Jump to content

waar is de turbo?

Recommended Posts

Ik heb mije Fiesta 1.6 tdci van 2011 nu precies week. Ben er zeer content mee, maar moet wel even wennen aan de motor en het schakelen. Ben er nog niet zo tevreden over, maar misschien is het wennen. Het probleem doet zich m.n. voor in de 2e versnelling. Je schakelt door  vanuit de 1 en er gebeurd weinig. Iedereen om mij heen gaat er vandoor en ik blijf achter :( Dan komt de turbo, maar voor mijn gevoel veel te laat. Vanaf de 3e gaat het prima, in z'n 4 nog meer power en in z'n 5 enorm veel pit en moet ik echt op letten want je rijdt zo 100 waar je 80 mag. Ik rijd constant met de airco aan, dus misschien ligt daar een deel van een oorzaak? 

Wat is het ideale toerental in de 1e versnelling om door te schakelen? Ik denk ongeveer 2200 toeren?

Iemand die dit herkend? Ik denk erover de motor in de toekomst te laten tunen, dus dan lijkt me dat het beter moet gaan.

Kan met de airco te maken hebben, als er te weinig koudemiddel in het systeem zit kost het veel kracht om alles op gang te krijgen. Als er nog 60% van het koudemiddel in zit wordt de airco wel koud maar kost het veel meer moeite.

1.6 tdci van de fiesta is standaard niet de snelste maar je kan er vrij vlot mee rijden naar mijn mening. De meeste koppel heb je tussen 1500 en 2500 toeren dus meer toeren maken heeft inderdaad weinig zin.

Bedankt voor je replay.  Ik heb nog niet de kans gehad het even goed te testen, zonder airco. Dat ga ik de komende dagen even doen. Als het aanhoudt, rijd ik even langs de garage voor advies, want het is wel aardig irritant. Ik durf bij de 2 baans ringweg in Groningen bijna niet meer in de linkerbaan voor het stoplicht te staan, want ik kom gewoon niet op gang in de 2e versnelling. Ben dat niet gewend.  Met mijn vorige auto, een focus 1.6 tdci,  was ik sneller dan de gemiddelde auto, weg bij het stoplicht. Een enorm fijne, soepele turbomotor. ?

Share

• Create New...