Jump to content

Navigatie kaarten type gebonden?

Recommended Posts

Hi all,

Misschien een domme vraag maar hier gaat ie toch; ik ben van plan om de 2017 navigatie kaart voor mijn Fiesta (9-2013) aan te schaffen. Er zit nu nog een 2013 kaart in. Naast mijn Fiesta hebben we ook nog een C-Max (6-2014) met een gelijksoortige navigatie systeem. Daar zit een 2014 kaart in. Weten jullie toevallig of ik 'er mee weg kom' om maar 1 keer de nieuwe kaart aan te schaffen en deze vervolgens in beide auto's te gebruiken door een kopie te maken? Of verkopen ze per type een andere kaart? Aangezien de kaarten niet goedkoop zijn kan dit nog al wat geld schelen.

19 minutes ago, Klienur said:

Hi all,

Misschien een domme vraag maar hier gaat ie toch; ik ben van plan om de 2017 navigatie kaart voor mijn Fiesta (9-2013) aan te schaffen. Er zit nu nog een 2013 kaart in. Naast mijn Fiesta hebben we ook nog een C-Max (6-2014) met een gelijksoortige navigatie systeem. Daar zit een 2014 kaart in. Weten jullie toevallig of ik 'er mee weg kom' om maar 1 keer de nieuwe kaart aan te schaffen en deze vervolgens in beide auto's te gebruiken door een kopie te maken? Of verkopen ze per type een andere kaart? Aangezien de kaarten niet goedkoop zijn kan dit nog al wat geld schelen.

Kopieeren gaat niet! Er is nog geen kraakprog. die de ID van het sd kaartje mee kopieerd! Afwachten tot er een aanbieding van Ford/dealer komt, en dan zul je twee kaartjes moeten aanschaffen? Als je beide wagens wilt updaten?? 2halen 1betalen, met een Ford voor of najaars actie!? Wie weet? 

De Ford radio eruit gooien en een universele Android 5.1 of 6.0  smartradio met gps bluetooth usb en alles drop en draan! €175 - 225,-  werkt bij mij als een trein! Geheel niet afhankelijk van Ford zijnde! Je vind daar op internet ook dasbord radio houders voor. Zoekt en gij zult ook vinden? Ebay/Aliexpress! Met standaard nav. IGO of nav. prog. en gratis zijnde Here we Go app uit Google Play ? :-D 

Voor zover ik weet zijn beide navigatiesystemen van het MFD type, dus deze kaartjes zijn gewoon uit te wisselen.
Kopiëren kan niet, dat heeft Ford te goed beveiligd.

Je kan wel beide navigatiesystemen updaten met het nieuwste kaartje. Want naast een kaartupdate, wordt er ook een systeemupdate meegeleverd met een nieuw SD kaartje.

Wil je alles een beetje betaalbaar houden, zou ik gewoon marktplaats/ebay in de gate gehouden. Een kaartje van een jaar oud werkt ook nog prima.

4 hours ago, NeverDespair said:

hmmm, das nog best een leuke aanbieding :) zat zelf ook nog wel eens te twijfelen om mn 2013 kaartje te vervangen

Edit: Er staat: Uitgesloten voor systemen die werken met Sync2. Hoe weet ik welke versie ik heb?

On 2/9/2017 at 14:44, Ari said:

hmmm, das nog best een leuke aanbieding :) zat zelf ook nog wel eens te twijfelen om mn 2013 kaartje te vervangen

Edit: Er staat: Uitgesloten voor systemen die werken met Sync2. Hoe weet ik welke versie ik heb?

Het is precies andersom: "*actie is geldig t/m 31 maart 2017, uitgezonderd systemen die werken met SYNC 2."

Tijdelijk* kost deze originele Ford 2017 (FX, NX, MFD en MCA) SD kaart of DVD voor uw Ford maar € 89 incl. BTW.

9 minutes ago, Klienur said:

Het is precies andersom: "*actie is geldig t/m 31 maart 2017, uitgezonderd systemen die werken met SYNC 2."

Tijdelijk* kost deze originele Ford 2017 (FX, NX, MFD en MCA) SD kaart of DVD voor uw Ford maar € 89 incl. BTW.

Maar wat kost het sd kaartje buiten de actie tijd van €89,- ? Dus op/na 1april ! Als ik naast de pot p*s ?? :(  

Share

• Create New...