bertp Posted October 12, 2016 Report Share Posted October 12, 2016 Hi, ik ben benieuwd naar hoe jullie omgaan met het 1.0 ecoboost blok uit de Fiesta (mk7 / 7,5). Rijden jullie deze warm tot een bepaald aantal km of bjivoorbeeld tot de temperatuur meter een bepaalde stand aangeeft? Ik rijd, met mijn red edition, meestal de eerste 5/10 km wel rustig (tot 3500 toeren) en daarna denk ik het dat het oke is om meer gas te geven. Nou weet ik dat de ecoboost in superveel auto's zit en ik vraag me af hoeveel mensen hem echt warm rijden of gewoon meteen veel van de auto vragen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dannygtt Posted October 13, 2016 Report Share Posted October 13, 2016 Ik rijd de auto ook altijd rustig warm (heb hiervoor Subaru gereden en daarbij moest het echt) Ik wil graag dat alles de tijd krijgt om eerst rustig warm te worden voordat ik druk op de zuigers ga zetten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harry Posted October 13, 2016 Report Share Posted October 13, 2016 Ik hou ook z'n 10/15km aan, helemaal in de winter. Daarnaast heb ik een afdekkap op de motor en onder de motor geplaatst, dat zorgt er ook wel voor dat de motor iets eerder op temperatuur komt. De ecoboost motoren hebben in Nederland bijna allemaal standaard een PTC heater. Bij echt koud weer zorgt die verwarming er ook voor dat de motor netjes op tijd op temperatuur komt. Nu kom ik bij mijn 125pk ecoboost bijna nooit boven de 4000 toeren. De ecoboost motoren hebben tussen de 2000 en 3500 meer dan voldoende trekkracht. Doortrekken is in mijn geval dus bijna nooit nodig. Maar iedereen heeft natuurlijk een andere rijstijl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk68 Posted October 15, 2016 Report Share Posted October 15, 2016 Zit meestal zo rond de 2000 tot 3500 toeren max ,bij koude motor kom ik zowiezo niet boven de +- 2200a 2300 toeren. Net wat Harry zegt ,iedereen heeft zijn eigen rijstijl ,maar zo als jij het beschrijft zie ik het niet als rustig warmrijden wat je doet Bert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiKa Posted October 15, 2016 Report Share Posted October 15, 2016 Bij een koude motor kom ik niet boven de 2200 toeren, zodra de 3de blokje verschijnt ga ik richting de 2500 toeren, alleen als ik dan in de 5 rijd bij 130km/h dan zit het rond de 2900 toeren. Je turbo wordt ook gekoeld door koelvloeistof, bij koude motor dan werkt het andersom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dannygtt Posted October 15, 2016 Report Share Posted October 15, 2016 5 hours ago, henk68 said: Zit meestal zo rond de 2000 tot 3500 toeren max ,bij koude motor kom ik zowiezo niet boven de +- 2200a 2300 toeren. Net wat Harry zegt ,iedereen heeft zijn eigen rijstijl ,maar zo als jij het beschrijft zie ik het niet als rustig warmrijden wat je doet Bert. Toeren zijn minder erg dan de stand van de gaspedaal,zolang de turbo niet extreem loopt op te spoelen en dat er veel turbodruk op de zuigers komt dan kan het lang aan hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bertp Posted October 15, 2016 Author Report Share Posted October 15, 2016 4 hours ago, Dannygtt said: Toeren zijn minder erg dan de stand van de gaspedaal,zolang de turbo niet extreem loopt op te spoelen en dat er veel turbodruk op de zuigers komt dan kan het lang aan hoor. Sowieso rijd ik niet boven de 3000/3500 toeren in de eerste 5/10 min. Vol gas geven doe ik sowieso nooit als ik het idee heb dat hij te koud is, vol gas en doortrekken komt pas na 20 min rijden. Maar wat ik zo apart vind is dat als het zo belangrijk is je er eigenlijk nergens iets over kan lezen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dannygtt Posted October 16, 2016 Report Share Posted October 16, 2016 17 hours ago, bertp said: Sowieso rijd ik niet boven de 3000/3500 toeren in de eerste 5/10 min. Vol gas geven doe ik sowieso nooit als ik het idee heb dat hij te koud is, vol gas en doortrekken komt pas na 20 min rijden. Maar wat ik zo apart vind is dat als het zo belangrijk is je er eigenlijk nergens iets over kan lezen Omdat het bij elke auto normaal is dat je dat doet? Motoren worden tegenwoordig wel beter gebouwd,maar rustig warm rijden dat geldt voor elke voertuig met een verbrandingsmotor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michelvh Posted October 17, 2016 Report Share Posted October 17, 2016 Ik rij de eerste 5/10 rustig en laat de motor opwarmen daarna lekker doorrijden eventueel. Als ik het gas lekker heb ingetrapt rij ik de laatste kilometers (2 a 3) wat rustiger Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remkerededition Posted October 17, 2016 Report Share Posted October 17, 2016 Ik moet na 0.5 km al de snelweg op.. Vaak blijf ik daar even rustig 100 tuffen.. echter komt het ook voor dat ik hem rustig naar de 130 laat gaan.. Echt tijd om op te warmen zit er niet in dan.. weet niet hoe anders de snelweg aan te vallen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dannygtt Posted October 17, 2016 Report Share Posted October 17, 2016 6 hours ago, Remkerededition said: Ik moet na 0.5 km al de snelweg op.. Vaak blijf ik daar even rustig 100 tuffen.. echter komt het ook voor dat ik hem rustig naar de 130 laat gaan.. Echt tijd om op te warmen zit er niet in dan.. weet niet hoe anders de snelweg aan te vallen.. Zolang je met beleid gas geeft kan het allemaal geen kwaad,de meeste invoegstroken zijn lang genoeg om gewoon rustig je snelheid te maken. Ik draai hier ook bijna gelijk de snelweg op (120) en daarna wordt het 130,maar dat kan allemaal prima hoor,zolang je ervoor zorgt dat het pedaal niet gelijk op de bodem staat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard b Posted October 19, 2016 Report Share Posted October 19, 2016 Rij hem rustig warm kom dan niet boven de 3000 toeren auto is getuned naar 150 pk En als ik lange stukken op de snelweg gereden heb dan ga ik de laatste 5 km rustig rijden om de temperatuur weer rustig te laten zakken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts