Jump to content

Panther Black Fiesta MK7.5 Sport


FordDriver
 Share

Recommended Posts

  • Replies 300
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik had nog een vraag over je uitlaatsierstuk.
Is het daarvoor nodig om het grijze deel van de bumper wat aan te passen?
Zag namelijk dat je voor het sierstuk ook de inkeping had.
 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vanaf vandaag ga ik Competiton Octaan 102 tanken, kijken of het verschil gaat maken. :) Prijs per liter is iets hoger, maar als de Fiesta er nóg soepeler en zuiniger van gaat rijden... We gaan het zien na 2 of 3 tankbeurten zodat de ECU zich kan aanpassen. Tankte hiervoor altijd V-Power, wat sinds een aantal maanden échte Euro 98 is geworden. 

fLP7A1a.png

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Als je auto niet software matig is aangepast dan kan ik mij niet voorstellen dat benzine met een hoger octaan gehalte een groot verschil gaat maken. Maar ik ben benieuwd!:duim:

Overigens is V-power ook gewoon RON98, vroeger was dit inderdaad RON97.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jaarlijkse grote beurt weer gehad, alles helemaal prima in orde! :) 

Tank inmiddels nog steeds Octaan 102. 1 keer tussendoor V-Power 98 getankt, omdat er geen voorraad was bij Firezone. Ik merk goed dat de motor stationair rustiger draait en als je flink het gaspedaal intrapt klinkt het motor- en uitlaatgeluid iets zwaarder. Ongetwijfeld zal er iets meer power zijn bijgekomen, ietsje feller op het gaspedaal!

Link to comment
Share on other sites

Straks is er E10 en E5

 

E10 is in feite de huidige 95 en E5 de huidige 98

Door de nieuwe europeese richtlijnen is er dus geen ruimte voor 102

Ben benieuwd of er nog wat op bedacht wordt daar niet van maar ook Duitse berichtgeving zegt dat het verdwijnt.

Verder zal je er totaal geen verschil in moeten merken tussen 98 en 102 of je auto moet al aso getuned zijn maar dan zou ik zeggen laat hem zo tunen dat die op E85 kan gaan lopen dat zou echt voordeel hebben kwa vermogen :)

Link to comment
Share on other sites

@Tim.A Ooh kijk, dat wist ik al. Voor een aantal weken terug stond ik bij Firezone en kwam er geen druppel 102 uit de slang, toen maar V-Power 98 getankt bij de Shell. :) 

@peter1981 Op de Facebook pagina van Competition 102 vond ik het onderstaande. Het is inderdaad nog even afwachten, helaas... :( 

E8BNZyr.png

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 24-10-2018 at 14:01, peter1981 said:

E10 is in feite de huidige 95 en E5 de huidige 98

Ook op de Euro 95 staat E5. Ik heb het vorige week aan de pompbediende gevraagd, zij zei dat het volgend jaar in gaat en dat het verschil aan de nozzle te zien is (kleur).

Link to comment
Share on other sites

denk dat je verkeerd bent voorgelicht

 

europeese wetgeving vanaf vorige maand is heel duidelijk namelijk.
Pompbediendes weten vaak amper waar de klepel van de klok hangt

 

E10 = euro 95
E5 = superplus 98
b7= diesel

nogmaals dit is wetgeving
 

Link to comment
Share on other sites

Dat dacht ik ook, maar er staat echt bij beide E5. En dat is niet alleen bij dat benzine-station...

Ik begreep dat E5 alleen maar wat zegt over de toevoeging van (bio) ethanol, namelijk 5%. E10 heft dus 10% toevoeging.

95 en 98 zeggen wat over het RON-gehalte. 

 

Van omroepzeeland.nl (https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/108750/Dit-zijn-de-nieuwe-brandstofnamen-die-verwarring-aan-de-pomp-moeten-voorkomen )

"De twee benzinesoorten die je nu kan tanken, Euro 95 en 98, bevatten 5 procent bio-ethanol, dat is al zo sinds 2005, en die heten dus in de nieuwe indeling allebei E5."

"In de toekomst komt daar ook E10 bij, dat is dus benzine met 10 procent bio-ethanol. Dat zal dus waarschijnlijk, net als de E5, ook worden aangeboden in twee varianten: met octaangetal 95 en 98. "

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 years later...

Na bijna drie jaar even weer een berichtje...

In de tussentijd heeft de Fiesta netjes elk jaar een grote beurt gehad. Recent twee nieuwe voorbanden erop (waren gecupped aan de binnenkant, geen idee hoe?), nieuwe remschijven en remblokken. Verder nog steeds veel plezier van, hoewel ik er niet heel veel meer rij helaas. Nu rond de 58.000 KM. 

Leuk om alle reacties op het forum zo terug te lezen, ben benieuwd of jullie nog actief zijn! :-) 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Van de week een tof apparaatje via de post gekregen vanuit Amerika. Spotify Car Thing, vind het wel chique lijken om mijn muziek te kunnen zien en bedienen (met knopjes en stem) tijdens het autorijden. Voor zover ik weet ben ik nu de enigste in Nederland die in bezit is van dit apparaat. :-)

Voor juni staat nog op de planning:

  • Eindelijk mijn achterruit laten tinten (5% lichtdoorlatend), afspraak staat volgende week
  • Turbo hard pipe, gisteren besteld op eBay, volgende week binnen en plaatsen hoop ik
  • Luxe kentekenplaten met opgelegde letters, volgende week even langshuppen bij PartsPoint

Ben trouwens wel heel benieuwd wat de hard pipe gaat doen, aangezien ik al een Injen intake, Milltek cat-back en Stage 1 tuning erop heb staan. Kan nergens op internet iets vinden wat betreft performance en geluidsopnames, maar... we gaat het zien! Ik houd jullie op de hoogte.

FJFM0Zw.png

Link to comment
Share on other sites

 Share

Announcements


×
×
  • Create New...