Tomskii Posted December 20, 2016 Report Share Posted December 20, 2016 Hi all, Ik heb nu al enkele weken dat wanneer ik over een drempel ga ik de vering (vanvoor denk ik) wat hoor kraken, alsof een deur die slecht ingevet is en begint te kraken. Ik heb tot nu toe nog niet langs de dealer kunnen gaan (ik heb de wagen 2dehands gekocht in september met 7600km op de teller en 1 jaar garantie via dealer). Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn, kan ik er zelf iets tegen doen of zal er toch echt iets vervangen moeten worden? Gr, Tom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dannygtt Posted December 20, 2016 Report Share Posted December 20, 2016 Het zou je veerschotel kunnen zijn,maar laat de dealer er eerst maar naar kijken? Je hebt gewoon nog garantie op de auto,dus waarom zou je dat niet doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ari Posted December 20, 2016 Report Share Posted December 20, 2016 Ha Tom, Ik kreeg toen het wat kouder werd precies hetzelfde probleem. Heb toen een paar weken terug nieuwe winterbandjes eronder laten leggen en gelijk gevraagd of de monteur wat kon vinden. Was niets te zien, schokbrekers en vering waren prima. Echter heeft hij toen de schokbrekers ergens mee ingespoten.... geen idee meer wat. Dit hielp echter wel. Heb alleen nu een paar weken later heel af en toe nog een kraakje, maar het zou dus wellicht met de kou te maken kunnen hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harry Posted December 20, 2016 Report Share Posted December 20, 2016 Volgens mij is het inderdaad een winterkwaaltje. Als het onder de 2 graden is, dan kraken bij mij de veren ook. Als ik eenmaal een paar hobbels gehad heb, dan is het over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dannygtt Posted December 20, 2016 Report Share Posted December 20, 2016 Ik heb er geen last van gelukkig @Harry Maar die van mij is ook pas een jaar oud,misschien dat het nog komt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomskii Posted December 20, 2016 Author Report Share Posted December 20, 2016 Het ding is dat het kraken niet over gaat na enkele drempels. Ook niet als het warmer is helaas. Ik ga hoe dan ook even langs de dealer (maar tot nu toe geen tijd gehad). De auto gedraagd zich gelukkig niet vreemd, maar na een tijdje fixeer je je op dat geluid natuurlijk. Wat wel zo is inderdaad dat het kraken wat erger wordt bij koudere temperaturen (dan valt het mij het meeste op). Ik had op internet gelezen dat het ook uitgedroogde rubbers bij de stabilisatorstang kunnen zijn, maar ik bedoel maar de wagen is amper anderhalf jaar oud das best wel snel niet? Ik hou jullie op de hoogte van zodra ik bij de garage geweest ben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lupus Posted December 20, 2016 Report Share Posted December 20, 2016 Hier ook last van. Rubbers invetten zou de oplossing zijn met de minste kosten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
allesklusser Posted December 21, 2016 Report Share Posted December 21, 2016 Geen zorgen over maken. De garages hebben "toverspuitbussen" waarmee ze de meeste kraakjes in de voortrein mee laten verdwijnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomskii Posted December 21, 2016 Author Report Share Posted December 21, 2016 3 hours ago, allesklusser said: Geen zorgen over maken. De garages hebben "toverspuitbussen" waarmee ze de meeste kraakjes in de voortrein mee laten verdwijnen. Thanks, dan toch maar eens langsgaan. Wel zonde dat een wagen die voor de rest echt perfect is (ik rij er na 4 maanden nog steeds erg graag mee) zo'n kwaaltje heeft. Zelfs al is het puur geluid, het klinkt niet echt als de kwaliteit die je verwacht en die ford wil uitstralen natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
drapeau Posted December 23, 2016 Report Share Posted December 23, 2016 Ben met mijn Fiesta gisteren naar de dealergarage geweest met hetzelfde euvel rechtsvoor. Zij hadden het over de stabilisatorstangrubbers, na deze ingevet te hebben bleek het dat toch niet te zijn maar de schokbreker. Daar hebben ze iets mee gedaan en het gekraak is nu weg. Oh ja de wagen is vorige maand 3 jaar geworden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomskii Posted December 24, 2016 Author Report Share Posted December 24, 2016 Bedankt voor je antwoord. Ik ben nog niet bij de dealer geraakt, maar hoop dat volgende week wel te kunnen doen. Ik hoop natuurlijk dat het de rubbers zijn, maar als dat niet zo is hoop ik idd op niets ergers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomskii Posted December 29, 2016 Author Report Share Posted December 29, 2016 Goed, kleine update. Vandaag even langs de dealer gegaan. Hij (de baas --> hoofdmechanieker) heeft ook even meegereden en bevestigde al snel dat het idd het befaamde rubber probleem was. Hij heeft ze ingevet met zijn wonderspuitbusje en het zou over een dag vrijwel weg moeten zijn, is dat niet het geval mag ik terug even langskomen dan bekijken ze het verder (vermoedelijk rubbers vervangen). Hij zei wel (en dat kan best wel kloppen) dat door de laagprofielbanden