Jump to content

MK7 1.6 Ti-VCT schokkerig rijden

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Mijn MK7 1.6 16V Ti-VCT heeft nu 122.000 kilometer gereden. Ik vind de auto al een tijdje schokkerig rijden. Niet héél ernstig maar net genoeg om irritant te vinden. De bougies heb ik vervangen (origineel Ford) luchtmassa gereinigd evenals het gasklephuis gereinigd. Die laatste was best vuil. Toch blijft het schokkerig rijden. Stationair loopt de motor best mooi vlak maar met name rustig optrekken in 1e, 2e en 3e versnelling is het goed voelbaar. Geen storingslampjes of foutcodes. Bij volgas accelereren is er eigenlijk niets aan de hand.

Heeft iemand nog een idee wat ik kan controleren of reinigen?? Bedankt alvast voor jullie input.

Groeten,

Patrick

Is herkenbaar heb ik ook is een beetje het ti vct eigenschap maar dit moet niet te zijn 

Paar puntjes Olie op peil wanneer voor het laatst olie ververst en juiste olie erin is van belang voor de ti vct 

Hoi,

Olie is 10 maanden geleden (9000km) ververst door Ford (5W30) en is op nivo. Heb onlangs de riem laten vervangen maar daarvoor was het ook al. Tis eigenlijk al sinds een maand of 2.

Mmhh een beetje is normaal maar als je de snaar heb vervangen is het daarna erger geworden ?

En anders toch is laten controleren bij de dealer is kijken met ids en datalogger wie weet is er wat te zien wat niet direct een fout code geeft

Het was ook al voordat de riem is vervangen. Ik heb vandaag ff gebeld met Ardea en bobine met kabels laten klaar leggen. Kost mij niet zo veel dus probeer het wel ff. Het is tenslotte ook al 8 jaar en 122.000km oud.

Ja daarom, ik heb leuke korting bij Ford dus altijd de moeite van het proberen waard. Ga het morgen ff monteren.

Gek genoeg, vandaag een wat vochtige dag qua weer, en het lijkt dan een stukje minder te zijn...

Mooi zo Ik rij alleen maar op 98 loopt beter en nog zuiniger ook !

Weet niet welke software jij heb maar er was een update voor dit probleem deze is ergens in 2011 uitgebracht 

Ondanks dat ik zelf bij Opel werk heb ik hem altijd in onderhoud bij Ardea. Ik heb nog nooit op een factuur zien staan dat er een software update is uitgevoerd.

Ik zal eens informeren of die alsnog uitgevoerd kan worden. Thanks voor de tip.

On 16-7-2017 at 11:20, BlackFocus said:

Mooi zo Ik rij alleen maar op 98 loopt beter en nog zuiniger ook !

Weet niet welke software jij heb maar er was een update voor dit probleem deze is ergens in 2011 uitgebracht 

Vandaag is de software ge-update. Hij rijdt nu eigenlijk goed.

Bedankt voor je advies!

• 3 years later...
On 19-7-2017 at 19:24, pwaltman said:

Vandaag is de software ge-update. Hij rijdt nu eigenlijk goed.

Bedankt voor je advies!

Kwam dit oude topic tegen, wat voor software gaat dit over? Ik kan er niet veel over vinden als ik het google..

Ik heb zelf ook een 1.6ti-vct uit 06/2010 dus dan zou ik deze oude software ook nog moeten hebben, kan ik dit ergens controleren?

21 hours ago, yariwes said:

Kwam dit oude topic tegen, wat voor software gaat dit over? Ik kan er niet veel over vinden als ik het google..

Ik heb zelf ook een 1.6ti-vct uit 06/2010 dus dan zou ik deze oude software ook nog moeten hebben, kan ik dit ergens controleren?

Hoelang heb je de auto al in bezit? Misschien is het al uitgevoerd bij vorige eigenaar? Heb je klachten? Zoniet, niets aan doen 😁

Heb hem zelf nu ongeveer 3 maanden, ik merk wel dat hij bij lage snelheden flink stottert als ik gas loslaat maar bij hogere snelheden (30+) merk ik er niks van. Heb geen idee of de vorige eigenaar wat met de software gedaan heeft 😅

16 hours ago, yariwes said:

Heb hem zelf nu ongeveer 3 maanden, ik merk wel dat hij bij lage snelheden flink stottert als ik gas loslaat maar bij hogere snelheden (30+) merk ik er niks van. Heb geen idee of de vorige eigenaar wat met de software gedaan heeft 😅

Dan is het moeilijk om te zeggen of de software een update nodig heeft. Dan zou je een afspraak moeten maken bij de Ford garage 

Het kan uiteraard ook andere oorzaken hebben maar de update zou ik eerst laten controleren.

En ik zou (persoonlijk vind ik dat beter) op E5 rijden.

• Create New...