Jump to content

Optimale chunning 1.6 tdci mk7

Lutjes
 Share

Recommended Posts

Hey ik lees al dat er mensen zijn die de 1.6 tdci hebben geschipt. Ik ga dit ook laten doen maar mij is geadviseerd hem niet maximaal te chippen maar optimaal. een juiste balans tussen vermogen en brandstof verbruik. Het resultaat zou van 95 pk naar 116 gaan en van 215 nm naar 260. Is er iemand die hier al ervaring mee heeft?

Wat is optimaal? Met welk doel wil je je motor laten chippen?

Sportiever rijgedrag? Zuiniger rijden?

Waar je ook rekening mee moet houden is dat na vermogensverhoging de turbo vaak het meest kwetsbare onderdeel blijft van je motor. Zeker bij een motor die al wat kilometers gedraait heeft 

Qua ecotuning, dus om je verbruik te drukken lijkt unlimitedtuning de partij om bij aan te kloppen.

http://www.unlimitedtuning.nl/chiptuning-ford-fiesta-7-1-6-tdci-econetic-95-pk.html

Maargoed, als het maar 0,1 Liter (€0,12) scheelt per 100 KM dan heb je met een prijs van €300 wel een lange terugverdienttijd. (250.000KM)

Ik heb zojuist een afspraak gemaakt bij Ziptuning in Hoogeveen. Er is een mogelijke brandstof besparing van 8%. Dit hangt uiteraard wel van je rijgedrag af en zal direct na de tuning nog niet zichtbaar zijn?. Er is mij verteld dat ik na de tuning van 95 naar 122 pk ga. Dit is voor mij niet het voornaamste. Wel interessant is de koppel. Die gaat van 210 nm naar 272. Voor een auto van nog 1020 kg is dat een aanzienlijke verbetering. En het algemene rijgedrag zal aanzienlijk verbeteren is mij beloofd dus ik ben benieuwd....

ik houd jullie op de hoogte

Weet niet waar je vandaan komt, maar is unlimited tuning geen betere optie?

Ziptuning loop ik niet bepaald warm van.

Ze zeggen dat je het haalt, maar vraag wel om een rollerbank uitdraai. Meestal valt het toch vies tegen. Ze doen immers niks anders dan een standaard mapje inladen op je ecu

Ik woon in drenthe en had nog niet gezien dat er ik in Delfzijl ook een unlimted tuning was...maarre zit er standaard een testbank meting bij de tuning dan? Het is toch sowieso alleen maar software aanpassen en klaar? Lees veel van unlimted tuning op dit forum en vraag mij dan ook af waarom ziptuning volgens jou een mindere keuze is...sta open voor advies en kan de gemaakte afspraak zo afzeggen.

Wordt alleen een mapje ingeladen en klaar is sjonnie.

Ziptuning staat niet echt heel bekend om hun kwaliteiten ( vroeger iig ) en daarbij is unlimited meer ford gerelateerd dan ziptuning. 

Unlimited doet dit ook, maar zij maken hun eigen variant hierop.

Nee de rollerbank zit er niet standaard bij, persoonlijk vind ik het fijn om te weten wat de auto nu werkelijk doet ipv natte vingerwerk

Oké ik ben nu serieus aan het overwegen om naar unlimted te gaan. Ik zal ze morgen eens even bellen. Ik begrijp wel dat ze iets duurder zijn..even kijken of der een eindejaars aanbieding te vinden is?

Ik snap je punt wel, amersfoort is niet om de hoek.

Zelf kom ik uit friesland en moest ook naar rotterdam voor een mapping, stukje service wat je erna krijgt is ook wel lekker

Neem aan dat delfzijl dezelfde service bied.

Zeg altijd, kijk eerst om je heen. Goedkoop is duurkoop en mapjes laden kan iedereen. Maar de service er omheen is punt 2 

Als je van plan bent om naar Zip tuning te gaan.. Dat zelfde mapje kan je ook van internet downloaden met een beetje grondig zoeken..

Niks meer dan standaard waarden die iets worden aangepast.

Zodra ik met mijn software in de ecu van de 1.6 diesel kan komen ben ik van plan om dat mapje op mijn vriendin haar auto te zetten.

Wil je zeker weten dat het goed gebeurt zou ik idd ook naar unlimited tuning gaan.

Mapjes laden kan ik ook (als de ecu het toelaat) goedkoper dan de adverterende "tuners" maar dan idd ook zonder verdere service.

Ben trouwens niet van plan om mapjes te verkopen, alleen om te laten zien dat mapjes tuning makkelijk maar niet altijd betrouwbaar is.

Ik heb contact gehad met unlimted tuning. De vestiging in Delfzijl is een autogarage die onder de naam van unlimted mapjes plaatst. Het probleem met de econetic waar ik mee rijd is dat ze de ecu niet zomaar in kunnen. Ze moeten dus hardware matig een aanpassing toepassen  om de software in te kunnen voeren. Ze doen in mijn ogen precies hetzelfde als ziptuning want er komt hier ook geen testbank aan te pas en de prijs is helaas meer als ziptuning....het is voor mij niet rendabel om naar Amersfoort te rijden en denk niet dat het veel toevoegde aan het chippen van de auto. Ik zal het dus door ZIPtuning  laten uitvoeren en er hier uitgebreid verslag van doen. Ook zal ik zelf nadien een testbank opzoeken om te kijken of het beloofde resultaat ook behaald is...eerst maar even het nieuwe jaar in...nog 1 n8dienst en dan lekker 4 daagjes vrij...ik wens jullie alvast een goed uiteinde van 2016 en niets meer dan goeds voor 2017..

Dan hoop ik voor dat ziptuning er wel in kan komen via de obd stekker, of dat ze evt ook bootmode tuning kunnen toepassen. Die ecu (type: med17)van de 1.6 tdci is erg goed beveiligd tegen software ingrepen.

Als ze dat lukken via de obd moet ik ze dan toch echt wel een pluspunt geven want dat lukt niet vaak.

Ben ook erg benieuwd naar de ervaring en het rijgedrag na het tunen van de auto :duim:

Ik ben vandaag naar Ziptuning gegaan om de fiesta te laten chippen.  Dit ging sneller dan verwacht. Niet zoals de mensen van unlimted tuning mij vertelden uit delfzijl. Daar vertelden ze dat er aan de ecu eerst een overbrugging gesoldeerd diende te worden, dit was niet het geval dus de tuning verliep sneller dan verwacht. Het resultaat mag er ook zijn. Geen turbo gat meer en de auto voelt en stuk lichter aan. Ik sta er echt van te kijken dat er zoveel vermogen verborgen zat in die 1.6 tdci...ik ben tevreden over de service en de uitleg die ik gekregen heb. Ziptuning...mijn conclusie is....niets mis mee...je kan der best heen gaan om je wagen te tunen...

Normaal alleen de chippen 400 maar met 10% korting bleef er 351 over. Hij is niet op de rollerbank geweest want deze moest nog opnieuw gemonteerd worden want ze zijn verhuisd.  De egr klep van mijn blijft gewoon zitten. Rijd veel snelweg km dus rijd hem goed schoon. Ben bij Ziptuning Hoogeveen geweest.

Share

• Create New...