die ik erop heb staan de vering enzo wat meer moet opvangen waardoor dat geluid dus ook kan voorkomen, hij heeft het al meermaals zien voorvallen bij Fiësta's en meestal komt het ooit wel eens terug.. Beetje een onopspoorbaar probleem dus aangezien het kwaaltje wel eens terug durft komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maomanna Posted December 30, 2016 Report Share Posted December 30, 2016 On 23-12-2016 at 01:20, drapeau said: Ben met mijn Fiesta gisteren naar de dealergarage geweest met hetzelfde euvel rechtsvoor. Zij hadden het over de stabilisatorstangrubbers, na deze ingevet te hebben bleek het dat toch niet te zijn maar de schokbreker. Daar hebben ze iets mee gedaan en het gekraak is nu weg. Oh ja de wagen is vorige maand 3 jaar geworden. Bij ons was het destijds wel de stabilisatorstangrubbers. door de dealer ingevet met magisch spul en weg probleem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dreambeemer Posted March 18, 2017 Report Share Posted March 18, 2017 Bij mij worden over twee weken de stabalisatorstangrubbers vervangen om dezelfde reden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AKW Posted April 29, 2017 Report Share Posted April 29, 2017 De stabilisatiestang rubbers zijn bij mij vorige week vervangen! Is echt een kwaaltje van de fiesta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Evil Bert - MK7 Posted May 2, 2017 Report Share Posted May 2, 2017 Nou ik heb er net een schroefset onder zitten ..... ... de (orginele) rubbers van de veren .... dat is echt een drama. Deze vielen echt van ellende uit elkaar, schrok echt van de kwaliteit. Dus dat kan ook de boosdoener zijn. Groeten S. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remkerededition Posted April 5, 2018 Report Share Posted April 5, 2018 Heren, Zojuist mijn wielen gewisseld en de rubbers waar de achterveren in zitten die vallen gewoon van ellende uit elkaar..... Is dit een gevalletje garantie? en zijn dit dezelfde rubbers waar hier over gepraat wordt?? Ik heb ook zo een irritant geluid van de achterkant komen.. wellicht is dit het probleem? alvast bedankt Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartM Posted April 5, 2018 Report Share Posted April 5, 2018 5 hours ago, Remkerededition said: Heren, Zojuist mijn wielen gewisseld en de rubbers waar de achterveren in zitten die vallen gewoon van ellende uit elkaar..... Is dit een gevalletje garantie? en zijn dit dezelfde rubbers waar hier over gepraat wordt?? Ik heb ook zo een irritant geluid van de achterkant komen.. wellicht is dit het probleem? alvast bedankt Het zijn idd de rubbers (lijkt wel een oranje/gele schuim) waar het hier over gaat. Ik heb de mijne vervangen voor Mercedes rubbers van een mb203. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remkerededition Posted April 5, 2018 Report Share Posted April 5, 2018 Ahha, Maar is dat een gevalletje garantie dan? Want het lijken mij geen slijtdelen?? Vind het niet normaal dat deze na 3 jaar helemaal verrot zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick1987 Posted April 10, 2018 Report Share Posted April 10, 2018 Bij mij vallen ze ook uit elkaar. Gaat zometeen naar de dealer. Merk vanavond of t garantie is... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick1987 Posted April 10, 2018 Report Share Posted April 10, 2018 Rubbers achterveren bovenzijde vervangen bij dealer. Incl montage 39 euro. Was geen garantie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommert38 Posted April 10, 2018 Report Share Posted April 10, 2018 Een stuk goedkoper dan bij mij. Twee stabilisatorstang rubbers waren samen een tientje + vervangen voorzijde nog eens €72.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomskii Posted April 24, 2018 Author Report Share Posted April 24, 2018 Ja hij kraakt nog steeds bij erg koude temperaturen, maar heb er mee leren leven. Heb de rubbers ook even bekeken toen ik H&R verlagingsveren liet steken en viel wel mee. Ze zullen het ongetwijfeld wel zijn, maar garagist raadde aan ze nog niet te vervangen tenzij ik me echt te hard begon te storen aan het geluid Link to comment Share on other sites More sharing options...
Collin_ Posted July 1, 2018 Report Share Posted July 1, 2018 Volgens de dealer waar mijn auto vandaan komt: bekend Fiësta probleem nomero uno. Is vervangen maar na 2jr. is de ellende terug, bij mij alleen aan de rechterzijde. Je voelt dat het fout is als je stuurwiel in een bocht staat en je over hobbelig terrein rijdt en allerlei ellendige geluiden hoort. Stuurwiel recht houden, en dan valt het mee. Ga zelf informeren naar garantie, want na 2 jr dezelfde bagger en erger is niet normaal!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomskii Posted July 2, 2018 Author Report Share Posted July 2, 2018 Ik heb de wagen inmiddels niet meer (niet door het gekraak, maar wel door een ongeval waar ik weinig aan kon doen waardoor de auto total loss was). Inmiddels op een ST en nog geen gekraak gehoord. Then again, het is 30 graden buiten ipv 5 graden. Beetje hout vasthouden ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts