Jump to content

Radio werkt niet

Recommended Posts

Hallo allemaal, 

Ik heb al even rondgekeken maar kan mijn vraag hier niet tussen vinden, misschien kan iemand mij verder helpen.

ik ben sinds vorige week in bezit van een Ford Fiesta 1.6 tdci uit 2012. Afgelopen week heft alles perfect gewerkt maar sinds vandaag werkt de radio niet meer. Er blijft in het systeem staan welkom Ford audio. De knoppen reageren ook niet meer. Ik heb verder niks gedaan met de auto, de accu is er niet afgeweest. Gisteren werkte alles nog prima. Iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe ik dit probleem kan verhelpen? Ik heb al geprobeerd mijn telefoon aan te sluiten op het systeem of een cd maar er gebeurt verder helemaal niks.

Ik heb verder helemaal geen verstand van auto's maar misschien is het toch iets heel simpels dat ik zelf kan verhelpen voor ik naar de garage ga.

Alvast bedankt.

Groet Liri

Misschien de zekering die voor de radio is er even uithalen en weer inzitten omdat je beeld hebt ga ik er vanuit dat die wel goed is maar lijkt op een spontane vastloper van de radio.

Althans dat is wat ik zou proberen maar misschien zijn er nog mensen met andere tips of die al zoiets soortgelijks hebben mee gemaakt ?

Suc6 Ron.

De min van de accu voor tien min. loskoppelen (is een algemene reset) en na ca. tien min. in een beweging weer op de - accu pool koppelen, (geen contact dender veroorzaken! :-() ! 

Voor je dat bovenstaande doet, eerst je ervan gewissen of jouw ford radio een radio code (nodig) heeft, zit bij je papieren eventueel??? 

Wie weet :) heeft het succes? :-D 

15 minutes ago, allesklusser said:

Zo ver ik weet heb je bij een Mk7/7.5 geen radiocode nodig. Begreep ik eens van @Bnz

Klopt wat Dick zegt. Onze mk7 1.4 Trend 2011 ook niet. mk7,5 weet ik zo niet!! :? 

• 2 years later...

Hi allen,

Vorigeweek 29-02-2020 wilde de radio van mijn J08 dec 2012 niet meer opstarten "Welcome to Ford Media" bleef in het scherm.