Jump to content

Ford fiesta navigatie inbouwen

Recommended Posts

Heb het forum aardig af zitten zoeken maar ik kan niet echt antwoord vinden op mijn vraag.

Heeft er toevallig iemand hiermee ervaring?: https://m.aliexpress.com/item/32463087396.html?aff_click_id=2846962b4ec34804add99d48f16c60e5-1483284782723-07141-UneMJZVf&aff_platform=y#autostay

Werkt dit goed en is het makkelijk werkend te krijgen?

Alvast bedankt.

Marijn, geen idee? Maar in een topic reactie van pieterke (piet65) heb ik dit gedaan ook voor mijn mk7. Alles er uit, en het beschrevene (linken) in dat eerdere topic in gebouwd in mijn Fiesta mk7! En werkt tot volle tevredenheid. Niks met Ford te maken! Bluetooth/ bellen/ nav/ /achteruit rijcamera/ radio/ 2* 45watt. alles erop. Installatie ziet ook nog mooi uit! Voor mij klinkt het goed zat. Voor anderen is hun keuze!

:?eh, ik ben net terug van wintervakantie. De mk7 met zijn mm/nav radio uit CN heeft mij feilloos heen en terug gebracht, incl. het rondtuffen in Z. Duitsland/Oostenrijk/Tjechie. 

Ik zie dat mijn consuwijzer bijdrage in het offtopic is beland, en klagenden niet snappenden er een slotje erop willen zetten!!

Beste thieske, ook hier op de verwezen pagina links voor Marijn, die links werken ook niet meer van slauwer-auto.de en aliexpress! Als nen daar op klikt komt er een nieuw leeg tapblad? Stuf voor de mod's/beheerders waarom die link's niet meer werken? Terwijl ze eerder wel werkten, toen de plaatser piet66  ze plaatste! Politiek, gaat niet over Ford :)

Persoonlijk heb ik er geen ervaring mee, maar op internet lees ik genoeg verhalen over de chinese navi's. De ene is er wel blij mee, de ander klaagt over slechte geluidskwaliteit, trage opstarttijd, slechte mogelijkheden tot updates en slechte klantenservice van de bedrijven waar je de apparaten kan kopen. Zoveel mensen, zoveel meningen.

Zelf ben ik iemand die altijd voor de OEM oplossing gaat. Dan weet je tenminste dat wat er in zit, ook gewoon werkt.

ok ok! bedankt voor de reacties. Volgende maand ga ik het denk ik maar gewoon uitproberen. Voor die 300 euro kan je nog wel is een gokje wagen.

Zodra het is gebeurd zal ik het wel even laten weten!

ik zelf heb voor twee maand terug een dubbeldin besteld met navigatie achteruitrijcamera dvd telefoonfunctie enz enz....ik ben erg verrast door de kwaliteit van dit aparaat. Voor nog geen 125 euro had ik een radio die mijn verwachting oversteeg. Deze heb ik in 1 mk6 geplaatst. 

12 hours ago, mboon said:

Okee! Waar had jij hem besteld als ik vragen mag? Ali express of heb je een ander adresje?

Beste Marijn, bij Aliexpress! Zoek in de Aliexpress zoekbalk, op Zenit, Beonroad, en nog een aantal merk? namen! Pak het liefste eentje met Android 5.1/6.0 en 2gb ram geheugen! Is iets duurder! Niks komt niet voor niks! Zoek ook voor de ISO - Ford verloopkabel! And you will find it! 

Vraag de verkoper, verzend het it's a gi*t and max. $1*,99 u*d on ship*ingbill! And the reason for the rest, you know it, why? Stop, i don't tell you any more! :)  Alleen het garantie probleem, is een iet wat ander verhaal! Maar de CNers zijn heel vriendelijk en schappelijk! 

Mijn MM nav. 5.1  1gb ram, €175 werkt uitstekend! Wat morgen is, weet niemand! Ook bij Ford (made in CN/RU/PO) OOK niet ??? 

On 6-1-2017 at 00:11, mboon said:

Okee! Waar had jij hem besteld als ik vragen mag? Ali express of heb je een ander adresje?

@Marijn, Joshua (jos) reageerd niet erg waar hij hem besteld heeft en hoe? 

Een advies, pak niet de goedkoopste! Meestal overjarig model en (te) weinig geheugen! De apps worden nl. steeds omvangrijker!  :) 

Haha Sorry @mboon en @bickel

ik heb hem besteld via Ali express. Bij degene die hem leverde kon je aanklikken dat je hem wilde laten leveren vanuit Duitsland. Zuiver om het feit om eventuele BTW te omzeilen. 

Als je zoekt op Bosion zul je hem wel tegenkomen. Ik betaalde incl verzenden rond de 125 euro en had hem binnen 1 week binnen. Wel opletten dat je een frame en de juiste stekkers meebesteld.

Ik heb uit oogpunt van dat ik het eerst wou proberen geen android versie genomen.Eventueel zou ik dat de volgende keer wel doen. Niet dat het enige meerwaarde zou kunnen hebben...meer om het idee!

Mijne werkt perfect. Fotos staan wel in mijn project 

• 2 years later...

Goedemiddag allemaal,

Ik heb een Ford Fiesta Trend uit 2010 met standaard radio/cd console. Nu heb ik via via een radio/cd console met bluetooth en navigatie

op de kop weten te tikken uit een Ford Fiesta 2015/2016. Het past in mijn Fiesta van 2010. Ik heb alleen het systeem en geen kabels erbij.

Mijn vraag is nu of dit in te bouwen is ? Wat voor kabels heb ik nodig  ? Wat heb ik nodig voor de bluetooth en de navigatie ? en is het

makkelijk of zelf in te bouwen of is dit niet te doen ? Waar moet ik verder op letten ? Wie o wie heeft de antwoorden 

On 8-3-2019 at 13:13, ArieS said:

Goedemiddag allemaal,

Ik heb een Ford Fiesta Trend uit 2010 met standaard radio/cd console. Nu heb ik via via een radio/cd console met bluetooth en navigatie

op de kop weten te tikken uit een Ford Fiesta 2015/2016. Het past in mijn Fiesta van 2010. Ik heb alleen het systeem en geen kabels erbij.

Mijn vraag is nu of dit in te bouwen is ? Wat voor kabels heb ik nodig  ? Wat heb ik nodig voor de bluetooth en de navigatie ? en is het

makkelijk of zelf in te bouwen of is dit niet te doen ? Waar moet ik verder op letten ? Wie o wie heeft de antwoorden 

Gaat niet passen 1 op 1. Die kabelbomen van een mk7 en mk7,5 zijn totaal anders. 

Je kan evt je kabelboom aanpassen, maar is veel werkt. 

Share

• Create New...