Jump to content

Panther Black Fiesta MK7.5 Sport

FordDriver
 Share

Recommended Posts

• Replies 300
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Zo... Na 3 1/2 maand de Fiesta niet te hebben gewassen, was het vandaag tijd voor een grondige schoonmaak- en detailbeurt! 

FKLiSyi.jpg

Een hele vuile Fiesta, dat kan natuurlijk niet. Tijd om er weer een spiegeltje van te maken. :wink: 

HaWTY1P.jpg

Het interieur ook gelijk lekker opgepoetst en de zomermatten er weer ingelegd. Ik zie trouwens niet veel Fiesta's met pianolak delen in het interieur, werd dit na 2013 niet meer geleverd op de MK7.5 (ST-Line)? 

8MnmOOu.jpg

@richard b Dankjewel. Ja dat klopt, maar werd dit niet meer geleverd op de voorgaande generatie? Hier zie ik dat er vooral veel matte materialen zijn gebruikt in ST-Line modellen.

@Nor Bedankt voor je tip, heb deze zonet besteld bij AliExpress. Was stiekem al een tijdje opzoek naar zoiets, maar kon geen een vinden die matchte bij de pedalen. Dankjewel en het resultaat zal hier natuurlijk weer te zien zijn. :duim:

Pianolak in de mk7,5 standaard op de ecoboost zover ik weet. 

De st line zie ik regelmatic met mat of glimmend anthraciet: middenconsole en-/ of deurhendels. 

Prév facelift alleen pianolak in de metal edition. 

Sticker van de dealer, EcoBoost logo en 'Fiesta' logo verwijderd van de achterklep. Echt een verbetering, de achterkant van de Fiesta spreekt nu veel meer en de uitlaat blinkt er meer uit.

Helaas pasten de units voor grootlicht van Autobeam niet, de fitting was totaal anders. Hier komen dus nog anderen voor. Waarschijnlijk komt het omdat ik de uitvoering heb met een LED-strip in de koplamp.

fhk8V9h.png

Mooi zo, ik vind zo min mogelijk badges etc altijd super clean ogen. Bij de metal dag 1 gedaan haha. de ecoboost is de daily van mijn vriendin en zei wil persé de logo's erop houden... maw ik moet nog even paar keer zeuren voordat ik ze er af mag halen haha

@SanderG Ik ben er inmiddels achtergekomen dat het dagrijlampen zijn voor de koplampen zonder LED-strip als dagrijverlichting. Eigenlijk nooit bij stilgestaan dat deze een andere fitting zal hebben. {wall}Heb ze inmiddels te koop staan op het forum voor de geïnteresseerden! 

@Nor Eerst twijfelde ik nog, maar toen ik mijn gephotoshopte foto's ging bekijken om te vergelijken, wist ik het zeker: ze gaan eraf. Had dit veel eerder moeten, oogt super strak nu. Misschien kan je tijdens het wassen van je vriendin haar auto 'per ongeluk' een logo eraf halen... Oeps... :wink: 

Vandaag weer de Fiesta gewassen. Zandstorm van het afgelopen weekend had niet veel goeds gedaan in combinatie met de regenbuien vannacht. Het is dan ook gelukkig geen straf om de Fiesta te mogen poetsen... :wink: Direct een aantal foto's geschoten op een nieuwe locatie. 

D165LtR.jpg

2sOY3Zv.jpg

1HfW53S.jpg

ERJnu9m.jpg

4c5TapD.jpg

Ook een alternatief,als men geen forscan heeft en laptop.

Alleen deur bestuuderszijde open,en blijft achter klep en passagiers deur op slot,bij mij,maar na 2x op open alles los.

Ga in de auto ztten,sleutel in de hand en 5 seconden op open en dicht drukken.

Groene lampen ,knipperen 2x,uitstappen en druk op  sluiten,druk op de open knop alleen bestuurs zijde open,rest dicht.

Dus bij weg rijden wel, is alleen bestuurs zijde open en rest op slot.

@Bnz Dat kan veel makkelijker (staat ook gewoon in het instructieboekje). :P 

Ontgrendelfunctie opnieuw programmeren

N.B.: Wanneer u de ontgrendeltoets indrukt, worden:

1. Alle portieren ontgrendeld, of
  2. alleen het bestuurdersportier en de achterklep ontgrendeld. Door opnieuw op de ontgrendeltoets te drukken worden alle portieren ontgrendeld.

Houd bij uitgeschakeld contact de ontgrendel- en vergrendelknoppen van de afstandsbediening gelijktijdig tenminste 4 seconden lang ingedrukt. De richtingaanwijzers knipperen tweemaal om de wijziging te bevestigen. Herhaal de procedure om de oorspronkelijke ontgrendelfunctie in te schakelen.

Een fase ontgrendeling

N.B.: Dit is de standaard instelling met uw afstandsbediening.

Druk op de toets om alle portieren te ontgrendelen.
De richtingaanwijzers knipperen.

Twee fasen ontgrendeling

Druk op de toets om het bestuurdersportier te ontgrendelen.
Druk binnen drie seconden de toets in om alle portieren te ontgrendelen.
De richtingaanwijzers knipperen.

Voor de goede orde, dit is dus niet de anti-hijack feature.

Edited by tommert38
Als ik het zo lees blijft bij de methode van @Bnz de achterklep óók vergrendeld. In het instructieboekje spreken de betreffende hoofdstukken elkaar tegen.

• 3 weeks later...

Afgelopen weekend mijn voetsteun binnenkregen van AliExpress, met dank aan @Nor voor de tip. Ziet er goed uit, matcht goed met de originele sportpedalen en was zeer makkelijk te monteren door middel van 4 zelftappers.

7Bw1KCd.jpg

XIGzF9M.jpg

Vandaag kwam er nog een leuke verrassing binnen met de post van Autobeam... Rara wat is het? Binnenkort is de review hierover op het forum te lezen. :wink: 

AYEbgH7.jpg

@Bnz Yes! Het is de 'LED Ambient Footwell Kit + Interior Kit' van Autobeam. Ben zeer benieuwd hoe dit eruit gaat zien, eindelijk verlichting bij de voeten tijdens het rijden. ??

@Nor Alsof het standaard erin hoort te zitten, nog bedankt voor de tip. :)   

Share

Announcements

• Create New...