Jump to content

Mistlampen voor activeren

Share

Recommended Posts

Hallo allemaal, 

Ik zit met de volgende situatie. Ik heb een set mistlampen, kappen en schakelaar gekocht en de BCM laten inleren om de mistlampen aan te kunnen zetten, alleen dat laatste is nu het probleem, er gebeurd niets! Wie kan mij helpen/heeft eerder met dit bijltje gehakt?  De situatie tot dusver:

- de fiesta (2014) had reeds de kabelboom liggen tot aan de plek van de mistlampen. 

-in de zekeringkast waren de noodzakelijke zekering en relais reeds (fabriek af) aanwezig. 

-middels ucds heeft een Ford focus forum lid de mistlampen geactiveerd. 

-daarna thuis de juiste schakelaar en mistlampen ingebouwd, maar helaas geen succes..... 

Alle hulp en advies is welkom! Ik weet het nu niet meer.... 

De schakelaar is massa geschakeld

Mistlampen moeten dus aan gaan zodra de massa en signaaldraad verbonden worden.

Zekering voor relais is: f14 7,5A

Zekering mistlampen: f23 15A

De bcm moet na bediening schakelaar de massa van het relais inschakelen zodat het relais ingeschakeld word.

Voeding voor mistlampen heeft constant spanning bij het relais tenzij f23 is doorgebrand of verwijderd.

Uiteindelijk is het met behulp van forumleden Harrie en Harry (en vriendin) gelukt om de mistlampen te activeren/in te bouwen!  Niet alleen de BCM, maar ook de IPC moest worden ingeleerd. Het heeft even geduurd voordat we er achter waren gekomen wat het probleem was, maar daarna werkte het meteen! Heren, bedankt voor de hulp, kennis en het inbouwen! Mijn vrouw en ik zijn er zeer blij mee! Het lukt me niet in een foto te uploaden, anders had ik. Zeker het resultaat even gepost! 

Gr

Peter 

• 1 year later...

waar heb jij dat laten doen en wat kosten dat ongeveer ik kom uit de omg. R.dam de dealers hier kijken je aan of ze water zien branden (de schakel) en een mailtje naar Ardea word niet eens beantwoord 10 dagen later over de site gechat nee we nemen zo snel mogelijk contact met u op nou nooit meer wat gehoord en zeggen allemaal dat ze niet weten of het wel kan willen het wel proberen tegen 85 euro ex per uur maar zeggen er bij als het niet lukt jammer voor je geld kwijt dus ik zoek iemand die weet waar hij over praat of het vaker gedaan heeft

• 5 weeks later...
18 minutes ago, monkey96 said:

het is gelukt ik heb een dealer omgeving Rotterdam gevonden die het wel kan en de gewone lichtschakelaar die er in zit werkt mis alleen het embleem op de knop

Top! 

Share

• Create New...