Jump to content
Fiestaclub.nl

Recommended Posts

3 hours ago, Pieterke said:

Kost vanuit Duitse Aliexpress magazijn €269,95 euries, invoerbelasting vrij! Vanuit CN €239,95 niet invoerbelastingvrij! Maar daar is wat aan te doen, bij de meeste CN sellers vragen, en doen ze, om een laag shippings tarief te vermelden and it's an gift! 

Je moet zeker de 2gb uitvoering pakken, bij offline kaarten nav. (bv. de top :) Here we go) wordt al veel geheugen in beslag genomen! Afhankelijk natuurlijk wat je allemaal installeerd? :shock: :-D 

Ik heb nu de 2GB variant, 255 euro's voor afgetikt vanuit duitsland. 

Hij is vrij snel, navi is inderdaad een zware applicatie merk ik maar niet storend. Ik heb alleen spotify, fm, navi en flitsmeister nodig, kan misschien ooit nog een app bij komen wat handig is ofzo maar aan deze app's heb ik voldoende. 

Edit:

dit is hem

http://s.aliexpress.com/fqeUJFNv

10 minutes ago, Robbenley said:

Ik heb nu de 2GB variant, 255 euro's voor afgetikt vanuit duitsland. 

Hij is vrij snel, navi is inderdaad een zware applicatie merk ik maar niet storend. Ik heb alleen spotify, fm, navi en flitsmeister nodig, kan misschien ooit nog een app bij komen wat handig is ofzo maar aan deze app's heb ik voldoende. 

Edit:

dit is hem

http://s.aliexpress.com/fqeUJFNv

Welke navi app gebruik je?

On 9-6-2017 at 14:52, thomkemp said:

Welke navi app gebruik je?

Ik denk dat ik google maps ga gebruiken, er staat iGo op en nog iets volgens mij. Maar google maps vind ik toch wel prettig kwa gebruik.

Just now, Robbenley said:

Ik denk dat ik google maps ga gebruiken, er staat iGo op en nog iets volgens mij. Maar google maps vind ik toch wel prettig kwa gebruik.

Ben ik met je eens. Gebruik Google maps voor de langere ritjes als ik m’n mobiele hotspot aan wil zetten, zo binnendoor gebruik ik meestal Sygic vanwege de offline maps. Op Google maps werkt dat helaas niet zo soepel

1 hour ago, thomkemp said:

Ben ik met je eens. Gebruik Google maps voor de langere ritjes als ik m’n mobiele hotspot aan wil zetten, zo binnendoor gebruik ik meestal Sygic vanwege de offline maps. Op Google maps werkt dat helaas niet zo soepel

IGo werkt niet echt prettig ben ik nou achter. Google maps laad erg sloom, waar dat aan ligt weet ik zo niet, sygic lijkt mij ook wel wat, staat europa daar compleet in? Ivm reizen naar frankrijk, zuid duitsland & spanje zou dat wel ideaal zijn. Kun je de navi knop instellen op andere apps? Want daar start hij igo mee op. 

4 hours ago, Robbenley said:

IGo werkt niet echt prettig ben ik nou achter. Google maps laad erg sloom, waar dat aan ligt weet ik zo niet, sygic lijkt mij ook wel wat, staat europa daar compleet in? Ivm reizen naar frankrijk, zuid duitsland & spanje zou dat wel ideaal zijn. Kun je de navi knop instellen op andere apps? Want daar start hij igo mee op. 

Hmm geen last van bij mij.

Voor zover ik weet kun je bij Sygic gewoon kaarten van de hele wereld downloaden, alleen heb je dan op een gegeven moment de premium versie nodig, wat ik overigens niet al te duur vind.

Je kunt de navi knop instellen op een andere app, ik geloof dat je deze in car media settings vindt, maar mocht je dat daar niet aantreffen zal ik het bij mij even nakijken.

Heb zelf Google maps onder de navi knop en Sygic op het home scherm, een swipe naar rechts geeft me quick dial buttons, ideaal zo tijdens het rijden.

Guest

Here we go, wereldwijd top en gratis! Was van Nokia maar over genomen door de VAG Mercedes enz. Zag "Here we go"  ook op een duurdere Mercedes met nav. systeem aangepast voor MERCEDES natuurlijk! Updaten EU eventjes €89 - €129,.. euries ! En zij begrijpen nie dat het ook gratis kan op je phone / tablet die ook gps hebben! 

Maar inderdaad, het systeem zit in de Mercedes met de nodige console knoppen! En daar mee uit! Ik gebruik de Joying, maar dan met de naam Bonraod of Zeniss. Werkt allemaal, inderdaad standaard Igo nav. eraf gegooid! :?  ben zeer tevreden zonder hoge kosten, want van een gewoom inkomentje koop je geen Mercedes! Al had ik het dat i.k.m..n ! Ieder zijn keus om te pronken?

On 10-6-2017 at 23:45, thomkemp said:

Hmm geen last van bij mij.

Voor zover ik weet kun je bij Sygic gewoon kaarten van de hele wereld downloaden, alleen heb je dan op een gegeven moment de premium versie nodig, wat ik overigens niet al te duur vind.

Je kunt de navi knop instellen op een andere app, ik geloof dat je deze in car media settings vindt, maar mocht je dat daar niet aantreffen zal ik het bij mij even nakijken.

Heb zelf Google maps onder de navi knop en Sygic op het home scherm, een swipe naar rechts geeft me quick dial buttons, ideaal zo tijdens het rijden.

Aah oke thx! Ik heb sygic nou geinstalleerd, ff duitsland frankrijk en nederland erin aan het zetten. Ben benieuwd hoe de app het doet! Google maps zal ik nog een keertje mee gaan goochelen, die werkt niet goed bij mij helaas. 

On 11-6-2017 at 11:18, Pieterke said:

Here we go, wereldwijd top en gratis! Was van Nokia maar over genomen door de VAG Mercedes enz. Zag "Here we go"  ook op een duurdere Mercedes met nav. systeem aangepast voor MERCEDES natuurlijk! Updaten EU eventjes €89 - €129,.. euries ! En zij begrijpen nie dat het ook gratis kan op je phone / tablet die ook gps hebben! 

Maar inderdaad, het systeem zit in de Mercedes met de nodige console knoppen! En daar mee uit! Ik gebruik de Joying, maar dan met de naam Bonraod of Zeniss. Werkt allemaal, inderdaad standaard Igo nav. eraf gegooid! :?  ben zeer tevreden zonder hoge kosten, want van een gewoom inkomentje koop je geen Mercedes! Al had ik het dat i.k.m..n ! Ieder zijn keus om te pronken?

Ja in ben ook niet van plan te betalen voor navigatie, al helemaal niet als het ook gratis kan. Voor die paar keer per jaar vind ik honderden euro's voor puur navi een beetje teveel van het goede. Als dit niet werkt, sygic, dan pak ik maar een lastigere app ?

11 minutes ago, Robbenley said:

Aah oke thx! Ik heb sygic nou geinstalleerd, ff duitsland frankrijk en nederland erin aan het zetten. Ben benieuwd hoe de app het doet! Google maps zal ik nog een keertje mee gaan goochelen, die werkt niet goed bij mij helaas. 

Ja in ben ook niet van plan te betalen voor navigatie, al helemaal niet als het ook gratis kan. Voor die paar keer per jaar vind ik honderden euro's voor puur navi een beetje teveel van het goede. Als dit niet werkt, sygic, dan pak ik maar een lastigere app

Het vervelende aan Google Maps op de radio vind ik dat alles redelijk klein weergegeven wordt. Hij is niet echt geoptimaliseerd voor gebruik op de autoradio, Sygic vind ik persoonlijk ook erg fijn. Vind het lastig om een duidelijke voorkeur voor de een of de ander te hebben...

Guest

Ga nu in de namiddag met mijn mk5 wagen met het CN top nav. systeempje aan de voordeur staan, om wifi connectie te verkrijgen voor te updaten app's van het systeempje, top ! :) 

Kun je deze radio ook koppelen aan de besturing op het stuur?

Just now, RL91 said:

Kun je deze radio ook koppelen aan de besturing op het stuur?

@brianalbers heeft dat geprobeerd maar dat lukte helaas niet. Je krijgt wel een losse stuurbedieningsmodule, die kun je met een kastje aansluiten op de draden van de radio en dan de knoppen programmeren. Deze heb ik zelf ook en dit werkt ideaal.

