Jump to content

Fiesta sport

JRS004
 Share

Recommended Posts

afgelopen maandag nog even naar de remzuiger gekeken, was helemaal niks mis mee. Toch nog maar even alles schoongemaakt met wat staalwol eng elijk de remvloeistof nog even ververst. Met het naar huis rijden heb ik geen piep meer gehoord dus dacht dat het opgelost was. Maar het is nu weer terug. Aanstaande zaterdag zal ik even de blokken wat opschuren, misschien dat er een hard stukje in zit o.i.d.

Ook heb ik waarschijnlijk een uitlaat gevonden, een cat back systeem van mongoose, nog even afwachten op wat antwoorden op vragen die ik er over had maar als alles naar wens is zal ik die maar eens bestellen:)

• Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

On 9-7-2016 at 14:38, JRS004 said:

ben er net achter gekomen dat er waarschijnlijk wat roest op m´n remzuiger zit.. remmen kan nog wel, maar hij gaat niet altijd meer terug.. Maandag maar eens kijken of er tijd is om hem schoon te maken

Remzadels ook al even goed schoongemaakt ? Voor mijn part met een lamellenschijf om de roest er goed af te halen?

Piepende remmen komt door verglazing..kans is groot door montage immitatie remblokken of " sportive " blokken

50 minutes ago, Razer said:

Remzadels ook al even goed schoongemaakt ? Voor mijn part met een lamellenschijf om de roest er goed af te halen?

Piepende remmen komt door verglazing..kans is groot door montage immitatie remblokken of " sportive " blokken

heb de blokken er zelf ondergezet dus weet zeker dat ze goed zitten :P, rem zadels al 2x schoongemaakt. Er zijn originele blokken op gegaan en brembo schijven, dus zou niks mis mee moeten zijn.  

blokken wat opgeschuurd en alles nog maar eens een keer schoongemaakt, en de piep lijkt weg te zijn:grin:

Nu had ik een vraag, weet alleen niet waar ik die moest stellen dus doe dat maar gewoon in mijn eigen topic.

Ik heb van de week een mk6 st aangeboden gekregen, met maar 66.000 op de teller. Heb wat rondgekeken naar verzekeringen etc. Nu kwam ik er achter dat volgens mn kenteken check de mk6 in de zelfde klasse voor de wegenbelasting zit als mijn mk5. Maar de mk6,5 zit een klasse hoger?

Wat is het verschil tussen de mk6 st en de mk6.5 st? op de koplampen en achterlichten na....?

14 minutes ago, Jelle_10 said:

Steviger?  

Ik durf het je niet te vertellen. 

Mijn mk6.5 S is 998 kg en 1098 kg rijklaar. Weet niet of je hier iets aan hebt?

Volgens mijn kentekencheck is een mk6 1037kg en 1137kg rijklaar, een mk6,5 1065kg en 1165kg rijklaar. Het scheelt niet heel veel. Maar komt wel net een klasse hoger blijkbaar. Maar wat nou voor dat extra gewicht zorgt?

Ehm, verzekeraars kijken naar massa rijklaar gewicht. Dus ja, het gewicht wat op je kentekenbewijs staat.

Voor het bepalen van premies kijken sommige maatschappijen naar waar je woont qua woonplaats, qua adres, welke kleur je auto is etc. etc.

Doorgaans is het land ingedeeld in regio's. Regio 1 (het noorden waar schijnbaar niemand schade rijdt of niet tot nauwelijks) is het goedkoopst om in te verzekeren.

Woon in in een grote stad? Jammer dan. Dan krijg je een toeslag (moet je daar maar niet wonen, he!? :wink: )

Dan kijken ze hoeveel kilometers je per jaar rijdt. Let dat sommige maatschappijen je een voordeel geven als je meer km/jr rijdt. Daar ben je dus niet goedkoper uit als je elk jaar een rondje om de kerk rijdt, maar is het voordeliger als je 20k km/jr rijdt.

En de laatste rage is de verantwoord rijden polis. Daarbij krijg je een kastje in je auto die je snelheid, rijgedrag etc. registreert t.o.v. de max. snelheid op de weg waarop je rijdt. Yep, hallo big brother. Alsof we allemaal 80 of 120 kunnen rijden met al die afwijkende bandenmaten.......

Handig misschien als je een echt standaard auto hebt zonder aanpassingen aan de banden. Enige afwijking zal zorgen dat je of gelijk blijft of moet bijbetalen. Geld terugkrijgen is dan nicht am frage!  En ja, wie heeft er niet een andere maat velg/band onder z'n auto zitten.

Depender (voorheen bekend als INdepender...maar sinds de verkoop aan Achmea ..dus rabo) zijn ze al lang niet meer partijdig. Keuze daarin lijkt in 1e instantie goedkoop. En ja, dat is het dan ook wel. Oeps, je rijdt per ongeluk schade? Die kleine lettertjes niet gelezen van Depender? Geen rechtsbijstand?  Ja joh, dan mag je alles zelf regelen van het bellen naar de maatschappij, het regelen van een expert. Wanneer, tegen welke kosten, bij welke reparateur (vooral dit is lollig omdat je grote kans hebt dat je tig kilometers extra moet rijden en niet naar je vaste reparateur mag..... Dag mag wel, maar dan wordt je eigen risico verhoogd naar EUR 500..... lachen we nu nog? Ja? Dan heb je te veel geld om een Fiesta te rijden :wink: ) Al die tijd wat je bezig bent om dat te regelen.......die krijg je niet vergoed. En ga van een gemiddeld kostenpatroon uit van zo'n 80 euro per uur voor een gekwalificeerd schade behandelaar. 

Kortom, mijn advies als adviseur schadeverzekeringen (met PE+ en omgewisselde certificaten) dat je bij een tussenpersoon beter af bent en dat voor  - vaak - maar een paar euries per maand extra aan premie.

Eenheel verhaal beste Collin, maar daar had de vrouw hier via Independer helemaal geen last van bij een schade van €2000,- ! Inderdaad niet naar de schade zaak /spuiter om de hoek, maar via een schade (vertegenwoordigd door ) VW garage zaak 1km verder weg, en die namen de mk7 schade auto mee naar de 30km verder gelegen eigen uitdeuk/plamuur en spuitbedrijf! Geen omkijken naar gehad of hoger eigen risico, of terugval b/m! Volgende schade misschien wel terugval b/m, maar dat ligt aan je zelf, je eigen rijgedrag of dat van een ander?

3dagen later weer de wagen netjes op kunnen halen bij de verz. maatschappij via independer geselecteerde VW schade reparatie bedrijf! Verf moet ook drogen of dat nu bij Ford is of bij via aangewezen VW schade reparatie bedrijf! 

Dus dat is niet helemaal waar wat je verteld! Trouwens is de cooperatieve  RABO nu dan zo'n bank geworden, ook nog met de laagste rente vergoedingen? Maar dat terzijde!

En dit is nu ca. 8mnd. geleden gebeurd deze schade!  Tussenpersonen werden voorheen goed gebonust door verzekeringsmaatschappijen! En nu? :)

• 3 weeks later...
On Thursday, June 30, 2016 at 23:41, JRS004 said:

zal ik laten weten zodra hij er onder uit is. dan kan ik gelijk de staat er van zien.

Een vraagje, hoe ver ben je met de demontage van de trekhaak? :? 

2 hours ago, Pieterke said:

Een vraagje, hoe ver ben je met de demontage van de trekhaak? :? 

Ben er helaas nog niet aan begonnen, wilde dit vorige week doen maar de auto van mijn ma had wat probleempjes.... Ik hoop dat ik deze of volgende week tijd heb.

• 2 weeks later...
13 hours ago, JRS004 said:

@Pieterke

Ik heb afgelopen zaterdag de trekhaak + kabels onder mn auto uit gehaald. Ziet er allemaal nog goed uit, zelfs de originele sticker zat er nog op haha! Je hebt een pb...

Bedankt Jamo, €*5,-! en min. 10/12jr. oud! Maar helaas heb er eentje voor 3tientjes 13jr. oud en kompleet goed uitziend op de kop getikt! net over de grens in Duitsland! Beetje op poetsen en een verfje erover! Een nieuwe Ford specifieke bekabeling voor 4tientjes, en ik ben voor €70,- er vrijwel nieuw mee!

Maar bedankt voor de reactie! :) 

8 hours ago, Pieterke said:

Bedankt Jamo, €*5,-! en min. 10/12jr. oud! Maar helaas heb er eentje voor 3tientjes 13jr. oud en kompleet goed uitziend op de kop getikt! net over de grens in Duitsland! Beetje op poetsen en een verfje erover! Een nieuwe Ford specifieke bekabeling voor 4tientjes, en ik ben voor €70,- er vrijwel nieuw mee!

Maar bedankt voor de reactie! :) 

oke, helaas, maar voor die prijs kan je niet sukkelen natuurlijk haha

Als iemand anders interesse heeft in een afneembare trekhaak stuurt die maar een pb. Die moet mij dan maar sponseren voor een diffuser van triple r om dat lelijke gat wat er nu zit af te dekken:biglaugh:

Ook hoop ik op EFE nog een uitlaat te kunnen vinden... Als ik daar niks kan vinden bestel ik een race pijp en achterdemper van sportex via ebay. Ik kan nog zo weinig uitlaten vinden voor een mk5

Ik dacht eindelijk een uitlaat gevonden te hebben, ze exporteren alleen niet vanuit de uk. De reden daarvoor is dat ze andere regels hebben zoals een E mark, en TUV. Ook omdat er verschil zou zijn in links gestuurde auto's? 

Is dit zo? Nooit van gehoord....

Ik heb via ebay iemand gevonden die een catback systeem van sportex voor me zou kunnen exporteren voor een goede prijs. Eerst maar even rondkijken op EFE. Mocht ik daar niks kunnen vinden bestel ik het hem. Alleen twijfel ik nog of ik of ik met of zonder tussendemper wil. Ik neig meer naar zonder... mocht ik het dan te luid vinden kan ik altijd mijn orginele tussendemper er nog tussen lassen.

• 3 weeks later...

trekhaak is inmiddels verkocht. Binnenkort word er een diffuser van triple r besteld om het lelijke gat weg te werken.

Uitlaat is binnen, gaat er hopelijk volgende week onder. Tegelijkertijd met de achter ophanging rubbers. Foto's en misschien een filmpje zullen volgen :grin:

IMG_2698_zpsdztq6xgf.jpg

Share

• Create New...