25, Scarrrr said: @Bnz Dan rest nog de vraag: Is dit de juiste connector om het op aan te sluiten? (rechterzijde boven/van het dashboard-kastje) @henk68 @Dannytje555 Als jullie nog actief zijn op het forum; Is dit de stekker waar de OEM led-strip op aangesloten wordt? na een lange tijd even gekeken.. dat is idd de stekker waar de OEM ambilight op word aangesloten, (heb zelf een setje van autobeam/ceuk gehaald) die gewoon via de zekering kast aangesloten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scarrrr Posted August 15, 2019 Report Share Posted August 15, 2019 52 minutes ago, Dannytje555 said: na een lange tijd even gekeken.. dat is idd de stekker waar de OEM ambilight op word aangesloten, (heb zelf een setje van autobeam/ceuk gehaald) die gewoon via de zekering kast aangesloten. bedankt voor je reactie. Ik had het ondertussen al uitgevogeld en werkend gekregen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dannytje555 Posted August 15, 2019 Report Share Posted August 15, 2019 5 hours ago, Scarrrr said: bedankt voor je reactie. Ik had het ondertussen al uitgevogeld en werkend gekregen top man! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jefke Posted October 3, 2019 Report Share Posted October 3, 2019 Mensen, Ik ben van plan om ook ambient verlichting te gaan inbouwen, maar wil dus de OEM strips hebben. Nu heb ik de onderdeelnummers al voor de ledstrip boven het dashbordkastje en middenconsole, deze set kost incl verzenden 130 euro, via onderdelenlijn en dergelijke is niets te krijgen haha althans compleet. Weet iemand toevallig ook de onderdeelnummers van de ledstrips in de deuren en deurgrepen, deze kan ik nergens vinden. Dit wil ik namelijk ook in gaan bouwen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scarrrr Posted October 3, 2019 Report Share Posted October 3, 2019 https://ford.7zap.com/nl/car/59/no/0/1843/16672/72563/ ik vermoed 1799969 en/of 1799968 Ik wil ze zelf ook nog, maar heb nog niet gecheckt of de juiste aansluiting in de deuren zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jefke Posted October 14, 2019 Report Share Posted October 14, 2019 On 3-10-2019 at 14:11, Scarrrr said: https://ford.7zap.com/nl/car/59/no/0/1843/16672/72563/ ik vermoed 1799969 en/of 1799968 Ik wil ze zelf ook nog, maar heb nog niet gecheckt of de juiste aansluiting in de deuren zit. Yes !!!! Thx kerel Dat zijn ze inderdaad, hiervoor heb je wel de deurkaard nodig van de nieuwere types, die hebben het sleufje en houder erin zitten, alleen ik wil dit dus maken op mijn huidige type. De ledstrip in het middenconsole en dashbord, dan de ledjes boven de deurgrepen en die wat in de deurbakken schijnen, wil dit doen met de originele OEM ledstrips alleen wel passend maken op mijn fiesta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scarrrr Posted October 15, 2019 Report Share Posted October 15, 2019 18 hours ago, jefke said: Yes !!!! Thx kerel Dat zijn ze inderdaad, hiervoor heb je wel de deurkaard nodig van de nieuwere types, die hebben het sleufje en houder erin zitten, alleen ik wil dit dus maken op mijn huidige type. De ledstrip in het middenconsole en dashbord, dan de ledjes boven de deurgrepen en die wat in de deurbakken schijnen, wil dit doen met de originele OEM ledstrips alleen wel passend maken op mijn fiesta. Ohja, in mijn voiture zitten die sleufjes er al. Het is alleen de vraag of er ook een kabeltje loopt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jefke Posted October 16, 2019 Report Share Posted October 16, 2019 14 hours ago, Scarrrr said: Ohja, in mijn voiture zitten die sleufjes er al. Het is alleen de vraag of er ook een kabeltje loopt. Dan heb jij dus de deurkaarten van het nieuwere type, die van mij is van 2009 dus die heeft dat niet, wel bij het dashbordkastjes en middenconsole. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jefke Posted October 24, 2019 Report Share Posted October 24, 2019 Led-strip geregeld voor bij het Dashboard kastje. Alleen binnenkort eens naar de dealer gaan en eens kijken wat de ledjes in de deur en die onder de radio in dat vakje kosten en bestellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jefke Posted October 29, 2019 Report Share Posted October 29, 2019 Helaas heeft de verkoper de LED strip door verkocht omdat ik wegens werk het ophalen van de strip een dag later moest plannen, en hier schijnbaar niet op gewacht kon worden. Dus weer op zoek naar een setje, moet wel zeggen dat 120 euro voor alleen de strip bij het Dashboardkastje wel erg duur is. Ebay kan ik niets vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts