Jump to content

Fiesta sport

JRS004
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal, 

Omdat ik al enige tijd op het forum zit en al wat kleine aanpassingen heb gedaan maak ik voor mijn fiesta ook maar eens een project topic aan.

Ik ben ongeveer anderhalf jaar geleden de 4e eigenaar geworden van een Fiesta mk5 sport uit 2001. Ik heb hem overgenomen van mijn stagebegeleider z'n zoon, daarvoor is hij van mijn stagebegeleider zelf geweest. Ik loop stage bij een Ford dealer ergens in Noord-Brabant. Hij is dus altijd goed onderhouden geweest en er stond nog maar 92.000 op de teller.

pmPAPNUzj

Toen ik de Fiesta kocht was hij nog helemaal orgineel, er waren wel wat kleine dingen mis mee, zo zat er wat roest boven de achterwielen, waren de ophangingsrubbers voor en achter ver versleten en waren de achterbanden ver uitgedroogd.

Het eerste half jaar heb ik niks aan de auto gedaan behalve er veel mee gereden. Daarna wilde ik er toch wat mee gaan doen, Ik heb als eerste de radio vervangen en er een subwoofer in geplaatst. Net voor mijn APK kwam ik er achter dat er nog wel meer mis was met de auto, mijn linker achter veer was gebroken, een remslang begon te scheuren, de banden waren ondertussen versleten en de blokken en schijven waren ver op.

Na alles netjes vervangen te hebben had er een paar dagen later iemand het leuk gevonden om met zijn sleutel o.i.d. over de hele linker kant van mijn auto te gaan:oneens:.  Ik heb hem toen naar een schadeherstel bedrijf gebracht, hij heeft gelijk de roestplekken weg gehaald, aan een kant een heel nieuw scherm er in gezet en alles weer netjes gespoten. 

pnwl3BACj

plhYopGBj

Toen ik de fiesta bijna een jaar had kwam ik hier op het forum wielen van O.Z tegen, dit waren wel opknappertjes. Ik ben ze op gaan halen en heb ze gelijk naar iemand gebracht die ze weer netjes heeft gekregen, 4 nieuwe banden er op en ze konden onder de auto. Dit is nu ook hoe hij er nu bij staat :grin:.

pn8v8PXFj

pm7raBolj

Omdat ik op mijn school toegang heb tot een rollebank heb ik de fiësta der maar eens op gezet, ik was erg blij om te zien dat er 111.7 pk(!!) uit kwam.

pm1JrBHXj

Van de zomer ben ik van plan om de ophangingsrubbers achter te vervangen, hier moet ik een dag vrij voor nemen omdat de hele achteras er onderuit kan:wacko:. Ook ga ik de (afneembare)trekhaak er onder uit halen aangezien ik deze toch niet gebruik en het niet mooi vind. Ik blijf dan met een gat in de bumper zitten dus moet daar nog iets op verzinnen, waarschijnlijk word het de diffuser van triple r.

Dus op een rijtje:

Al gedaan:

-Radio vervangen voor een enkele DIN van Sony,

-Subwoofer geplaatst, de Axton AXB25A,

-Verlaagd met H&R verlagingsveren (35mm),

-ophangingsrubbers voor en achterzijde vervangen,

-K&N 57i kit, is alweer vervangen voor een Pipercross Viper kit,

-remslangen achter vervangen,

-Opnieuw gespoten deur links, linker achterpaneel en rechter achterpaneel,

-16'' O.Z. wielen

- climair wind deflector

-luxe platen

- trekhaak ge-demonteert 

- Sportex cat-back zonder tussendemper,

- de Rear Axle Handling Upgrade 12.5mmvan puma speed,

- ST150 remmen voorzijde

- EBC Greenstuff blokken en EBC Ultimax schijven

- Gevlochten remleidingen voor van HEL

- Triple R diffuser

- Leren puma recaro's

Nog te doen:

- Veerpoot brug

- 4-2-1 uitlaat spruitstuk

- Sportcat (misschien)

- Remap

En als jullie nog andere leuke dingen weten hoor ik dat graag :lol:

pm9Wswj2j

pmCTCJg3j

0EB49D22-87D1-4D85-AF19-E71090D0BBE5_zps

• Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

50 minutes ago, Pieterke said:

beste Janno, wat vraag je voor je demontable trekhaak als je hem weg doet? cheap!

zal ik laten weten zodra hij er onder uit is. dan kan ik gelijk de staat er van zien.

20 hours ago, JRS004 said:

zal ik laten weten zodra hij er onder uit is. dan kan ik gelijk de staat er van zien.

Daarbij mag hij bij je sport niet eens eronder hangen.. je auto is er niet " geschikt" voor.

2 vliegen in 1 klap dus, haakje weg en nog mooier ook

20 hours ago, Razer said:

Daarbij mag hij bij je sport niet eens eronder hangen.. je auto is er niet " geschikt" voor.

2 vliegen in 1 klap dus, haakje weg en nog mooier ook

serieus? wist ik niet....

16 hours ago, TuxieDeni said:

Ik zal niet verklappen waar je werkt maar die wagen herken ik wel, heb je van een goede eigenaar gekocht! 

ik dacht je naam als eens gehoord te hebben haha :wink: 

Er is geen goedkeuring voor de mk5 sport vrijgegeven. De normale mk5 wel.

Krom als wat gezien het dezelfde auto betreft met wat andere bumpers.

Op je kentekenbewijs zie ook 2 streepjes staan bij wat de auto mag trekken

On 7/2/2016 at 17:07, JRS004 said:

serieus? wist ik niet....

ik dacht je naam als eens gehoord te hebben haha :wink: 

haha beroemd en berucht dus :lol: heel veel plezier van dat gebakje maar dat moet wel lukken!

7 hours ago, MitchellZS said:

Leuke sport tot nu toe!! En 111 pk is ook netjes

ben benieuwd wat je nog meer gaat doen

Ik heb misschien nog eel wat spulletjes voor je liggen ?

zoals?:grin:

2 hours ago, TuxieDeni said:

haha beroemd en berucht dus :lol: heel veel plezier van dat gebakje maar dat moet wel lukken!

Dat doet het zeker :wink: 

Uuhm even denken hoor, 6cm verlagings veren met gele koni dempers voor en normale dempers achter, XR2I stoelen, en 1 kuipstoel, leder stuurwiel, even denken hoor heb nog wel wat klein spul liggen :) 

13 hours ago, MitchellZS said:

Uuhm even denken hoor, 6cm verlagings veren met gele koni dempers voor en normale dempers achter, XR2I stoelen, en 1 kuipstoel, leder stuurwiel, even denken hoor heb nog wel wat klein spul liggen :) 

Ah oke! Verlagingsveren heb ik al, geen 6cm maar denk dat ik dat te laag vind, best wel veel drempels hier helaas. Voor de stoelen ben ik eigenlijk op zoek naar de leren Puma recaro's. Ik heb al een opnieuw gespoten stuur (zoals bij iedereen was het blauw ver weg).

dus als je nog wat hebt laat je het maar weten :wink: 

7 hours ago, Michelvh said:

Wanneer kunnen we bij jou op school een dyno dag doen?

haha, zal het eens voorstellen :wink: schooljaar is alleen vorige afgelopen dus even een paar weekjes wachten...

19 hours ago, JRS004 said:

haha, zal het eens voorstellen :wink: schooljaar is alleen vorige afgelopen dus even een paar weekjes wachten...

We zien de uitnodiging wel verschijnen

ben er net achter gekomen dat er waarschijnlijk wat roest op m´n remzuiger zit.. remmen kan nog wel, maar hij gaat niet altijd meer terug.. Maandag maar eens kijken of er tijd is om hem schoon te maken

Hoi Janno,

Je wagen schijnt prima onderhouden te zijn geweest en mag aannemen dat men zeker om de twee jaar de remvloeistof vervangen heeft. Kan mogelijk een veroorzaker zijn van roestvorming. Heb twee jaar terug een dealer onderhouden wagentje meegemaakt waarbij iets van roestwater uitstroomde bij het losmaken van de remleiding en nog wat troebel spul meer bij het ontluchten.

Zou het zeker nagaan of het echt gebeurd is voordat je nog meer eventuele ellende met remmen gaat beleven.

13 hours ago, allesklusser said:

Hoi Janno,

Je wagen schijnt prima onderhouden te zijn geweest en mag aannemen dat men zeker om de twee jaar de remvloeistof vervangen heeft. Kan mogelijk een veroorzaker zijn van roestvorming. Heb twee jaar terug een dealer onderhouden wagentje meegemaakt waarbij iets van roestwater uitstroomde bij het losmaken van de remleiding en nog wat troebel spul meer bij het ontluchten.

Zou het zeker nagaan of het echt gebeurd is voordat je nog meer eventuele ellende met remmen gaat beleven.

Het is wat met de dealers? Lang niet alle, dat zeker niet! Jaren remvloeIstof of bougie's / filters, misschien wel olie (pluggen) laten zitten? En (op) de rek. tja ? :shock: 

Janno, een hardstkke mooie mk5 Sport. Ook nog 111pk lees ik hier boven? Is dat een 1.6 ltr.? Wat verbruikt hij gemiddeld? De mijne mk5  E-endura 1.3 60pk zo'n 1 op 15 @16! Ben een gewone iets softe rijder! :) 

Wat dacht je van normale garages die helemaal niet daarna kijken. 

Meestal ligt dit probleem bij de klant die hier het nut niet van inziet ( kwam het dagelijks tegen helaas )

Waar gewerkt wordt, vallen spaanders, en niet alleen bij merk gerichte bedrijven :-(

De Fiesta is altijd ´´dealer´´ onderhouden, ´´dealer´´ omdat hij onderhouden is in de Ford garage door iemand die daar werkt, waar ik nu zelf ook werk/stage loop. Hij heeft dus gewoon altijd z'n beurtjes gehad, en dingen zijn vervangen waar het nodig was. Auto is nou eenmaal wat ouder dusja.. zulke dingen gaan gewoon voor komen:)

4 hours ago, Pieterke said:

Janno, een hardstkke mooie mk5 Sport. Ook nog 111pk lees ik hier boven? Is dat een 1.6 ltr.? Wat verbruikt hij gemiddeld? De mijne mk5  E-endura 1.3 60pk zo'n 1 op 15 @16! Ben een gewone iets softe rijder! :) 

Bedankt! :grin: 1.6L inderdaad. Mijn laatste tank reedt ik 1 op 11,5, korte stukjes en waar kan sportief.

Share

• Create New...