Jump to content

Nieuwe Fiesta is gespot

Martijn Kösters
 Share

Recommended Posts

http://www.autoweek.nl/nieuws/nieuwe-ford-fiesta-gesnapt/

FIESTA GAAT GROTE BROER ACHTERNA

7 juni 2016 15:23

Ford is aan het testen geslagen met een compleet nieuwe generatie van de Fiesta. Dankzij onze spionagefotograaf hebben we daar nu de eerste beelden van.

De huidige zesde generatie van deFiesta heeft Ford absoluut geen windeieren gelegd. De B-segmenter is al jaren hoog in de Europese verkooplijsten te vinden en ook anno 2016 doet de Fiesta het in Nederland absoluut niet slecht. Het model stamt in de basis alweer uit 2008 en dus acht Ford de tijd rijp voor een opvolger. Vandaag zien we hem voor het eerst - ingepakt en wel - de benen strekken.

Hoewel de nieuwe, zevende generatie Fiesta nog goed is ingepakt, valt er toch al iets over het uiterlijk te zeggen. Zo lijkt front overeenkomsten te gaan vertonen met dat van grote broer Focus en loopt de motorkap minder vloeiend over in de voorruit. Aan de achterzijde zien we horizontaal georiënteerde  lichtunits die nu doorlopen tot in de achterklep. In het interieur lijken we eveneens een op het dashboard geplaatst infotainmentscherm tegen te komen, al zou het hier ook op een opgeplakt scherm kunnen gaan dat voor tests wordt gebruikt.

45 minutes ago, allesklusser said:

Leuk nieuwtje. Ik wacht nog even 10 juni af en weet dan pas na tien uur 's avonds of ik toekomstig het fraais kan gaan bestellen.

Dan moet ik je toch teleurstellen, ik heb uit betrouwbare bronnen vernomen dat het winnende lot al reeds in mijn bezit is.

On 8-6-2016 at 12:22, FiST2016 said:

Eeeeeeeeh, toch ff wachten op een afgewerkte versie (voornamelijk ST-versie of misschien toch RS-versie? )eer ik me hier ga over uitspreken :grin:

Succes met wachten dan, Ford kennende komen de performance versies vaker wel dan niet aardig laat.

Kun je nog wel even wat jaartjes wachten, de st versie komt meestal als laatst

13 minutes ago, Martijn Kösters said:

Succes met wachten dan, Ford kennende komen de performance versies vaker wel dan niet aardig laat.

Hahaha, voor de derde maal in successie heb ik, schrik niet, €7,50 gewonnen. Al met al dus €22,50 lichter. Maar we gaan het weer proberen voor €7,50 dus voorlopig blijft het nog wel een 6.5je.

En jij Francis? Wordt het een MK8?

On 10-6-2016 at 22:23, allesklusser said:

Hahaha, voor de derde maal in successie heb ik, schrik niet, €7,50 gewonnen. Al met al dus €22,50 lichter. Maar we gaan het weer proberen voor €7,50 dus voorlopig blijft het nog wel een 6.5je.

En jij Francis? Wordt het een MK8?

Francis blijft bij zijn mk5...er is namelijk geen betere auto voor hem behalve een dikke station

17 hours ago, allesklusser said:

Dus kunnen we een dezer dagen een foto op het forum verwachten? We zijn benieuwd.

17 hours ago, Michelvh said:

Heb je dan eindelijk een FRP gekocht?

uhhhh.... nee een nieuw thermostaatje, de mijne heeft waarschijnlijk de geest gegeven.... Ik had maar 20€ gewonnen, dus een FRP zit er echt niet in.

• 3 months later...

Ik zat dit weekend even de prijslijst van de Fiesta door te bladeren. Het viel mij op dat ze de modellen reeks flink hebben ingekort. Dat is meestal een teken dat het einde van het model eraan zit te komen.

Ik ben heel benieuwd wanneer ford officieel met de nieuwe Fiesta komt

• 4 weeks later...

Ik kwam nog een reeks foto's tegen. Hieruit blijkt toch dat er SYNC 3.0 met groot touchscreen in komt:applaus:

2018-ford-fiesta-spy-shots--image-via-s-

En hele nette led strips en LKA/verkeersbordherkenning. Daarnaast zitten de parkeersensoren zo geplaatst dat waarschijnlijk ook automatisch inparkeren leverbaar wordt.
Nu nog hopen dat Ford eindelijk Xenon/LED koplampen leverbaar maakt.

img_5357.jpg?itok=9P_i4lxD

Toch wel foto's waar mij blij van worden.

Moet zeggen dat hij qua lijnenspel wel heel erg op één lijn zit met de MK7 en MK7.5.

Is dit ook een doorontwikkeling zoals de MK7.5? of is de carrosserie volledig nieuw?

• 2 weeks later...
 Share

• Create New...