Even een vraagje mbt stuurwielbediening, is dat met zo'n joying (of soortgelijks) nog te doen? Of ben je verplicht de audio te bedienen met de knop op het systeem? Ik heb 0,0 verstand van draadjes, wil graag zeker weten dat alles nog werkt (zou kunnen werken) bvd

2 hours ago, Sslaughter said:

Even een vraagje mbt stuurwielbediening, is dat met zo'n joying (of soortgelijks) nog te doen? Of ben je verplicht de audio te bedienen met de knop op het systeem? Ik heb 0,0 verstand van draadjes, wil graag zeker weten dat alles nog werkt (zou kunnen werken) bvd

Ik heb deze besteld: http://s.aliexpress.com/VNNJryee

Je krijgt dan de module die je op het stuur kunt schroeven en een module die je achter de radio moet aansluiten. Deze module heeft 5 draadjes: KEY1, deze sluit je aan op de KEY1 van de radio; KEY2, deze sluit je aan op KEY2 van de radio; 12v+, deze sluit je aan op een contactgeschakelde draad, eventueel ook van de radio; 12v- deze sluit je aan op je chassis en een ANT draad, deze hoef je niet te gebruiken.

Zodra je alles aangesloten hebt kun je de knoppen gaan inleren op de radio door ze even in te drukken en dan de bijbehorende functie aan te klikken in de car media settings. Mocht je hierover meer uitleg willen hoor ik het wel ?

11 hours ago, thomkemp said:

Je krijgt dan de module die je op het stuur kunt schroeven en een module die je achter de radio moet aansluiten. Deze module heeft 5 draadjes: KEY1, deze sluit je aan op de KEY1 van de radio; KEY2, deze sluit je aan op KEY2 van de radio; 12v+, deze sluit je aan op een contactgeschakelde draad, eventueel ook van de radio; 12v- deze sluit je aan op je chassis en een ANT draad, deze hoef je niet te gebruiken.

Zodra je alles aangesloten hebt kun je de knoppen gaan inleren op de radio door ze even in te drukken en dan de bijbehorende functie aan te klikken in de car media settings. Mocht je hierover meer uitleg willen hoor ik het wel ?

Dit word het sowieso niet voor me. Ik heb alles al op mn stuur. Ga dan geen extra bediening aanschaffen :wink: dank voor het meedenken

Just now, Sslaughter said:

Dit word het sowieso niet voor me. Ik heb alles al op mn stuur. Ga dan geen extra bediening aanschaffen :wink: dank voor het meedenken

Begrijpelijk. Ik had het zelf in eerste instantie ook liever niet, maar aangezien ik merkte dat mijn multitaskvermogen niet zo heel sterk is, leek het me verstandig toch maar voor de stuurbediening te gaan ?

12 hours ago, thomkemp said:

Maar loopt er dan een draad van je stuur naar de radio of hoe zit dat? (Lijkt mij niet)

Ik vroeg aan Joying of steercontrol connection mogelijk was en toen kreeg ik het antwoord dat het met een Connects2 of PAC mogelijk was. Dit dingetje dus http://www.connects2.co.uk/Product/ProductItem/CTSFO015.2

Iemand hier kennis van? 

Staat wel geen support voor Joying bij.

Just now, RL91 said:

Maar loopt er dan een draad van je stuur naar de radio of hoe zit dat? (Lijkt mij niet)

Ik vroeg aan Joying of steercontrol connection mogelijk was en toen kreeg ik het antwoord dat het met een Connects2 of PAC mogelijk was. Dit dingetje dus http://www.connects2.co.uk/Product/ProductItem/CTSFO015.2

Iemand hier kennis van? 

Staat wel geen support voor Joying bij.

Nee dat kastje aan je stuur is draadloos verbonden met het kastje achter je radio. Je moet hier alleen een klein plat 12v batterijtje in doen. 

Heb persoonlijk geen ervaring met zo’n kabeltje, maar ik moet wel zeggen dat de support van Joying erg goed is. Reageren heel snel en zijn behulpzaam. Grote kans alleen dat zij niet weten hoe dit precies werkt en op welke manier dit aangesloten moet worden.

Als je het graag wilt en op safe wilt spelen zou ik persoonlijk voor een compleet setje gaan.

Beetje late reactie, maar ben wel benieuwd of alles gelukt is met de joying? inclusief stuurbediening? het bovenste ford schermpje wordt denk ik nutteloos na vervanging van de radio of blijft dat ook nog werken?

En heeft iemand wat foto's?