Jump to content

Panther Black Fiesta MK7.5 Sport

FordDriver
 Share

Recommended Posts

Tussen de buien door een S-embleem kunnen monteren op de grille. Past mooi bij deze sport uitvoering van de Fiesta. Kwaliteit ziet er degelijk uit, nu maar hopen dat hij niet losraakt tijdens het rijden. Momenteel nog geen 'echte' upgrades in het vooruitzicht, misschien de achterruiten laten blinderen, maar daar twijfel ik nog over. Het zal wel een stukje warmte schelen in de zomer als ik in de auto zit. 

Update: embleem verwijderd na 3 maanden. Vond het zelf niet mooi meer.

xVvK4Jo.jpg

• Replies 300
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Vanmiddag onverwachts de auto weer een flink poets- en detailbeurt gegeven! :) Gelijk even wat nieuw speelgoed uitgeprobeerd, na veel goede berichten te hebben gelezen over een hogedrukreiniger heb ik deze ook maar aangeschaft. Werkt perfect! Wel een goede afstand nemen van de lak, anders haal je ook de waxlaag eraf, maar ook altijd vanuit een hoek werken. Nooit rechtstreeks op de lak richten.

Alleen jammer dat er veel (kalk?)vlekken op de ruiten blijven, grotendeels was het wel weg te halen, maar op de zijruiten blijft het erop zitten. Des ondanks met verschillend geschikte middelen en nieuwe microvezeldoeken het te hebben geprobeerd. Maar goed, als het weer gaat regenen valt het niet meer op. Toch blijf ik het zonde vinden... :( 

Update: waterontkalker laten installeren thuis afgelopen zomer, geen last meer van kalk op de Fiesta. Heerlijk!

Resultaat {dance}

HrmrdIn.jpg

Nvy6jaS.jpg

W2Z03Nt.jpg

QDSt3RM.jpg

4 hours ago, KiC said:

@FordDriver Ben benieuwd hoe je de achteruit rij camera aansluit op het display zoiets lijkt mij ook wel wat, ben alleen een beetje huiverig om een gedeelte van het console los te slopen.

1k0.jpg

Met deze verloopstekker sluit je de camera aan op het display. De radio en display verwijderen is niet zo moeilijk. Enige waar je op moet letten is dat je als eerst het Nav kaartje verwijderd. 

@BartM@FordDriver Bart, bedankt voor de info heb dit even apart gezet in een mapje op de PC. Rob, heb jij ergens een CAMERA bij ALI besteld die voor de FIESTA geschikt is ....of heb je speciaal nog ergens opgelet en een ander type bestelling gedaan  ?

Bedankt, Ron

@KiC Je moet erop letten dat je een NTSC camera koopt, anders gaat het niet werken of krijg je zwart-wit beeld. De kabel die @BartM stuurde (links op screenshot), is alleen compatible met NTSC camera's. Ik heb dezelfde als Bart besteld. Dus dat gaat zeker weten goed komen! :) 

http://www.ebay.co.uk/itm/172299903638?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Rob, dat is wel bijzonder dat het met NTSC werkt (is Amerikaans) terwijl wij in Europa PAL gebruiken maar ben blij met jouw info. :duim: (zal wel komen dat FORD de roots in Amerika heeft)

Dus jullie gebruiken niet een originele camera? Ik ben zeer benieuwd naar de bevindingen en het werkend te krijgen! Bij mij ligt het project een jaar stil. Alle kabels zijn wel tot in de achterklep getrokken, het enige wat nog moet gebeuren is activeren. Dit zal zowel in de fcdim (het schermpje) als in de bcm moeten gebeuren lijkt mij?

Ik heb gisteren mijn elm 327 kabel binnen gekregen, dus deze week maar eens met forscan aan de hobby.

Bij mij moest er naast het camera signaal en de voeding ook een LIN draad aangesloten worden, dit is een soort bus signaal als can bus.

img_1098.jpg
Dit is de video input van de fcdim.
coax.jpg
Hier heb ik de input kabel van de fcdim verlengd.
c237.jpg
Hierboven is de C237 connector te zien.

Hier nog wat info dat ik uit het Focus forum heb gekopieerd:

Ik heb nu de camera eindelijk aangesloten, het bleek dat de connector C4357 die uit de camera komt een andere pin bezetting heeft dan de daaropvolgende connector van kabelboom 14B562.

2016-05-08.png
2016-05-08%20(1).png
2016-04-29%20(17).png

@AKW

Oei, dat is wel een heel karwei! Volgens mij is het bij de Fiesta gewoon plug and play, speciale kabel erin en RCA kabel erin en klaar. Uiteraard wel eerst even activeren met FORscan. Voeding van de camera ga ik aftappen van de achterruitwisser. Lampje voor kentekenverlichting ook aansluiten aan de originele aansluiting. 

Zou je misschien een afbeelding met kleine uitleg kunnen plaatsen van FORscan waarbij je de optie voor de camera inschakelt? Ik ben hier best nog wel benieuwd naar hoe dit precies gaat. Dit is het enige wat ik niet kan vinden op internet namelijk. Alvast bedankt! 

@FordDriver @BartM Rob, Bart, hebben jullie de Sony uitvoering of de andere uitvoering van Ford die ik er in heb zitten.

Voor het demonteren van het display zie ik nog niet direct iets waar je dit simpel met dat gereedschap zou kunnen loshalen ?

17 minutes ago, KiC said:

@FordDriver @BartM Rob, Bart, hebben jullie de Sony uitvoering of de andere uitvoering van Ford die ik er in heb zitten.

Voor het demonteren van het display zie ik nog niet direct iets waar je dit simpel met dat gereedschap zou kunnen loshalen ?

Daar heb je van die kunstof spateltjes voor nodig, te koop op ebay. Nooit met een schroevedraaier doen.

Share

Announcements

• Create New...