Thieske Posted June 4, 2017 Report Share Posted June 4, 2017 Misschien een leuke toevoeging om dit in je interieur te plaatsen: ebay linkje. Bijna elke afbeelding en/of tekst mogelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartM Posted June 4, 2017 Author Report Share Posted June 4, 2017 23 hours ago, ZeroCool said: Wat voor Wax gebruik je dan? en gebruik een washandschoen ofzo om te wassen? Ik heb een big kit gekocht van Meguiars met 2 emmers & gridguard, washandschoen, cabana wax, klaykit,shampo enz. Werkt heel fijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartM Posted June 4, 2017 Author Report Share Posted June 4, 2017 16 hours ago, FeesST05 said: Prima dingen die obd tuner's mits ze van een goede leverancier zijn zal wel een stukkie rapper zijn nu?? Het verschil is duidelijk te merken ja ?. Ben er wel een tijdje mee bezig geweest voor ik voor deze tuner heb gekozen. Vooral veel in Engelse forums rond gesnuffeld gezien de Fiesta tuning daar een stuk meer gebeurd dan hier in NL. Revo is een van de meest gebruikte maar de tuners zitten allemaal ver weg. De Voodoo tune word ook veel gebruikt en kan tegenwoordig dus ook op afstand worden gedaan. ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartM Posted June 4, 2017 Author Report Share Posted June 4, 2017 14 hours ago, KiC said: Mooi Spul Bart en dan 175 PK is dus ongeveer een soort gelijk iets als Bluefin alleen deze doet heel wat meer ...... vind het wel gaaf dat dit allemaal kan Heel mooi spul ja ?. Idd iets zoals Bluefin, maar waar bluefin een standaard tune in je computer flashed gaat VooDoo een stukje verder. Met het apparaat lees je de huidige parameters uit en die stuur je op naar de tuner. Die past de parameters aan op de hardware die je gemonteerd hebt en stuurs die terug. Die laad je dan met het apparaat weer in de auto en dan is de tune geslaagd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartM Posted June 4, 2017 Author Report Share Posted June 4, 2017 6 hours ago, Thieske said: Misschien een leuke toevoeging om dit in je interieur te plaatsen: ebay linkje. Bijna elke afbeelding en/of tekst mogelijk. Ik had ze al eerder voorbij zien komen ja. Dan is dat irritant lampje ook weg ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZeroCool Posted June 5, 2017 Report Share Posted June 5, 2017 11 hours ago, BartM said: Ik heb een big kit gekocht van Meguiars met 2 emmers & gridguard, washandschoen, cabana wax, klaykit,shampo enz. Werkt heel fijn. Dankje, Er zijn zoveel spullen op de markt dat ik door de bomen het bos niet zag. En bij jouw heb ik het resultaat al gezien Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michelvh Posted June 6, 2017 Report Share Posted June 6, 2017 On 2017-6-5 at 00:40, BartM said: Ik heb een big kit gekocht van Meguiars met 2 emmers & gridguard, washandschoen, cabana wax, klaykit,shampo enz. Werkt heel fijn. Ben niet zo'n fan van Meguiars, de prijs kwaliteit verhouding is niet in verhouding (dat is allemaal persoonlijk). Mocht je nog info of tips willen hoor ik het wel Kan je 100% het merk Gyeon adviseren voor diverse producten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nor Posted June 11, 2017 Report Share Posted June 11, 2017 Mooie vermogenwinst, koppelkromme ook mooi? Weet niet hoevel Nm er te behalen valt uit een 3 pitter? Gyeon gebruik ik als velg coating, schoonmaken wordt dat supermakkelijk. Remstof hecht niet meer. Voor velgreiniging dodo iron x (ferron killer) en wax ook dodo duice orange. Super makkelijk opbrengen en uitpoetsen met diepe glans. Ik denk een ieder zo zijn voorkeur voor producten. Heb een dap polijst / poetsmachine, klei van mequares, polijst pasta van morello, daar ook de pads van... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jur Posted June 13, 2017 Report Share Posted June 13, 2017 On 6/11/2017 at 14:24, Nor said: Gyeon gebruik ik als velg coating, schoonmaken wordt dat supermakkelijk. Remstof hecht niet meer. Voor velgreiniging dodo iron x (ferron killer) en wax ook dodo duice orange. Super makkelijk opbrengen en uitpoetsen met diepe glans. Ik denk een ieder zo zijn voorkeur voor producten. Heb een dap polijst / poetsmachine, klei van mequares, polijst pasta van morello, daar ook de pads van... Indien je je velgen goed beschermd met een sealant/wax en het vuil er met water en mogelijk een kleine motivatie van een doek/spons/borstel eraf komt.. zou ik spaarzaam omgaan met de Iron X. Het is namelijk geen velgenreiniger.. maar een goedje om de vervuiling van ferro metaal welke zich in de lak kan vreten te verwijderen. Nu zijn de remschijven gemaakt van ferro metaal, en maakt het het verwijderen van remstof zeker wel makkelijk, maar ik zou het niet willen adviseren om bij elke wasbeurt te gebruiken als velgen reiniger. Just my 2 cents Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nor Posted June 14, 2017 Report Share Posted June 14, 2017 Ben ik niet met je eens. Ik ben super zuinig op mijn velgen en daarom zijn deze ook gecoat met gyeon. iron X dodo is juist geschikt voor schoonmaken velgen, omdat het idd ijzerdeeltjes oplost die anders in je velgbed vreten en krassen maken bij schoonmaken. Het is verder absoluut niet agressief voor je lak. Beetje insprayen (spul stink naar rotte eieren) en met microvezel handschoen en sop maak je ze makkelijk schoon. Dit tot tegenstelling van allerlei velgenreinigers die te koop zijn. Dat is pas meuk die je velgen kan aantasten. Zeker als je het in de zon gebruikt kan je "bleekvlekken) krijgen. Maar je hebt gelijk dat het niet elke wasbeurt nodig is. Hangt er net van af hoe veel tijd er tussen wasbeurten in zit en hoe zwart je velgen zijn (is ook niet goedkoop). Het wagenpark hier heeft niet echt tijd om vuil te worden. Zit allemaal goed in de was en swirl vrij. 1x per maand goed in de sop, tussentijds is afspoelen met de hogedruk voldoende: wel altijd drogen met dry towls. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartM Posted June 14, 2017 Author Report Share Posted June 14, 2017 Vandaag mijn sportcat onder mijn 1.0tje gehangenen. vandeweek werd ik er even op gewezen dat ie stof lag te happen in de schuur ? @Michelvh. Dus gelijk tevoorschijn gehaald en er weer een project van gemaakt. Hij rijd weer heerlijk en kan zo door de apk ????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nor Posted June 14, 2017 Report Share Posted June 14, 2017 Netjes hoor, goed warm rijden voor de keuring zo'n 200 cells. Mijn s2000 wordt altijd gelijk na aanrijden gemeten en het duurt paar minuten, maar C0 zakt altijd ruim onder toegestane max. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartM Posted June 14, 2017 Author Report Share Posted June 14, 2017 6 minutes ago, Nor said: Netjes hoor, goed warm rijden voor de keuring zo'n 200 cells. Mijn s2000 wordt altijd gelijk na aanrijden gemeten en het duurt paar minuten, maar C0 zakt altijd ruim onder toegestane max. Thnx ??????. Heb nog 14 maanden keuring. En wie weet heb ik tegen die tijd al wel weer iets anders ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michelvh Posted June 15, 2017 Report Share Posted June 15, 2017 Beetje jammer dit weer haha, wat ligt er nu in de schuur stof te happen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jur Posted June 15, 2017 Report Share Posted June 15, 2017 23 hours ago, Nor said: Het is verder absoluut niet agressief voor je lak. Dit tot tegenstelling van allerlei velgenreinigers die te koop zijn. Dat is pas meuk die je velgen kan aantasten. Zeker als je het in de zon gebruikt kan je "bleekvlekken) krijgen. Maar je hebt gelijk dat het niet elke wasbeurt nodig is. Hangt er net van af hoe veel tijd er tussen wasbeurten in zit en hoe zwart je velgen zijn (is ook niet goedkoop). Ik heb het zelf ook (toevallig ook die van Dodo juice) maar het is bocht. Het hoofdbestanddeel is "ammonia thioglycate", precies dat goedje waar ze permanent mee zetten in haren. Ik wilde alleen aangeven dat het geen 'all purpose wheel cleaner' is, maar dat je het met mate moet gebruiken. De auto van mijn vrouw doe ik 2x per jaar in zn geheel (we wonen vlakbij een druk spoor enplacement) en doet zijn ding prima, maar te is nooit goed.. Daarnaast zoals je zelf aangeeft is velgenreiniger (zuur) ook geen fijn goedje.. Dus zoals je zelf doet, 1x goed schoonmaken, sealen/waxen en dan goed bijhouden. 1 (of 2x) per jaar grondig schoonmaken met o.a. fallout remover, en weer goed in de wax/sealant zetten .. en je velgen zijn eenvoudig schoon te krijgen en te houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartM Posted June 15, 2017 Author Report Share Posted June 15, 2017 2 hours ago, Michelvh said: Beetje jammer dit weer haha, wat ligt er nu in de schuur stof te happen? Een originele achteras, diffuser, mistlampen enz. ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jrn-90 Posted June 25, 2017 Report Share Posted June 25, 2017 Ik dacht met mijn 2 emmers al redelijk goed te zitten, maar er valt dus nog genoeg te leren over hoe je een auto wast / poetst zonder het swirl / krasstraat effect. Verder weer mooie updates! Je geeft aan nog een orginele diffuser te hebben liggen die aan het stofhappen is, Is dat gewoon een standaard versie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michelvh Posted June 26, 2017 Report Share Posted June 26, 2017 10 hours ago, Jrn-90 said: Ik dacht met mijn 2 emmers al redelijk goed te zitten, maar er valt dus nog genoeg te leren over hoe je een auto wast / poetst zonder het swirl / krasstraat effect. Verder weer mooie updates! Je geeft aan nog een orginele diffuser te hebben liggen die aan het stofhappen is, Is dat gewoon een standaard versie? 2 emmers is inderdaad een mooi begin echter zijn swirls bijna niet te voorkomen Link to comment Share on other sites More sharing options...
AKW Posted June 30, 2017 Report Share Posted June 30, 2017 Weet je ook of de st bumper echt anders is dan de titanium bumper van een mk7.5? Ik vind die bumper echt stoer. Heb namelijk een ongelukje gehad, er is iemand tegen de achterkant van mijn auto aangereden en aangezien er toch gespoten moet worden zat ik ook aan sideskirts te denken, kunnen die gelijk meegspoten worden, maar daar hoort dan ook een andere achterbumper bij toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartM Posted June 30, 2017 Author Report Share Posted June 30, 2017 16 minutes ago, AKW said: Weet je ook of de st bumper echt anders is dan de titanium bumper van een mk7.5? Ik vind die bumper echt stoer. Heb namelijk een ongelukje gehad, er is iemand tegen de achterkant van mijn auto aangereden en aangezien er toch gespoten moet worden zat ik ook aan sideskirts te denken, kunnen die gelijk meegspoten worden, maar daar hoort dan ook een andere achterbumper bij toch? De achterbumper van de Fiesta is vanaf 2012 hetzelfde op de diffuser na. De st diffuser kun je er zo opzetten incl de zijstukken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AKW Posted July 1, 2017 Report Share Posted July 1, 2017 21 hours ago, BartM said: De achterbumper van de Fiesta is vanaf 2012 hetzelfde op de diffuser na. De st diffuser kun je er zo opzetten incl de zijstukken. Bedankt voor je antwoord!! Waar zou ik die onderdelen best kunnen bestellen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartM Posted July 2, 2017 Author Report Share Posted July 2, 2017 17 hours ago, AKW said: Bedankt voor je antwoord!! Waar zou ik die onderdelen best kunnen bestellen? Ik zelf heb de ST diffuser via EBay. Maar gezien je ze toch moet spuiten zou ik de sloop proberen. Dat scheeld een hoop geld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jur Posted July 2, 2017 Report Share Posted July 2, 2017 Deze advertentie mag je niet missen Ford fiesta ST line voorbumper spoiler Biedenhttp://link.marktplaats.nl/m1178469561?utm_source=android_social&utm_medium=social&utm_content=app_android&utm_campaign=socialbuttons Ford Fiesta ST diffuser + uitlaat mk7.5 € 325,00http://link.marktplaats.nl/m1177963931?utm_source=android_social&utm_medium=social&utm_content=app_android&utm_campaign=socialbuttons Deze advertentie mag je niet missen ford fiesta st uitlaat + diffuser € 375,00http://link.marktplaats.nl/m1179904222?utm_source=android_social&utm_medium=social&utm_content=app_android&utm_campaign=socialbuttons Voorbumper spoiler.. achter diffuser st In Warmond Sideskirts heeft fordpartsnl nog liggen in Heerlen Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartM Posted July 2, 2017 Author Report Share Posted July 2, 2017 Goed gevonden Jur! ???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AKW Posted July 3, 2017 Report Share Posted July 3, 2017 https://www.originalcarparts.nl/ iemand ook ervaring met deze zaak? Ze verkopen origineel Ford onderdelen, hier zou ik voor zo'n 1000€ sideskirts, diffuser, voor en achterspoiler hebben. Uiteraard moet er nog wel gespoten worden.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts