Jump to content

zwaar/moeilijk schakelen

Recommended Posts

Geachte forum leden,

Mijn fiesta st mk6 schakeld zodra er een stuk mee over de snelweg is gereden zwaar moeilijk. Met name van 2 naar 3,ook uit zijn 5 halen gaat veel al zwaar als de versnellingsbak warm is.hebben jullie tips of mogelijk de oplossing voor mijn probleem? 

Met vriendelijke groet

Rick

Op de versnellingsbak zit een zwarte kap daar achter zit het schakelmechaniek hier zit een hevel op een as wat vast zit met een zegering deze as  gaat roesten en daardoor gaat hij zwaar schakelen Je kan dit smeren maar beter is om dit even los te maken en te reinigen en dan lekker in het vet Als je handig bent kan je dat zelf Problemen van deze aard in deze bakken komen weinig voor

8 minutes ago, BlackFocus said:

Op de versnellingsbak zit een zwarte kap daar achter zit het schakelmechaniek hier zit een hevel op een as wat vast zit met een zegering deze as  gaat roesten en daardoor gaat hij zwaar schakelen Je kan dit smeren maar beter is om dit even los te maken en te reinigen en dan lekker in het vet Als je handig bent kan je dat zelf Problemen van deze aard in deze bakken komen weinig voor

Bedankt voor de reactie ?ik ga er binnenkort naar kijken

Just now, Rikkert97 said:
1 hour ago, FeesST05 said:

Juist dat wat hierboven gezegd word of als je er echt vanaf wilt zijn bestel een Mountune short shifter arm! Tien maal beter dan de standaard arm spreek uit ervaring. 

Oke bedankt voor het meedenken . zijn deze in nederland te bestellen ? Aangezien ik geen paypal heb en de voorraad bij mountune niet heel groot is

Mvg 

Rick

5 minutes ago, FeesST05 said:

@Rikkert97 Niet dat ik wet denk dat je hem vanuit engeland komt aan het bestellen. 

Probeer eens SSC performance in de UK zijn hebben ook mountune spul. 

https://www.mountunestore.com/collections/mk6-fiesta-st/products/fiesta-b299-short-shift-arm

Deze arm bedoel je neem ik aan? Hoeft er dan niets meer gesmeerd te worden? En is het schakelen met warme bak met het monteren van de arm gewoon het zelfde als met koude bak?

Kan je gewoon installeren koud of warm je haalt de oude arm eraf smeert er wat nieuw vet op, en klaar is kees wat je ook kan doen is in me topic kijken daar kun je zien hoe de arm zit. 

Share

• Create New...