Rooverz Posted December 29, 2016 Report Share Posted December 29, 2016 Hallo allemaal, Ik zit met de volgende situatie. Ik heb een set mistlampen, kappen en schakelaar gekocht en de BCM laten inleren om de mistlampen aan te kunnen zetten, alleen dat laatste is nu het probleem, er gebeurd niets! Wie kan mij helpen/heeft eerder met dit bijltje gehakt? De situatie tot dusver: - de fiesta (2014) had reeds de kabelboom liggen tot aan de plek van de mistlampen. -in de zekeringkast waren de noodzakelijke zekering en relais reeds (fabriek af) aanwezig. -middels ucds heeft een Ford focus forum lid de mistlampen geactiveerd. -daarna thuis de juiste schakelaar en mistlampen ingebouwd, maar helaas geen succes..... Alle hulp en advies is welkom! Ik weet het nu niet meer.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ReneKunst Posted December 31, 2016 Report Share Posted December 31, 2016 Heb je wel spanning op de zekering? Rest van alle verlichting werkt goed? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razer Posted December 31, 2016 Report Share Posted December 31, 2016 Begin eerst een te meten, daarna alles terug koppelen. Meten op de zekering, schakelaar etc. Kijken waar de spanning opstaat en eindigd Link to comment Share on other sites More sharing options...
ReneKunst Posted December 31, 2016 Report Share Posted December 31, 2016 De schakelaar is massa geschakeld Mistlampen moeten dus aan gaan zodra de massa en signaaldraad verbonden worden. Zekering voor relais is: f14 7,5A Zekering mistlampen: f23 15A De bcm moet na bediening schakelaar de massa van het relais inschakelen zodat het relais ingeschakeld word. Voeding voor mistlampen heeft constant spanning bij het relais tenzij f23 is doorgebrand of verwijderd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rooverz Posted January 1, 2017 Author Report Share Posted January 1, 2017 Uiteindelijk is het met behulp van forumleden Harrie en Harry (en vriendin) gelukt om de mistlampen te activeren/in te bouwen! Niet alleen de BCM, maar ook de IPC moest worden ingeleerd. Het heeft even geduurd voordat we er achter waren gekomen wat het probleem was, maar daarna werkte het meteen! Heren, bedankt voor de hulp, kennis en het inbouwen! Mijn vrouw en ik zijn er zeer blij mee! Het lukt me niet in een foto te uploaden, anders had ik. Zeker het resultaat even gepost! Gr Peter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harry Posted January 1, 2017 Report Share Posted January 1, 2017 Goed om te horen Peter! Geniet ervan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rooverz Posted January 1, 2017 Author Report Share Posted January 1, 2017 Is het nog gelukt met de Dab radio/antenne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rooverz Posted January 1, 2017 Author Report Share Posted January 1, 2017 1 hour ago, Harry said: Goed om te horen Peter! Geniet ervan Is het nog gelukt met de Dab radio/antenne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harry Posted January 2, 2017 Report Share Posted January 2, 2017 22 hours ago, Rooverz said: Is het nog gelukt met de Dab radio/antenne? Ik heb er nog geen tijd voor gehad, binnenkort zal het een avondje klussen worden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
monkey96 Posted October 23, 2018 Report Share Posted October 23, 2018 ik zit met het zelfde probleem mistlampen voor er achteraf ingebouwd alles af fabriek zat er al maar werken niet wie kan mij helpen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rooverz Posted October 23, 2018 Author Report Share Posted October 23, 2018 Wat ik me kan herinneren is dat niet alleen via de laptop de mistlampen moeten worden geactiveerd in de BCM, maar ook in het back-up systeem van de BCM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
monkey96 Posted October 24, 2018 Report Share Posted October 24, 2018 waar heb jij dat laten doen en wat kosten dat ongeveer ik kom uit de omg. R.dam de dealers hier kijken je aan of ze water zien branden (de schakel) en een mailtje naar Ardea word niet eens beantwoord 10 dagen later over de site gechat nee we nemen zo snel mogelijk contact met u op nou nooit meer wat gehoord en zeggen allemaal dat ze niet weten of het wel kan willen het wel proberen tegen 85 euro ex per uur maar zeggen er bij als het niet lukt jammer voor je geld kwijt dus ik zoek iemand die weet waar hij over praat of het vaker gedaan heeft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rooverz Posted October 25, 2018 Author Report Share Posted October 25, 2018 Hey, via de dealer gaat het niet, deze kunnen niet in dat gedeelte komen. Wellicht kan Niels je van het forum hier helpen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
monkey96 Posted November 23, 2018 Report Share Posted November 23, 2018 het is gelukt ik heb een dealer omgeving Rotterdam gevonden die het wel kan en de gewone lichtschakelaar die er in zit werkt mis alleen het embleem op de knop Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rooverz Posted November 23, 2018 Author Report Share Posted November 23, 2018 18 minutes ago, monkey96 said: het is gelukt ik heb een dealer omgeving Rotterdam gevonden die het wel kan en de gewone lichtschakelaar die er in zit werkt mis alleen het embleem op de knop Top! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts