Jump to content

Nieuwe schijven en blokken

Share

Recommended Posts

Hoi Allemaal

Ik moet voor mijn mk7 1.6 benzine nieuwe schijven en blokken hebben. Heft iemand voor mij nog ideeën en eventuele artikelnummers.

Ik zat ook te denken aan geperforeerde schijven

Ik hoor graag jullie reacties

14 minutes ago, Clank said:

Youtube - engineering explained

Geperforeerde schijven heb je niet veel aan, behalve dat het er stoer uit ziet. 

Waar ben je naar op zoek? Gewoon vervangingsmateriaal of upgrade voor het hele remsysteem?

haha moest ook gelijk aan dat filmpje denken. Geperforeerde schijven zou ik inderdaad ook niet doen. Gewoon de standaard geventileerde schijven zou ik nemen, ziet er naar mijn mening ook het beste uit.

Mocht je toch schijven willen die 'beter' zijn dan zou ik voor gegroefde schijven gaan. Deze scheuren niet en geperforeerde hebben nog wel eens de neiging om bij hevig te remmen te willen scheuren. Nadeel van geperforeerde en gegroefde schijven is wel dat je vaker je remblokken mag vervangen.

Het grootste merkbare voordeel van geboorde/gegroefde remschijven is dat met regen de reaktie tijd iets korter is. Vocht/regen dat op de remschijf/remblok zit heeft mogelijkheid om sneller weg te kunnen. Gegoten gaten ipv. geboorde gaten scheuren minder snel maar zijn wel veel duurder een andere (beste) optie zijn blinde gaten.

Voor gewoon straatgebruik standaard spul kopen. Het is voordeliger, remt goed en zal langer meegaan.  

Share

• Create New...