Jump to content

Mk7 spatlappen plaatsen

schuifelhoofd
 Share

Recommended Posts

Mooie kleur hoor dat Midnight Sky, en leuk, die 195 banden, maar alle vuil zie je op die kleur, en elk plasje water geeft een hoop rotzooi.

Met de wintermaanden in zicht dus een set spatlappen van Ford besteld. Erg goed van prijs, excellente pasvorm (logisch).

PB120060_Large.jpg

Om de pluggen te demonteren, en de spatlappen achter te monteren, is het makkelijk om het wiel er even af te halen. 

Er zitten zulke pluggen in:

plug.jpg   gedemonteerd.jpg

Het centerstuk kan je er een beetje uittrekken, waarna de plug er uit kan.

Wees niet bang om de plug stuk te maken, want de 2 benodigde pluggen zitten bij de spatlappen.

Komen ze niet goed los, probeer ze dan gewoon door te knippen. De voorste plug is met een Philips schroefje, en die is wat moelijker.

Het plastic word zacht, en deze plug heb je nodig bij montage. Ik heb hier met een carosserieclip M5 en een boutje moeten werken.

Wees echter voorzichtig dat je niet het stuk aan het spatbord beschadigd waar de plug in zit. 

Maak de plek waar de spatlappen komen te zitten proper, en monteer ze met de bijgeleverde pluggen, zelftapper en klem.

montage_achter.jpg  montage_voor.jpg

Erg mooi en simpel uitgedacht door Ford (geen ingewikkelde handelingen, boren of andere werken), duidelijke handleiding, en monteren is een eitje. 

PB120062_Large.jpg  PB120061_Large.jpg

Persoonlijk vind ik het uitzicht achteraan evenwichtiger nu:

PB120070_Large.jpg

Dat de 195 banden zo ver naar buiten komen onderaan vond ik eigenlijk geen zicht (soms leek het wel of het wiel onderuit stond).

band.jpg

2 hours ago, Flanker said:

Ziet er goed uit. Wat kost zo'n setje? En waar heb je deze vandaan?

Gewoon bij mijn locale Ford dealer. 42€ per setje (voor - en achteraan). Kijk bij Ford.nl bij service / accessoires.

Alle benodigde onderdelen,n clips, schroeven en plugs zitten er bij, alsook een duidelijke handleiding.

4 hours ago, Pieterke said:

Schuifelhoofd en Thieske, dit is een voorbeeld mk7/7,5!  €18,95 - €25,95 incl. verzendkosten! Look, buy and wait 2weeks, and you find/get it! Quality! try it, and you know it!:lol: 

He Pieterke, ik heb ook al dingen op Alie besteld.

Indien het boven de 25€ uitkomt, wil de staat in 95% van de gevallen ook hun potje spijzen (en dat kan oplopen tot 25€, spijtig genoeg ervaring mee),

en qua pasvorm was ik bij Ford 100% zeker.

Dus geef ik liever wat centjes meer voor zekerheid qua pasvorm en kwaliteit. (en als het niet goed past, heb je bij Alie wel een rompslomp om je centjes terug te zien).

De set op Alie spreekt trouwens van lijm :blink:, en er staat niet bij of het voor 3deurs, 5deurs of sedan zijn (in veronderstel dat er hier en daar wel verschil zit).

Schuifelhoofd, dat klopt wel ergens wat je zegt! Maar niet geschoten is altijd mis! Zoekt en gij zult (misschien) v.....?

En niet alleen lijm, er zit ook een set boutjes bij zo te zien! 3 of 5deurs! verkoper vragen :? !

Je moet ook de verkoper vragen om niet meer als $18 us op de bill te laten zetten en  als gift, doen ze! Staat die heeft dan het na.......! 8) 

• 5 months later...

Behalve dit topic kan ik niet veel informatie over de spatlappen vinden... Monteren gaat overigens wel lukken.

Ik heb een andere vraag. Is het verstandig om de (rug) van de spatlappen te laten spuiten? Ik vind dit denk ik een stuk mooier en aangezien er binnenkort toch wat kleine dingen gespoten gaan worden lijkt mij dit het ideale moment. Kortom, is dit behalve mooi ook verstandig, of blijft de lak op dit materiaal niet goed zitten op termijn?

De spatlappen zelf heb ik al liggen, maar mede door deze vraag heb ik nog even gewacht met monteren.

On 5/6/2017 at 23:03, Jrn-90 said:

Behalve dit topic kan ik niet veel informatie over de spatlappen vinden... Monteren gaat overigens wel lukken.

Ik heb een andere vraag. Is het verstandig om de (rug) van de spatlappen te laten spuiten? Ik vind dit denk ik een stuk mooier en aangezien er binnenkort toch wat kleine dingen gespoten gaan worden lijkt mij dit het ideale moment. Kortom, is dit behalve mooi ook verstandig, of blijft de lak op dit materiaal niet goed zitten op termijn?

De spatlappen zelf heb ik al liggen, maar mede door deze vraag heb ik nog even gewacht met monteren.

Geen idee. Al denk ik niet dat de verf er goed blijft op zitten, aangezien ze een (heel klein) beetje soepel/flexibel zijn.

Misschien is een wrap een oplossing?

Share

• Create New...