Jump to content
Fiestaclub.nl
Robbenley

Ford Fiesta ST MK7.5 Frozen White

Recommended Posts

On 12-10-2020 at 07:55, Michelvh said:

Mocht je besluiten een st180 te kopen, ik heb nog een mooie te koop met goede basis (uitlaat etc zit er al op).

Wat is de reden dat jij hem weg doet? 

2 hours ago, Robbenley said:

Wat is de reden dat jij hem weg doet? 

Ik ben over het algemeen snel uitgekeken op mijn auto’s haha. Geen speciale reden voor 

11 minutes ago, Michelvh said:

Ik ben over het algemeen snel uitgekeken op mijn auto’s haha. Geen speciale reden voor 

Oke, zelfde als mij dus😜

12 minutes ago, Robbenley said:

Oke, zelfde als mij dus😜

Mocht je meer info willen kan dat via een pb. 

Guest
2 hours ago, Robbenley said:

Hahaha nee ik had al moeite met n hypotheek afsluiten, doe zoveel mogelijk met eigen middelen. Je weet nooit hoe het leven zijn wegen kan nemen. 

Ik ben gister bij house of cars weze kijken, vind het hele mooie auto's maar standaard veels te lief, wat overigens niet echt een probleem is. 

Ik ga nou de mps een keer omtoveren tot origineel en in de verkoop gooien en dan voorzichtig kijken naar een geschikte st😬

Maar jij komt uit de buurt lees ik wel haha! 

Nee Leon, helaas hypo's nooit aan mee gedaan, hou meer van het collectieve coöperatieve 😃. En aardig wat gefietst daar boven onder Nimwegen/Reichswald. 

Nee, ik kom uit het prachtige Z.Limburgse Kuttingen de gem. Gulpen-Wittem met zijn geherintroduceerd hoogstam boomgaarden, die in de zes-zeventiger jaren met subsidie gerooid zijn 😒. 🤓

Herkenbaar 😃

hier stond tot 4 maanden geleden ook een Mazda 3 MPS uit 2008 voor de deur! Ingeruild op een MK8 Fiesta ST. Wel 60 pk minder, maar de beleving is veeeeeel groter. Ik heb 8,5 jaar met heel veel plezier de Mazda gereden, maar heb hem sinds de inruil niet gemist (alleen op de parkeerplaats van de Ikea miste ik de ruimte 😳)

succes met verkoop en aankoop 🚗

On 19-10-2020 at 22:17, Jeroen said:

Herkenbaar 😃

hier stond tot 4 maanden geleden ook een Mazda 3 MPS uit 2008 voor de deur! Ingeruild op een MK8 Fiesta ST. Wel 60 pk minder, maar de beleving is veeeeeel groter. Ik heb 8,5 jaar met heel veel plezier de Mazda gereden, maar heb hem sinds de inruil niet gemist (alleen op de parkeerplaats van de Ikea miste ik de ruimte 😳)

Gaaf! Toevallig ook in de mps tech whatsapp groep gezeten? 

Maar dit wou ik dus erg graag horen! Ik lees op reddit veel dat als je een mps hebt en er op uit bent gekeken, je naar een muscle car moet gaan of een dikke jdm, maar daar zie ik dus echt helemaal niks in met mijn dun gevulde portemonnee 😂😜

Maar ik lees dan ook vaak, dat je met een st wel vele malen leuker kan rijden ivm grip, maar wel veel last van tractie met big turbo.. Maar dat is bij de mps niks anders. Tot 300pk prima maar daarboven kun je pas wot gaan vanaf de 3e versnelling

3 hours ago, Robbenley said:

Maar dit wou ik dus erg graag horen! Ik lees op reddit veel dat als je een mps hebt en er op uit bent gekeken, je naar een muscle car moet gaan of een dikke jdm, maar daar zie ik dus echt helemaal niks in met mijn dun gevulde portemonnee 😂😜

Maar ik lees dan ook vaak, dat je met een st wel vele malen leuker kan rijden ivm grip, maar wel veel last van tractie met big turbo.. Maar dat is bij de mps niks anders. Tot 300pk prima maar daarboven kun je pas wot gaan vanaf de 3e versnelling

Dat is niet zo raar met een fwd auto :)

4 hours ago, Robbenley said:

Mijn MPS was compleet standaard, saai grijs. Een beetje zoals de gemiddelde Mazda van die tijd. Alle tech liet ik aan de dealer over, dus geen whatsappgroepen gebruikt. 
Voor de opvolging heb ik gekeken naar een Mustang of Camaro, maar dat was niet te betalen.... Andere opties waren de Focus Wagon ST of een Leon Station cupra, maar daar was de aanschafprijs minimaal die van een ST, maar ook de gebruikskosten (brandstof, MRB, onderhoud, verzekering) flink hoger. Qua brandstof ben ik van 1:10 naar 1:14 gegaan, dat was met de andere keuzes nooit gelukt. En met 25.000 km per jaar telt dat behoorlijk mee 🤪

ik vind de MPS meer een GT (een heerlijke snelweg blazer) en de Fiesta ST meer een gooi-en-smijt GTItje. Ze hebben wel een grote overlap, dus met een ST kan je ook prima mee op de autobahn, en met een MPS heb je ook genoeg lol op een bochtige bergweg. 

