Jump to content

nieuw op het forum

Heleleentje
 Share

Recommended Posts

Hallo forumleden,

ik heb me aangemeld nadat ik al wat had rondgekeken op het forum. Ik rijd nu nog een Focus 1.6 tdci futura uit 2007, maar wil een Fiesta aanschaffen en dan ook een 1.6tdci. Ik ben op zoek naar wat informatie en ervaringen en als ik de auto eenmaal heb, wellicht wat onderdelen, dus ik denk dat dit forum een mooie plek is hiervoor 

groeten uit Groningen!

Ja, het is gelukt. Vandaag tot overeenstemming gekomen met.een Ford-dealer in Friesland. Binnenkort ben ik de eigenaresse van een mooie zwarte (weet de exacte kleurbenaming nog niet) Fiesta van 2011. Uiteraard de 1.6 tdci. Hij is in 2013 vanuit België geïmporteerd. Het is de titanium uitvoering.

Ik kan natuurlijk niet wachten tot ik hem kan ophalen. Hij ziet er netjes uit voor z'n leeftijd, maar de lak moet even goed onder handen worden genomen. Vooral op de bumper voor zit veel 'rommel' (muggen enz.) Dit zie je niet, maar voel je gelijk als je erover heen wrijft.

Leuk en dankbaar klusje  ?

Verder moet ik nog even kritisch kijken naar de banden. Hij is ermee door de APK gekomen, maar het profiel is denk ik te weinig om de zomer mee door te rijden. Misschien nieuwe banden eronder of een gebruikte set velgen met betere banden zou ook een optie zijn. Ik zou hem graag laten tunen (heb al wat rondgekeken) 

2017-05-16 00.26.13.jpg

On 16-5-2017 at 10:08, Bnz said:

mooie fiesta :duim:,kleur is pantherblack !!!

Een betere kleur is imho   er niet :duim:

@ Heleen, vwb de velgen: zou het te koop gedeelte regelmatig controleren. Ben zelf op die manier ook aan een super set velgen gekomen.

En anders heb je ook nog de onderdelenlijn (2e/5e/tig hands) met vaak wat werk.

Wil je echt een mooie set en kun je niet wat vinden zou ik voor nieuw opteren (maar dan niet via de Ford dealer...want die vragen goudprijzen)

• 4 weeks later...

Welkom hier.  Je bent echt niet de enige groninger hier.   Ik zelf kom uit Westerlee.  vlak bij Winschoten.
De kleur van je auto is volgens mij Panther Black. 

Je had al rondgekeken voor de Tuning.   Unlimited Tuning in Amersfoort word her en der hier goed genoemd,  bij mijn vorige Fiesta ben ik er daarmee ook geweest.   Ze hebben sinds een tijdje een partner in Farmsum.  (autobedrijf Bolhuis).   Je zou hier eens kunnen informeren.   Vanuit Winsum is dat maar een kleine trip.  En als het tunen net zo snel gaat als in Amersfoort, dan zal je binnen no time weer onderweg zijn.  Kans is aanwezig dat het probleem met het optrekken in de 2e versnelling daarmee ook meteen is verholpen.