Jump to content

Project Hot Musterd

BartM
 Share

Recommended Posts

Nu mij voorstel pagina vol komt te staan met mijn updates heb ik besloten om een nieuwe topic aan te maken.

Sinds augustus dit jaar bezit ik een Ford Fiesta Ecoboost Sport in de kleur Hot Musterd. Na het bezitten en berijden van een Focus mk1 tdci en een Fiesta mk6 1.6 tdci Sport is het Ford virus goed gestegen. Tot nu toe is de mk7,5 voor mij het plaatje van Ford (smaken verschillen). Nadat ik alle kleuren eens onder de loep had genomen ging mijn voorkeur uit naar de Molten Orange, de Hot Musterd of Midnight Sky grijs. De Molten orange is alleen in st uitvoering te krijgen en heel moeilijk aan te komen dus die viel snel af. De Midnight sky vond ik alleen in de mk7 1.6 sport en mijn gevoel ging uit naar de ecoboost. De Hot Musterd was er wel in de ecoboost sport uitvoering. Deze stond bij de dealer in België. Toen ik hier ging kijken was ik gelijk verkocht maar besloot niet overhaast te kopen en er thuis nog eens over na te denken. Deze werd het nadat ze mij hadden laten zien dat de auto door hun verkocht was en bij hun in onderhoud was geweest en ook voorzien was van de Belgiesche NAP (carpas). Ook was de auto nog onder garantie. De vorige eigenaar die de auto nieuw kocht had er extra garantie bijgekocht voor totaal 5 jaar. 

Tot nu toe gedaan:

-Chiptuning naar 150pk

-Injen inlaat (bij Mebu besteld).

-Turbosmart recirculatie valve.

-Millteck catback uitlaat en decat downpipe.

-Pumaspeed intercooler.

-Einbach pro verlagingsset 30mm incl Mercedes rubbers voor de achterkant.(originele brokkelen snel kapot)

-Voor 16mm spacers.

-Achter 20mm spacers.

-Volvo dimende binnenspiegel met kompas.

-Focus led versnelingspook.

-Originele Sony Navigatie met DAB+.

-Automatische lichten en regen sensor en schakelaar.

-ST diffuser.

-Voorkant opnieuw gespoten ivm steenslag.

-Focus ruitensproeiers ( fijne nevel ipv 4 stralen)

-St-line velgen. (Radon/magnetic grijs) Winterset.

-ST velgen. (Radon/magnetic grijs) Zomerset.

-EBC remschijven en blokken Yellowstuff.

-Dashcam voor en achter.

-Achteruitrijcamera.

-Instap verlichte dorpel.

-Zwarte hemel en stylen van de ST.

-Leder interieur.

-Stoelverwarming.

-Chiptuning 175pk stage 2 Voodoo

-Paintmodz korte DAB+ antenne

-ST-line stuur met Gele sticksels

-Automatische deurvegrendeling bij 20kmph.

-Automatisch ramen omhoog bij sluiten van de deuren met afstandsbediening.

-Submarine leds achterste interieur verlichting.

Misschien ooit:

-Hybrid Turbo met zuigers en conrod conversie met MAXd-out tuning (205+pk).

Mijn Vorige Fiesta 

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

Mijn nieuwe aanwinst

1k0.jpg

Helaas is het wegdek in België wat slechter dan in NL waardoor er wel wat meer steenslag op zat dan de Fiesta die in NL stond. Maar gezien ik daarvoor een adresje heb die dat mooi konden maken en ik deze een stuk goedkoper kon kopen was dit geen probleem.

1k0.jpg

1k0.jpg

Alle steenslag was weer weg en ik had weer een zeer strak in de lak Fiestatje.

Edited by BartM
Nieuwe updat's

• Replies 654
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Afgelopen maanden heb ik het een en ander vervangen of toegevoegd. Zoals zetec s velgen met winterbanden (blijven super velgen)

1k0.jpg

1k0.jpg

ze zijn op de bovenstaande foto voorzien van plasti dip te bescherming.

Op dit forum kwam ik ook een hoop ideëtjes tegen. Zoals bij Harry zijn topic een automatische Volvo spiegel. Na wat snuffelen op eBay  vond ik er ook een. 

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

Eind resultaat een werkende spiegel met de hulp van Harry ???

Ook wilde ik graag Navigatie en DAB+.

Mijn fiesta was voorzien van een Sony radio maar dan zonder de Nav. Via eBay vond ik een setje in Engeland incl alle kabels en 2016 sd kaartje.

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

Kwa tuning mocht er ook niks ontbreken. Een inlet en uitlaat waren snel een feit. Het werd een Injen inlaat en een Milltech uitlaat kompleet met sportcat. ( geen gerotzooi met de APK) De Injen inlaat vond ik bij Mebusport en de rest via eBay.

door de Injen inlaat hoor je de turbo nog eens goed afblazen. Geen forge blowoff meer nodig ?

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

Ook maar gelijk een ST diffuser erop gezet.

9 hours ago, Michelvh said:

Netjes!

Vraagje...waar zit dat adresje om te spuiten? De mijne zit ook aardig onder de steenslag....

Deze zit in st Michielsgestel net onder Den Bosch. 

Na het Tunen heb ik ook de remmen onderhanden genomen. Al die pktjes moet ook goed gestopt worden. Ebc had een hier een mooi oplossing voor. 

De Yellowstuff met schijven van EBC en gelijk de klauwen mooi in kleur  

1k0.jpg

Kwa wegliggingen rijhoogte ben ik gegaan voor de Einbach verlagingset met spoorverbreders zodat de originele velgen wat mooier in de wielkast komen te staan. 

Verlaging 3cm

verbreding vooras 3,2cm (1,6cm per zijde)

verbreding achter 4cm (2cm per zijde)

de verbreding is met nieuwe studs ipv opschroef spacers. Deze spacers schuif ik er eerst op voordat je de velg op de studs plaats. 

1k0.jpg

1k0.jpg

5 minutes ago, FordDriver said:

Ziet er mooi uit, leuke kleur vooral! Nog nooit een Fiesta in deze kleur gezien eigenlijk. Merkte je ook verschil na het monteren van de Injen intake? Meer vermogen en geluid?

Deze kleur is idd niet veel gekozen. Meestal rood blauw en zwart. Dus ik vond dit wel een leuke kleurrijke Fiesta. 

De Injen geeft iets meer geluid. Bij gas geven hoor je dat hij de lucht goed aanzuigt. Hierdoor merk je ook dat hij meer lucht krijgt en wat sneller reageerd op het gas. Het geluid van de turbo word door de buizen vergroot. Je hoort de Turbo heerlijk spinnen en dan helemaal afblazen. De ecoboost heeft van zichzelf een recirculerende dumpvalve. Deze klinkt door de alu buizen als een atmosferische dumpvalve en dat geeft een heerlijk geluid. 

Mooi bakkie. Je pakt het inderdaad meteen goed aan. mag ik vragen wat het verschil is tussen de automatisch dimmende ford binnenspiegel & de volvo spiegel?

ps. Op de foto's van je wintervelgen viel het me op dat je ook een mk7 zs voor de deur hebt staan. Ook van jou? Of de buurman? :P 

6 minutes ago, Mike431 said:

Mooi bakkie. Je pakt het inderdaad meteen goed aan. mag ik vragen wat het verschil is tussen de automatisch dimmende ford binnenspiegel & de volvo spiegel?

ps. Op de foto's van je wintervelgen viel het me op dat je ook een mk7 zs voor de deur hebt staan. Ook van jou? Of de buurman? :P 

Het verschil van de spiegel is dat er een kompas inzit en ik vind hem heel goed kwa donker/lichter worden. 

De MK7 Zetec sport is van mijn meisje. Daar heb ik ook al het nodige aan gedaan. 

B.V.

Cruise control.

chiptuning van 120 naar 145.

K&N inlet.

side skirts. 

2 hours ago, BartM said:

Het verschil van de spiegel is dat er een kompas inzit en ik vind hem heel goed kwa donker/lichter worden. 

De MK7 Zetec sport is van mijn meisje. Daar heb ik ook al het nodige aan gedaan. 

B.V.

Cruise control.

chiptuning van 120 naar 145.

K&N inlet.

side skirts. 

Ah, hmm vind je het dimmen van de volvo spiegel beter als die van ford? 

Nice, hoe bevalt die chiptuning & waar ben je geweest? Zit er zelf ook aan te denken

in ieder geval 2 autotjes om trots op te zijn voor de deur:x

8 hours ago, Mike431 said:

Ah, hmm vind je het dimmen van de volvo spiegel beter als die van ford? 

Nice, hoe bevalt die chiptuning & waar ben je geweest? Zit er zelf ook aan te denken

in ieder geval 2 autotjes om trots op te zijn voor de deur:x

Er zit niet heelveel verschil in het dimmen maar de extra functie in de spiegel is wel geinig. 

Chiptuning heb ik voor allebei de Fiesta's gedaan bij ziptuning. Die van mij (ecoboost) was zo gedaan. Die van mijn meisje (1.6 sport) hebben ze op maat gemaakt. Beide rijden ze nu heerlijk. 

23 hours ago, BartM said:

Deze kleur is idd niet veel gekozen. Meestal rood blauw en zwart. Dus ik vond dit wel een leuke kleurrijke Fiesta. 

De Injen geeft iets meer geluid. Bij gas geven hoor je dat hij de lucht goed aanzuigt. Hierdoor merk je ook dat hij meer lucht krijgt en wat sneller reageerd op het gas. Het geluid van de turbo word door de buizen vergroot. Je hoort de Turbo heerlijk spinnen en dan helemaal afblazen. De ecoboost heeft van zichzelf een recirculerende dumpvalve. Deze klinkt door de alu buizen als een atmosferische dumpvalve en dat geeft een heerlijk geluid. 

Bedankt voor je antwoord! Waar heb je precies de gehele set + aluminium buizen gekocht als ik vragen mag? :) 

Share

Announcements

• Create New...