,

14 hours ago, Jeroen said:

Mijn MPS was compleet standaard, saai grijs. Een beetje zoals de gemiddelde Mazda van die tijd. Alle tech liet ik aan de dealer over, dus geen whatsappgroepen gebruikt. 
Voor de opvolging heb ik gekeken naar een Mustang of Camaro, maar dat was niet te betalen.... Andere opties waren de Focus Wagon ST of een Leon Station cupra, maar daar was de aanschafprijs minimaal die van een ST, maar ook de gebruikskosten (brandstof, MRB, onderhoud, verzekering) flink hoger. Qua brandstof ben ik van 1:10 naar 1:14 gegaan, dat was met de andere keuzes nooit gelukt. En met 25.000 km per jaar telt dat behoorlijk mee 🤪

ik vind de MPS meer een GT (een heerlijke snelweg blazer) en de Fiesta ST meer een gooi-en-smijt GTItje. Ze hebben wel een grote overlap, dus met een ST kan je ook prima mee op de autobahn, en met een MPS heb je ook genoeg lol op een bochtige bergweg. 

,

Ah oke, ja inderdaad. Mps is kwa bochtjes leuk, maar weet dat mijn st150 destijds leuker was, veel leuker! Alleen miste ik de power die mazda dan weer wel heeft. 

Ik kan niet wachten om een keer een st te besturen liefst eentje met stage 2+ om de beleving een beetje te hebben, maar met de corona zooi zijn proefritjes alleen geschikt voor mensen die zowat een bod gedaan hebben, snap ik wel maar vind het wel een beetje misbruik maken van de situatie.

Wonderbaarlijk is de MPS verkocht gisteravond! Had hem niet eens geadverteerd. Begin 2021 verwacht ik een Fiesta te bemachtigen! 

On 19-10-2020 at 22:17, Jeroen said:

Herkenbaar 😃

Zelfde met een Nissan 350Z, 280PK 363NM koppel op de achterwielen, voor de tune, 300+ en 400NM+ na de tune, en 115km/h in zijn twee.... Was een beest, maar ik heb veel meer plezier in mijn Fiesta, Mijn Z was altijd vechten om sneller te zijn dan mijn tegenstander (stoplicht sprintjes etc.),

Fiesta ST is heerlijk om in te rijden, en mocht er dan toch iemand je uitdagen, doe je of je neus bloed, en rij je hem helemaal zoek in een beetje bochtige omgeving :D

On 28-10-2020 at 07:54, Robbenley said:

Wonderbaarlijk is de MPS verkocht gisteravond! Had hem niet eens geadverteerd. Begin 2021 verwacht ik een Fiesta te bemachtigen! 

Gefeliciteerd! Dan zien we in de toekomst wel een foto van de Fez verschijnen :D 

6 hours ago, Gio said:

Gefeliciteerd! Dan zien we in de toekomst wel een foto van de Fez verschijnen :D 

Dankjewel! Ja Zeker die foto komt er! 😎😎

Afgelopen Zaterdag voor de sneeuwval heb ik mijn nieuwe ST opgehaald, een frozen white is het geworden. Geweldige auto tot zo ver!! 

Normaal ben ik niet van de niet originele auto's kopen, maar deze was van een liefhebber en stond er goed bij met een km stand van 65xxx.

De upgrades die hij al heeft gehad:

Complete Milltek lijn + downpipe incl sportkatalysator

Airtec intercooler stage 1

Airtec motorsteun

Turbosmart BOV

ITG maxogon long cai

Prohoses inlaatbuizen

Symphoser delete

Revo stage 2 software met sps anti diefstal. 

Al met al, voelt hij eerlijk gezegd een stuk vlotter aan dan de MPS. 

Ik hoop dat deze lang in mijn bezit kan blijven. 

5 hours ago, Robbenley said:

..............................

Ik hoop dat deze lang in mijn bezit kan blijven. 

Dat gaat niet gebeuren.

On 18-10-2020 at 21:38, Robbenley said:

Oke, zelfde als mij dus😜

Dit was toch je antwoord hierboven op de uitspraak: Ik ben snel uitgekeken op auto"s.

21 hours ago, Full Led said:

Dat gaat niet gebeuren.

Dit was toch je antwoord hierboven op de uitspraak: Ik ben snel uitgekeken op auto"s.

Klopt, daarom hoop ik dat die lang in mijn bezit blijft 😄

Ik kom niet voor niets terug bij de fiesta. 

Gaaf man. Nu nog ff foto's van je bolide 

Mocht je nog een keer van revo afstappen heb ik wel interesse in de sps.

15 hours ago, Steelmaster said:

Gaaf man. Nu nog ff foto's van je bolide 

Mocht je nog een keer van revo afstappen heb ik wel interesse in de sps.

Ja dat moet ik weer even bekijken hoe ik dat moet doen. 

De revo is een obd stekker met software en sps in 1. Maar aangezien ik later een hybrid turbo ga plaatsen komt die vrij.

Tegen die tijd hoor je het wel! 

Het plaatsen van foto's is niet heel lastig. Doe even het volgende:

Foto's die je met ons wilt delen, even 1 voor 1 uploaden op deze pagina: https://nl.imgbb.com/

Kies dan insluitcode BB code groot met link, kopieer en plak in je bericht wat je gaat plaatsen in dit topic, voila, klaar!

Veel plezier met de nieuwe aanschaf! Nog ff wachten op wat beter weer om te scheuren! 

On 12-2-2021 at 14:41, Steelmaster said:

Het plaatsen van foto's is niet heel lastig. Doe even het volgende:

Foto's die je met ons wilt delen, even 1 voor 1 uploaden op deze pagina: https://nl.imgbb.com/

Kies dan insluitcode BB code groot met link, kopieer en plak in je bericht wat je gaat plaatsen in dit topic, voila, klaar!

Super, dankjewel Steelmaster!! 

On 12-2-2021 at 17:20, Gio said:

Veel plezier met de nieuwe aanschaf! Nog ff wachten op wat beter weer om te scheuren! 

Ja zeker, was niet echt handig al dat sneeuw. Ik heb het geprobeerd maar toen snel de auto laten ontdooien in garage haha! Zat gelijk 2x vast.