Jump to content
Fiestaclub.nl
Lupus

Een telefoonhouder in de MK7 / MK7.5

Recommended Posts

Waarde leden,

Ik ben een nieuwe gebruiker van een Ford Fiesta Titanium 1.6.

En zie dat het forum vol staat over het bluetooth verbinden van een telefoon aan de auto.

Maar dat er nog geen topic is over telefoonhouders in de Fiesta.

Het neerleggen van de telefoon ergens op het dashboard.. zorgt gewoon dat hij er automatisch afglijd ivm de helling en het materiaal van de dash.

Dus je hebt wel een houder nodig denk ik?

Zelf had ik in mijn vorige auto een grijphhoudertje aan het ventilatierooster.

Universele-Auto-Telefoon-Houder-360-Draa

En bezit ik ook een houder naar met de bekende 'Zuignap aan het raam' methode.

360-Roterende-Auto-Telefoon-Houder-Gemon

Alleen wil ik in mijn fiesta toch iets anders. omdat

1. Het eerste houdertje lichte krassen aanbracht aan het ventilatierooster.

2. Een zuignap aan het raam het zicht nogal beperkt.

Het hebben van een telefoon(houder), is toch wel heel handig in de fiesta, als navigatie, flitsmeister belletje of andere zaken.

Mijn vraag aan u allen is eigenlijk, gebruikt u een telefoonhouder? zoja, welke telefoonhouder gebruikt u? en hoe bevalt dat?

Ik gebruik de houder van brodit voor de iphone. Je hebt ze voor bij het raam links bestuurder of rechts nabij de radio iets lager.maar zo heeft een ieder wel een oplossing. 

21 minutes ago, Flanker said:

Ik heb deze besteld en van de week binnen gekregen. Als alles goed gaat dan bouw ik deze dit weekend in.

http://www.carkitstunter.nl/contents/nl/p42335_Kuda_Console_295715_kunstleer_voor_Ford_Fiesta_ab_10-08.html

Zie er goed uit! Hoe werkt de houder zelf? Graag een update na het inbouwen.

Heb het zelf op de volgende manier opgelost. Een brodit houder met magneet verbinding in elkaar geknutseld, omdat ik dit de elegantste en makkelijkste oplossing vind. 

4k8f7l.jpg

zu0e1h.jpg

xnrgb7.jpg

Ik schuif een metalen plaatje in het hoesje van mn telefoon, je hebt ook plakplaatjes als je geen hoesje hebt. Nu leg je hem er alleen maar tegenaan en het zit vast. De houder is speciaal gemaakt voor de Fiesta, en perfect naar de bestuurder gericht. 

Ziet er sjiek uit, heeft de magneet geen invloed op o.a. de accu van de telefoon, is deze sterk genoeg en zit de houder de bijrijder niet in de weg? Brodit heeft daarnaast ook nog een ander type:

http://www.pdashop.nl/product/379426/brodit-proclip-ford-fiesta-09.html 

Goed idee om dit te combineren met een magneet, welke houder met magneet heb je hiervoor gebruikt?

Nee, heeft geen invloed. Magneten worden vaker gebruikt als houder. Zit de bijrijder niet in de weg ook. Ik heb eentje van ebay gehaald. Als je zoekt op magentic phone mount vent vind je er wel wat uit China. Het deel voor het roostertje kan je er af schroeven. 

Vandaag mijn telefoon/navigatiehouder geplaatst. Was een fluitje van een cent.

Origineel:

Fiesta001.jpg

Vervolgens het instrumentenpaneel losgehaald:

Fiesta002.jpg

De houder geplaatst. Aan de rechterzijde zit een metalen plaatje die je in de kier drukt en aan de linker zijde valt een metalen plaatje achter het instrumentenpaneel:

Fiesta003.jpg

Vervolgens de linkerkant met meegeleverde schroef fixeren:

Fiesta004.jpg

Stroomvoorziening achter het instrumentenpaneel leggen, deze terugplaatsen en Brodit telefoonhouder voor mijn Samsung S4 plaatsen:

Fiesta005.jpg

En zo ziet het eruit met alles terug en de telefoon op zijn plaats. Alleen nog een stroomadapter regelen die ik op de bedrading kan aansluiten i.p.v. de sigarettenaansteker en een stekkertje die de een hoek naar links heeft i.p.v. naar rechts:

Fiesta006.jpg

Fiesta007.jpg

Ondanks dat de structuur niet helemaal overeenkomt met het dashboard, ben ik er toch erg blij mee.

Wat laat, maar uiteindelijk heb ik het hier ook gewoon met een brodit houder opgelost. 

2w2lsup.jpg

On ‎14‎-‎01‎-‎2017 at 22:41, Lupus said:

Wat laat, maar uiteindelijk heb ik het hier ook gewoon met een brodit houder opgelost. 

2w2lsup.jpg

Moet je hiervoor ook een houder bestellen? Niet alleen de Porclip zegmaar? Wil dit ook gaan instaleren, en heb liever niet tweemaal verzendkosten enzo:P

2 hours ago, JaccovO said:

Moet je hiervoor ook een houder bestellen? Niet alleen de Porclip zegmaar? Wil dit ook gaan instaleren, en heb liever niet tweemaal verzendkosten enzo:P

Je zou ook de houder voor de betreffende telefoon moeten bij bestellen.

Want zijn 2 aparte delen,nl de houder voor de telefoon en de bevestging houder,Proclip, voor de fiesta.

On 12-11-2016 at 22:42, Flanker said:

Fiesta003.jpg

Hi Erwin,

mag ik vragen waar je bovenstaande houder vandaan hebt? Vind de base erg mooi staan, op voor mij de juiste plek en je hoeft er niet voor in het dashboard in het zicht te schroeven.
Ik had vandaag een bury powermount binnen gekregen, maar de contouren van t dashboard zorgen ervoor dat hij niet goed plakt op die plek.. En om nou bovenin t dash te schroeven, vind ik erg zonde.

Ik hoor graag van je

6 hours ago, Wobber said:

Hi Erwin,

mag ik vragen waar je bovenstaande houder vandaan hebt? Vind de base erg mooi staan, op voor mij de juiste plek en je hoeft er niet voor in het dashboard in het zicht te schroeven.
Ik had vandaag een bury powermount binnen gekregen, maar de contouren van t dashboard zorgen ervoor dat hij niet goed plakt op die plek.. En om nou bovenin t dash te schroeven, vind ik erg zonde.

Ik hoor graag van je

De link staat in de vijfde post van dit topic.

Werkt na zoveel jaar niet meer, maar geeft toch nog veel informatie.

3 minutes ago, Mikkem said:

De link staat in de vijfde post van dit topic.

Werkt na zoveel jaar niet meer, maar geeft toch nog veel informatie.

Dankjewel! Volgende x nog verder kijken dan mn neus lang is😅

Heb m inmiddels gevonden

Heb me deze gekocht via Ali.

Paar reviews bekeken op Youtube, schijnt echt prima te werken. Voor 13 euro heb je er een.

Wouw, 2stuks voor €13,74 incl. verz.kosten, Tim niet opgelet! Eentje wordt verk*cht voor €10,- die dat zelf niet durft, maar niet vanwege dat Conorrend virus 🤐!

Hou ons eens op de hoogte, sta zelf niet zo hoog met die "vleugels".

2 hours ago, Aarnout said:

Hou ons eens op de hoogte, sta zelf niet zo hoog met die "vleugels".

Aarnout, 🤔 volgens mij houden wij je ook op de hoogte hier. Die "vleugels" zouden wel eens prima kunnen werken 😃 , net waar je zelf tevreden mee bent 😊, of wat bedoel je eigenlijk ?? Alles gaat een keer kapot, ook wij zelf 😒

On 7-2-2020 at 12:09, Tim.A said:

Heb me deze gekocht via Ali.

Paar reviews bekeken op Youtube, schijnt echt prima te werken. Voor 13 euro heb je er een.

Deze imgur foto link laat de open gewerkte voorzijde zien zonder de printboard en laadspoel van de automatische phone vent holder. 🤔 Ik zie tandheugel overbrengingen, dus niet met de hand die zijbeugels openen of sluiten 😒. Dat kan dan kapot gaan 😳. Heeft vermoedelijk met een electrische magneetspoel of een motortje ??? Mooi 🤓 voor €8,49 / stuk. 

http://imgur.com/a/Cp45g2D

Ik heb het zo opgelost in mijn MK7.5. Zit voor de passagier in het zicht van het schermpje, maar voor de bestuurder no problem. Verder zit er een NFC chip in, dus Flitsmeister start automatisch op zodra ik de android telefoon in de houder plaats (iPhone kan dat niet).

IMG_0582.jpg

De houder is zuignaphouder maar van een soort gel gemaakt, blijft zitten als een malle. Verder zit er een soort ronde plastic sticker onder zodat het dashboard overtijd niet kromtrekt. No idea of dat gelukt is, mount zit er al 4 jaar op nu :P. No idea of dit model nog te koop is.